Papirkurven Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Var en fyr som ringte meg iste og spurte om jeg ville bytte om til deres forsikringsselskap. Jeg hørte ikke helt hva han sa men tror han sa noe med "Iss bilforsikring". Da jeg søkte opp nummere hans kom jeg fram til Eiker Forsikringssenter. Tingen er at han sa jeg ville gå fra 20% til 30% i bonus. Nå er ikke jeg helt sikker på hva dette med bonus gjør Men uansett så vil jeg betale og mindre enn det jeg gjør nå. Jeg har delkasko og betaler nesten 12,000,- i året, noe jeg synest er veldig mye for en 17 år gammel bil, med bare 115HK Han sa jeg ville betale 9300,- i året. Å jeg vil jo helst betale minst mulig Jeg har nå Terra bilforsikring. Jeg sa til han at jeg skulle tenke på det, og han skulle sende meg noe papir om hva jeg vil få osv. Hva tror dere? Er det lurt å skifte til dette? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 finn ihvertfall ut hvem han ringte fra, kan være IF bilforsikring kanskje? uansett, 12000 for delkasko for 17 år gammel bil hørtes veldig mye ut. hilken bil er det? du burde for enda billigere enn 9300 også... Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Bonus er hvor mye rabatt du får på "premien" dni. Feks en forsikring til 10000 med 20% bonus koster deg 8000. Feks en forsikring til 10000 med 40% bonus koster deg 6000. Bonusen stiger med 10% pr å så lenge du ikke bruker forsikringen din. Bruker du forsikringen får du et fall i bonusen. Maks bonus er vel til vanlig 75%(?). Når du har nådd 75% kan du opparbeide deg "år på 75%". Dersom du f.eks har vært 5 år på 75% kan du bruke forsikringen uten å falle i bonus. Mange forsikringsselskap (her jeg hørt) tilbyr bonushopp på 10% ved skifte av selskap (noen betingelser gjelder), så dette er ikke noe unikt tilbud. Jeg synes det høres ut som du betaler veldig mye. Jeg har en 8år gammel bil og betaler vel rundt 7 000. Prøvd gjensidige.no sin kalkulator for bilforsikring og se hva du kommer ut med der. Kan du skrive til oss akkurat hvilken bil du har? Endret 23. januar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Opel Calibra 4x4. 92-modell. Mulig det var IF ja IF, ISS hørest ganske likt ut. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jeg fikk 7500 hos gjensidige på den bilen, det var uten noen form for rabatter eller alarmer eller andre ting. Forbeholdet er at det var riktig bil jeg valgte. Jeg sier ikke at gjensdiige er billigst, men shopp litt rundt og se hva du finner, er greit å spare 5000 i året. Endret 23. januar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) press prisen ned. jeg betaler vel ca 8000 for min 2006 modell "sportsbil"(2-seter, roadster cab) med full kasko, er 23 år gammel og har fått 30% rabatt... Endret 23. januar 2009 av aklla Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Blir det dyrere vist jeg har alarm? For han fyren jeg snakka med, spurte om jeg hadde det. Og det har jeg. Skal sjekke ut Gjensidie. Er så forbanna gørr at det blir trekt nesten 1000kr i måneden, da jeg har lærling lønn. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Nei. Alt som gjør bilen tryggere reduserer det du betaler. Alarm er et eksemepl. Garasje et annet. Nå glemte jeg et viktig poeng. Jeg er vel sikkert 10-11 år eldre enn deg og har hatt lappen like lenge. Det spiller nok også inn. Endret 23. januar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Jepp. Er bare 18 år, og jeg må vell være 23 eller noe for at det skal bli billigere. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg hvanet faktisk bare på 1000kr mer når jeg sa at jeg var født i 1990, dvs 8400kr. Har du prøvd gjensidigekalkulatoren og sett hva du fikk? Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 En annen ting som har mye å si for prisen forsikringsselskapene gir deg er hvor du bor hen i landet. Har du bostedadresse i et statistisk sett ulykkesbelastet område må du betale mer for å forsikre samme bil enn i et område nesten uten ulykker. Undersøkte dette med Gjensidige, for min del kunne det være opp mot 3000 kroner i forskjell avhengig av hvor jeg bor. Ville uansett sjekket opp med alle forsikringsselskapene hva de kan tilby deg. De vil ha kunder og yter gjerne litt ekstra for å få deg til å binde deg et år og to. Som lærling er du gjerne med i et fagforbund? Isåfall, flere fagforbund har avtaler med forsikringsselskapene. Diverse bilorganisasjoner har gjerne også avtaler. F.eks. et NAF-medlemskap lønner seg i alle fall for min del, får rundt 100kr mer avslag fra forsikringsselskapet enn hva NAF-kontigenten koster Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jeg hvanet faktisk bare på 1000kr mer når jeg sa at jeg var født i 1990, dvs 8400kr. Har du prøvd gjensidigekalkulatoren og sett hva du fikk? Ja jeg sjekket gjensidige, men var noen spørsmål jeg ikke helt kunne svare på, men jeg kom ihvertfall på 9600kr. Jeg bor ganske så "på landet" for å si det sån Endret 23. januar 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Gjensidige og Sparebank 1 er som regel de som er billigst for ungdom. Sistnevnte ble for meg gunstigere, og der har man allikevel litt høyere ungdomstillegg og dette får man igjen med renter dersom man kjører skadefritt (ikke bruker forsikringa riktignok) i ungdomsperioden, det gjør man ikke hos Gjensidige. Alder har ikke noe å si på bilen, den volder like mye skade (i teorien) om den er 5 eller 15 år. Statistikk (og hvor man bor), motorstørrelse og størrelse på bilen er i hovedsak de største faktorene når det kommer til prisberegning. Har du bostedsadresse sammen med foreldrene kan du få samme rabatt som de har ved for eksempel å ha flere forsikringer hos samme selskap og/eller at man er bankkunde der eller annet. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Woot.. Nå ble jeg oppringt av Gjensidige, siden jeg tok testen deres. Å hun sa jeg trengte å betale bare 7500kr Det er 4000kr billigere enn det jeg betaler nå! Jeg har vist trykket på noe feil på testen da jeg kom opp i en 9300kr der. . Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Kjekt å høre. Det lønner seg tydeligvis å shoppe litt rundt. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Drev og sjekket litt rundet på bilforsikring til min egen bil nå og på sparkebank1 skal jeg betale 16 tusen, mens på gjensidige ligger det på rundt 10 tusen for akkurat det samme. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Kan som eksempel si at når jeg ringte rundt, så ville IF ha 66_og_noe, men Gjensidige skulle ha 4110 Bare for å ta det med, så får du igjen ungdomstillegget hos Gjensidige også Fikk telefon derfra for en stund siden når jeg sjekka forsikring på en mulig ny bil, og da sa dama at jeg ville nesten 16 000 om jeg fortsetter å kjøre skadefritt et år til Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det går også an å "presse" selskapene litt og fortelle om et godt tilbud du har fått et annet sted. Sparte selv 1000,- i året på dette. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvis du øker egenandelen, vil prisen også gå ned. Så lenge du kjører skadefritt betyr det ingenting for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå