solnedgang Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hei. For en uke siden bestilte jeg et par Conversesko for ca. 500 kr på Ebay.co.uk. Selgeren markerte denne som en "gave", men da jeg skulle hente pakken på postkontoret i dag var jeg blitt ilagt 181 kr i "forenklet tollbehandling". Har ikke Posten gjort 2 feil her? 1. Sko skal være tollfrie (?) 2. Pakken var merket som "gave". Hvordan kan jeg da bli ilagt 181 kr ekstra når pakken ikke engang har blitt åpnet av Posten? Var det fordi navnet på selger/avsender var "Converse Store", og da tror de uansett ikke at det kan være en gave? Jeg betalte de 181 kr i dag, men bør jeg dra tilbake til postkontoret for å be om disse tilbake? Jeg vil høre med dere først, før jeg eventuelt stikker innom:) Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Tror de kan ta stikkprøver av "gaver". Det er bare mindre sannsynlig at pakken blir stoppet da Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Hei Det er bare mulig å sende som gave fra privatperson til privatperson (eller det går vel teknisk sett ann å få en butikk til å merke som gave, men posten ser fort gjennom det). Her er det du som har forsøkt å lure systemet og posten oppdaget det. Betal regningen, du kommer ingen vei med å klage (og det med rette ) Man kan prøve seg på en lurings, men da kan man ikke bli sur om man blir tatt. Endret 23. januar 2009 av MrLee Lenke til kommentar
solnedgang Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Hei Det er bare mulig å sende som gave fra privatperson til privatperson (eller det går vel teknisk sett ann å få en butikk til å merke som gave, men posten ser fort gjennom det). Her er det du som har forsøkt å lure systemet og posten oppdaget det. Betal regningen, du kommer ingen vei med å klage (og det med rette ) Man kan prøve seg på en lurings, men da kan man ikke bli sur om man blir tatt. Og om du føler du betaler mer enn de 25% merverdi avgift, så må du huske det også er toll på klær inn til Norge i tillegg. Hei, takk for raskt svar (til begge). Jeg spurte faktisk aldri selger om å merke pakken som "gave", men ble positivt overrasket da jeg så han hadde gjort det allikevel. Derfor ble jeg desto mer skuffet da jeg så at jeg måtte betale 181 kr i forenklet tollbehandling. Posten så vel på avsendernavnet at det ikke var en privatperson som hadde sendt pakken. Jaja, sånn kan det gå Endret 23. januar 2009 av solnedgang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå