Brad Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Ja, sant. Men man kan jo improvisere litt å kjøpe ting som er billig i USA og selge til folk i Norge. Kan jo få litt ekstra inntekt på det også? Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hehe. Joda, sikkert. Men jeg hadde heller søkt på jobb i f&b, er du servitør kan du tjene rimelig fett. Så slipper du det. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Ja, er det jeg må satse på! Har veldig lyst til å ta et år nede der, har alltid drømt om USA! Men, må gå 3 år på videregående først. Avslutter 10. klasse nå. Håper videregående går fort, så stikker jeg til Orlando ! Lenke til kommentar
outchh Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Nå har jeg hatt telefon med Jill :-) Veldig hyggelig dame altså!! :-) Virka veldig positiv.. Sa heletiden thats good, cool ! :-P hehe. Så jeg skulle få svar ganske fort sa hun.. Men innen fjortendager iallefall :-O Jeg er driiit spent nå!! :-O WÆÆ! Men, jeg tror iallefall det gikk bra! :-D Lenke til kommentar
outchh Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg fikk jobben! :-) På food and beverage :-) Avreise 8 juni! :-D Lenke til kommentar
outchh Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Takk! Det er jo sååå spennende! Jeg fikk jo beskjed om at jeg fikk jobben under 24 timer etter intervjuet jo! :-O Men, er det noen som kan forklare meg litt? :-) - Når man lander på flyplassen, blir man hentet av noen på disney da? - Hva er det som skjer når man kommer fram til leilighetene og det? - Fra man kommer fram, hvor lang tid tar det før man begynner å jobbe? - Får man god opplæring? Eller blir man bare kastet uti det? - Hvor får jeg leilighet tror dere? Commons? (Er 20, blir 21 under oppholdet) Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 - Dere blir ikke hentet på flyplassen. Dere gjorde det før (når jeg var der), men de har tydeligvis sluttet med det. Men det er jo ikke spesielt vanskelig, bare å gå rett ut og ta en maxi-taxi og si hvor dere skal. Store sjanser for at de vet hvor det er. - Når du kommer fram til leilighetene bare låser du deg inn og legger deg? Hehe. Tipper dere kommer sent på kvelden. - Du begynner å jobbe etter et par dager. Opplæring hvertfall. Dere har endel kurs ogsånt i førsten. - Du blir lært opp av andre nordmenn som viser deg hvordan man gjør det. Så du blir ikke kastet ut i det, nei. Du har en "trainer" som tar deg med rundt på jobb og lærer deg alt. Så du er jo aldri alene. - Usikkert.. Du kan både havne på Commons og Patterson. De fleste havner på Commons. At du er 20 har ikke noe å si den ene eller andre veien. Men du havner jo uansett i en underage-leilighet. Når du blir 21 kan du flytte til en overage leilighet hvis du vil, eller så kan du bare bli boende. Men da får du fremdeles ikke ha alkohol i leiligheten eller no. Lenke til kommentar
outchh Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Tusen takk for svar :-) Kommer med litt flere spm jeg :-P - Var det mange som reiste hjem før tida og slikt? - Jeg klarer kanskje å spare opp 20.000 før jeg drar, er det nok? minimum klarer jeg 10.000 - Hvordan var det hvis man ble syk? - Er det sinnsykt tungt arbeid på f&b? - Når man kommer så må det jo være noen som viser meg leiligheten og gir meg nøkler å alt det? :-P Dere er gode å ha :-P Drit nervøs for å dra allerede :-P Lenke til kommentar
outchh Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Og hvordan kommer jeg i kontakt med andre som skal dra samtidig som meg? :-O Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Om sommeren er det alltid mange som reiser hjem før tiden. Meg selv inkludert! Jeg dro 4 uker før jeg egentlig var ferdig. Det er egentlig urettferdig for de som må være igjen, de må jo jobbe sykt ekstra for alle oss som drar.. Hadde litt dårlig samvittighet for det, men jeg kom inn på skole på andre siden av landet og måtte finne leilighet og flytte osv. 20 000 høres bra ut det Du klarer deg nok fint på 10 000 og altså, bare være litt økonomisk. Men det er lett å bruke mye penger i førsten Hvis man blir syk så må man ringe seg inn og si at du ikke kan komme. Du får en prikk på "record cardet" ditt når du først har ringt deg inn. Da kan du ringe deg inn 2 dager på rad. Selv om du bare blir borte den ene dagen så får du en prikk. Altså er det mange som tar begge dagene siden man får èn prikk uansett. Men er du veldig syk den tredje dagen og ikke kan jobbe, så MÅ du ha legeerklæring. Ellers kan du få sparken om du er borte den tredje dagen uten legeerklæring. Det er en grense på hvor mange prikker du kan ha før du får en reprimande (husker ikke helt), og etter tre reprimander får du sparken. Du får også prikker for å komme for sent og litt diverse. Jeg tar litt forbehold for dette, kan hende det har endret seg etter at jeg var der. Sinnsykt tungt arbeid er det ikke.. Men det kan være MYE jobb i f&b. Det er der det skjer mest. Spesielt servitør er litt tungt fordi det kan bli stress og lange dager, og om man er få på jobb så har man flere bord enn man egentlig skal ha, men det går som regel helt fint om alle er flinke til å hjelpe hverandre osv. Uansett blir du ikke servitør før etter en stund og da har du allerede blitt godt kjent i restauranten og med hvordan ting fungerer. Altså, når jeg dro dit så var det noen fra Disney som møtte oss og ga oss en konvelutt hvor nøkkelen til leiligheten og masse div papirer lå, info om de neste dagene osv, også kjørte de oss til Commons. Men nå gjør de ikke sånn lenger, så jeg vet ikke.. Kanskje en av de andre her som akkurat har dratt ned kan svare på det. Og ang. andre som skal dra samtidig som deg; har du facebook? Meld deg inn i gruppa "Norgespaviljongen" - har allerede sett flere folk som drar 8 juni som har sagt i fra der Har forresten en god venninne som skal ned i f&b 8 juni også!! Oi, dette ble langt Endret 13. mars 2010 av Bella86 Lenke til kommentar
