Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært her i 10 mnd nå. Ja, det er mye moro, men jobben suger stort sett. Og det er ikke vits å jobbe i Merch eller Attractions med mindre du tar med deg penger så det holder. Og det samme gjelder egentlig i F&B med mindre du kommer senest Juli, hvis ikke blir du værende i seating uendelig lenge, hvilket betyr lite penger. Personlig har jeg vært servitør i 8 mnd nå, og de som kom et par uker etter meg har vært i seating i 8 mnd. Det betyr altså at jeg har alt fra 1000-2000 dollar utbetalt hver uke, mens i seating har de kanskje 200 hvis de er heldige, noe som knapt holder til mat.

Beklager hvis jeg hørest negativ ut, men det er viktig å være realistisk også. Det er ikke paradis, det er bare gøy fordi du kan gjøre mye kult på fritiden som du vanligvis ikke hadde gjort i Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spør om det du vil, jeg spurte om noe så teit som om draktene var varme å ha på, også ble det en samtale ut av det.

Men, er det noen som har tips til hva slags skade og helseforsikring man burde ta?

Jeg har hørt at den til Disney ikke dekker så mye..?

Og trenger vi forsikring som dekker skader på arbeidsplassen?

Endret av rogerreit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror vel den Disney har dekker det meste, men det er veldig forskjellige meninger om det. Noen mener at det er forferdelig dårlig, mens andre igjen er kjempe glade for at de tok den forsikringen, det er vel smak og behag... Har hørt at TrygVesta skulle ha en veldig bra forsikring, men jeg har ikke sett så mye inn i det.

Lenke til kommentar

Om man har tenkt å begynne og jobbe i Disney World sommeren 2011, når burde man søke da? Etter Oktober intervjuene eller?

da søker du på mars intervjuene :) enkelt og greitt.

men hvordan får man den franske disney forsikringa? og er det noe avgift vi skal betale når vi reiser ned dit? noen som kan fortelle meg hva dem måtte ordne før avreise??

Lenke til kommentar

lunidesu: Har du fått jobben? Du skal få det meste av info fra de, både i den Disney pakken (masse ark med forsikringspapirer du skal signere osv) og epost hvor det står hva du skal betale ogsånt på forhånd. Nå begynner det å bli en stund siden jeg gjorde det, så jeg husker ikke helt 100%..

Lenke til kommentar

Ja, så man burde altså da sende søknaden sin i Januar, Februar minst dersom man ønsker å komme med på Mars intervjuene...

Men hvordan er det med lønn? Hvordan får man utbetalt den, i cash eller på konto? Kan man bruke sin norske konto eller må man opprette en amerikans en? Hvordan gjør man det? Hehe, føler meg litt dum som stiller så mange spørsmål men XD Også har jeg hørt at man skal skaffe seg reise sjekker?

Lenke til kommentar

Ja, så man burde altså da sende søknaden sin i Januar, Februar minst dersom man ønsker å komme med på Mars intervjuene...

Men hvordan er det med lønn? Hvordan får man utbetalt den, i cash eller på konto? Kan man bruke sin norske konto eller må man opprette en amerikans en? Hvordan gjør man det? Hehe, føler meg litt dum som stiller så mange spørsmål men XD Også har jeg hørt at man skal skaffe seg reise sjekker?

Man får, selvsavt, utbetalt lønn på egen amerikansk konto som du får av Disney. Du kan skaffe deg reisesjekk, ta med deg dollarsedler, eller bare bruke VISA kort. Sistnevnte er selvsagt tusen ganger lettere.

Alt informasjonen er også tilgjengelig fra Disney hvis man bare er interessert nok til å lese hva de har å si. (Evt på de 37 andre sidene i tråden)

Endret av different
Lenke til kommentar

men hvordan får man den franske disney forsikringa? og er det noe avgift vi skal betale når vi reiser ned dit? noen som kan fortelle meg hva dem måtte ordne før avreise??

I Disney pakken du får ligger det et skjema du fyller ut og sender avgårde til forsikringselskapet i Frankrike. Du må betale et engangsbeløp og så har du forsikringen i 3 mnd. Og nei, det er ikke noen avgift å betale.

Du trenger forsikring, visum og flybillett, og det er fordelaktig med litt bagasje også.

Dette står selvsagt fint forklart i Disney pakken man får hvis man får jobben. Les den, hvis/når du får den. Det er ikke vanskelig.

Lenke til kommentar

I Disney pakken du får ligger det et skjema du fyller ut og sender avgårde til forsikringselskapet i Frankrike. Du må betale et engangsbeløp og så har du forsikringen i 3 mnd. Og nei, det er ikke noen avgift å betale.

Du trenger forsikring, visum og flybillett, og det er fordelaktig med litt bagasje også.

Dette står selvsagt fint forklart i Disney pakken man får hvis man får jobben. Les den, hvis/når du får den. Det er ikke vanskelig.

faktisk så er der en avgift som skal betalest før avreise og man må ha med kvittering til statene. har snakka med folka i disney nå og fikk mye nyttig info. man skal betale en avgift på 100 dollar før avreise. og så betale for visum.

og den franske forsikringa trenger man i 4 mnd. ikke 3. de anbefaler 4 mnd sånn at du er garantert dekt for det kan ta tid med papir arbeid i usa. så blir man dekt av disney sin egen health insurance som alle annsatte blir dekt av. vanlig at jobben din dekker slikt der borte. og den dekker så og si alt.

den kan man kjøpe online :)

http://www.mondassur.com/assurances/etape2.html?p=is&c=11&lang=en

og så kan man betale den avgiften til disney som dekker utflukter og arrangementer og rydding av rommet ditt før og etter du reiser.

http://www.disneynow.com/profile/web/index.cfm?PKWebId=0x14268e10

da er brukernavnet ditt etternavnet ditt, og om du sender mail til dem så får du passordet/applicant number fra dem på kontoret :)

si fra om noen lurer på noe :)

og jada jeg har fått jobben :) reiser 21 september

Lenke til kommentar

faktisk så er der en avgift som skal betalest før avreise og man må ha med kvittering til statene. har snakka med folka i disney nå og fikk mye nyttig info. man skal betale en avgift på 100 dollar før avreise. og så betale for visum.

og så kan man betale den avgiften til disney som dekker utflukter og arrangementer og rydding av rommet ditt før og etter du reiser.

Du snakker om samme tingen her, og det er ikke noe avgift. Det er et engangsbeløp som dekker vasking av leilighet og diverse arrangementer (de koster som regel ekstra penger uansett), og det skulle bare mangle at man fikk rydding leilighet når man reiser over Atlanteren for å jobbe for minstelønn. Hvor fikk du jobb?

Lenke til kommentar

Du snakker om samme tingen her, og det er ikke noe avgift. Det er et engangsbeløp som dekker vasking av leilighet og diverse arrangementer (de koster som regel ekstra penger uansett), og det skulle bare mangle at man fikk rydding leilighet når man reiser over Atlanteren for å jobbe for minstelønn. Hvor fikk du jobb?

tror du missforsto meg her. jeg snakka om det engagsbeløpet. som man skal betale inne på den nettsiden. så skjønner ikke helt hvorfor du synst at du trengte å gjenta hva dette beløpet dekker siden jeg har forklart det og satt opp linken til siden.

for siste gang. Den "avgiften" er det engangsbeløpet på 100dollar. som SKAL betalest FØR man reiser ned, og man skal ha med kvittering.

man kan betale via den nettsiden.

Og jeg tror strengt tatt ikke folk reiser ned for å jobbe for minstelønn. folk reiser for opplevelsen, og der er disney veldig klar over, ergo, minstelønn. og det er ingen som tvinger dere.

Jeg har fått jobb i F&B.

Lenke til kommentar

tror du missforsto meg her. jeg snakka om det engagsbeløpet. som man skal betale inne på den nettsiden. så skjønner ikke helt hvorfor du synst at du trengte å gjenta hva dette beløpet dekker siden jeg har forklart det og satt opp linken til siden.

for siste gang. Den "avgiften" er det engangsbeløpet på 100dollar. som SKAL betalest FØR man reiser ned, og man skal ha med kvittering.

man kan betale via den nettsiden.

Og jeg tror strengt tatt ikke folk reiser ned for å jobbe for minstelønn. folk reiser for opplevelsen, og der er disney veldig klar over, ergo, minstelønn. og det er ingen som tvinger dere.

Jeg har fått jobb i F&B. Men utenfor jobb kan man ha det riktig så moro ja :)

Ja, jeg trodde du mente engangsbeløpet to ganger. Uansett, jeg vet at dette skal betalest, jeg gjorde det for nøyaktig 11 mnd siden.

Folk reiser ned for opplevelsen. Som jeg har sagt tidligere er det absolutt ikke jobben som gjør det verdt reisen. Jobben er stort sett dritt før du blir servitør (F&B), og da er den kun mindre dritt fordi man tjener meget gode penger. Så hva jobben angår er det ikke vits å få forhåpningene opp.

Endret av different
Lenke til kommentar

Får dere ikke gå i langbeinkostyme i 35 varmegrader som noen andre har spydd i heller?

Man har egen kostyme, en bunad-lignende sak. Man er ikke i langbeinkostyme når man jobber i Norgespaviljonen.

er bare folk som reiser ned for å gå på college programmet deres som får v're "skuespillere".

synest også at det er alt for mange dumme rykter. altså kostymer blir sendt til rens hver dag.

og ja jobben er dritt. men ikke noe mer dritt enn enn fulltids stilling på statoil liksom. det er like lange arbeidsdager og meste parten av de timene tilbringer man stående og gående.

synest nesten det bare er for dumt å drive å tro at det er en bra jobb man går til. det er hardt arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...