outchh Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Tusen takk for svar :-) Hva skulle jeg gjort uten deg bella? hehe. Kjenner jeg gru/gleder meg litt altså !! :-p Utrolig spennende :-D Kommer fler spm sikkert underveis her :-P Lenke til kommentar
mtoll4 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Vi var forsinket med flyet, så kom fram i 3 tiden på natta! Vi måtte ta buss fram, en mears buss som vi får rabatt på (du får mail om det)... Når vi kom fram fikk vi nøkkel og masse MASSE papirer og noe mat. så måptte vi tidlig opp og dra på møter.. gikk en del dager på møter og veldig kjedelige ting, så begynner du å jobbe. da blir noen trainern din, jeg har bare jobbet med flotte folk mandager er helt fantastisk, men flicka og snicka! Det er SÅ gøy, gled deg! Noe du lurer på, så bare spør! Har vært her i 7 uker allerede :O Tida går så fort! Lenke til kommentar
varus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jobbe i disney? *dårlig lønn *verdens midtpunkt når det gjelder cheesy konsepter og amerikansk konsumerisme *servere feite bortskjemte høylytte amerikanske drittunger burger med pommes frites nei takk! får frysninger bare av å tenke på stedet Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Fornøyelsespark er fornøyelsespark. Jeg vil reise for å kunne bo i Florida. Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jobbe i disney? *dårlig lønn *verdens midtpunkt når det gjelder cheesy konsepter og amerikansk konsumerisme *servere feite bortskjemte høylytte amerikanske drittunger burger med pommes frites nei takk! får frysninger bare av å tenke på stedet dårlig lønn? jobber du i restauranten tjener du 300-400 dollar HVER DAG. drit nå i jobben og gjestene, det er en jobb. pengene gjør det VELDIG verdt det. det er alt annet man gjør når man har fri som gjør det gøy uansett. i alle dager. hvorfor gidder du i det hele tatt å komme inn hit bare for å bitche lissom Lenke til kommentar
varus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jobbe i disney? *dårlig lønn *verdens midtpunkt når det gjelder cheesy konsepter og amerikansk konsumerisme *servere feite bortskjemte høylytte amerikanske drittunger burger med pommes frites nei takk! får frysninger bare av å tenke på stedet dårlig lønn? jobber du i restauranten tjener du 300-400 dollar HVER DAG. drit nå i jobben og gjestene, det er en jobb. pengene gjør det VELDIG verdt det. det er alt annet man gjør når man har fri som gjør det gøy uansett. i alle dager. hvorfor gidder du i det hele tatt å komme inn hit bare for å bitche lissom Ok, leste et sted at man tjente 47kr timen og at man måtte betale dyre dommer for bosted. Beklager men kan bare ikke fordra den tilbedelsen til amerikansk ukultur som disney har blitt. Ser dere ikke hvor cheesy og kvalmt hele konseptet er? Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Før du blir servitør tjener du 8 dollar i timen. Men når du blir servitør tjener du som sagt rimelig greit for å si det mildt. Hadde jeg IKKE jobbet i restaurant delen hadde jeg heller egentlig ikke gidder å dra ned dit. Men det er mange som gjør det uansett fordi de har spart opp penger på forhånd. Du betaler 70 dollar i uka for leiligheten din, som blir trukket rett fra lønna di. Og jeg vil si 80% av alle som har vært der har hatt et fantastisk år som de ser tilbake på med masse gode minner. Det handler jo ikke om å tilbe Disney heller, det er det de færreste av oss som gjør. Det handler om samholdet mellom de fantastiske menneskene man blir kjent med der nede, man får venner fra hele verden - ble godt kjent med folk fra Italia, Tyskland, Mexico, Canada, Japan, Frankrike, England osv der. Man reiser rundt i landet og utlandet og har det morsomt og opplever masse. Mange som også kun drar dit for å spare penger. Har en kamerat som tjente seg opp 200 000 i tillegg til at han egentlig brukte endel penger der nede på reising osv. Man blir egentlig ikke kjent med spesielt mange amerikanere fordi det er sjeldent man får kontakt med noen av de utenfor jobben. Det er da vitterlig ingen som tvinger deg til å være med på noe som det her. Du kan vel la folk dra ned hit om de selv vil. Nå har vi hørt din mening, takk for det. Endret 17. mars 2010 av Bella86 Lenke til kommentar
rogerreit Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hvis du synes disney er så ille varus ,så vær så god. Du skal få slippe å søke. Mindre konkurranse for oss andre som faktisk har lyst på en opplevelse for livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå