Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt om en som søkte ei uke før intervjuet. Hun fikk jobb og alt hun, så det er bare å søke:)

Jeg gleder meg til 27.mars ihvertfall. Tiden kan ikke gå fort nok.

Er det noen som vil lage en liste til alt man MÅ huske på til intervjuet. Komplett liste liksom. Det er vel ikke posta før i tråden? :)

Lenke til kommentar

Har hørt om en som søkte ei uke før intervjuet. Hun fikk jobb og alt hun, så det er bare å søke:)

Jeg gleder meg til 27.mars ihvertfall. Tiden kan ikke gå fort nok.

Er det noen som vil lage en liste til alt man MÅ huske på til intervjuet. Komplett liste liksom. Det er vel ikke posta før i tråden? :)

 

Liste:

2 kopier av CV

2 kopier av pass

Kopi av invitasjonsbrevet til intervjuet

Politiattest/Rulleblad (vandelsattest)

Fødselsattest

1 svart penn

Også syns jeg det stod i mailen at man skulle ha med et bilde.

 

Også må man kle seg pent. Gutter: Dressbukse og hvit skjorte + evt. slips.

Jenter: Skjørt/Dressbukse og hvit skjorte/bluse.

Lenke til kommentar

Har hørt om en som søkte ei uke før intervjuet. Hun fikk jobb og alt hun, så det er bare å søke:)

Jeg gleder meg til 27.mars ihvertfall. Tiden kan ikke gå fort nok.

Er det noen som vil lage en liste til alt man MÅ huske på til intervjuet. Komplett liste liksom. Det er vel ikke posta før i tråden? :)

 

Liste:

2 kopier av CV

2 kopier av pass

Kopi av invitasjonsbrevet til intervjuet

Politiattest/Rulleblad (vandelsattest)

Fødselsattest

1 svart penn

Også syns jeg det stod i mailen at man skulle ha med et bilde.

 

Også må man kle seg pent. Gutter: Dressbukse og hvit skjorte + evt. slips.

Jenter: Skjørt/Dressbukse og hvit skjorte/bluse.

 

 

CV? Det trengte vi ikke!

Og fødselsattesten trenger du ikke på intervjuet men det er viktig at du har den med deg til USA, for at du skal få social security number :)

Ja du må ha med et bilde, bare ta et vanlig passbilde.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått svar på søknaden min, og de ber meg om å ringe dem. Er det noen typiske spørsmål som kommer igjen på hvert sånn "telefon intervju"? Og er det noe spesielt jeg bør være obs på som de spør om? :)

 

 

De spurte meg om jeg kunne presentere norge og stedet jeg kommer fra. Jeg måtte også si hva som er typisk for norge.

Hun ville også vite om jeg hadde en naturlig hårfarge, om jeg hadde tattoveringer eller piercinger. Hun ville vite om jeg hadde norsk pass og om jeg kunne tenke meg å dele rom med andre. Også spurte hun i hvilken av de tre avdelingene jeg helst ville jobbe og hvorfor.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått svar på søknaden min, og de ber meg om å ringe dem. Er det noen typiske spørsmål som kommer igjen på hvert sånn "telefon intervju"? Og er det noe spesielt jeg bør være obs på som de spør om? :)

 

Jeg fikk spørsmål om jeg hadde rosa/blått etc hår, om jeg hadde piercinger, hva jeg kunne si om norge, om jeg følte meg komfortabel å bo sammen med andre, om jeg hadde pass og om jeg kunne møte opp på intervju 28.februar :) Tror de spør hver enkelt om forskjellige spm. For ei venninne av meg fikk helt andre spm ;p

Lenke til kommentar

vandelsattest tar ca 1-2 uker

 

jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan få vandels attest før ETTER jeg har fått jobben! men jeg kan vell ikke få jobben uten vandels attest

 

 

Hei:) Når du skal skaffe deg vandelsattest skriver du at det skal være for arbeids og oppholdstillatelse, og at den må være på engelsk. Du har krav på vandelsattest bare de vet formålet med den. Skulle du hatt jobb innen helsevesenet eller i en barnehage så skal ha fått tilbud om jobben før su skaffer vanelsattest. Men det gjeller ikke i dette formålet.

Denne attesten kan du bruke hvilket som helst land du skal til, om du skal til canada eller australia for å jobbe iom. at det ikke blir spessifisert land på den. Den må man ha om man skal få visum, det er derfor du må ha den. Om du skulle reise til australia på ett work and travel program er det ikke sikkert du hadde hatt en jobb på forhånd heller.

 

Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes også å jobbe i Disney virker veldig interessant!

Har sendt inn søknad og fått beskjed om å ringe det nummeret. Hva slags spørsmål får man da?

 

Jeg har også et inntrykk av at alle som reiser er så glad i festing og drikking. Jeg er ikke det, jeg ønsker mer å dra for å jobbe, møte nye mennesker og oppleve Amerika. Hvis man ikke bruker særlig med penger under oppholdet, bare lever på maten man trenger og betaler husleie + event. reise litt rundt, hvor mye sånn ca. vil man ha tjent etter endt opphold? Og er det mest spennende å jobbe i f&b eller merchandise??

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt noe enda. Har snakket med par venner av meg som også har søkt for 2. gang og de har heller ikke hørt noe. Han ene ringte International Services og de fortalte at de fremdeles venter på svar fra Disney angående de gamle kontraktene våre. Skulle forhåpentligvis få svar i løpet av denne uka :) ÅÅÅÅ jeg vil så veldig!!

 

MaOp: Du får bare spørsmål om du ikke har blått/rosa hår, tattoveringer, piercinger osv. Om du synes det er greit å bo med folk fra andre land ogsånn. Ikke store greiene altså.

 

Du trenger ikke være glad i festing for å ha det gøy der nede, er jo ingen som tvinger deg til å være med på alt :) Anbefaler deg å søke i f&b der tjener du absolutt mest penger og kan reise og oppleve masse gøy. De i f&b tjener ca 300-400 dollar dagen mens de i merch/raiden tjener bare rundt 8 dollar timen. Valget er åpenbart om du vil tjene penger ;) Jeg var særdeles dårlig på å spare, kom bare hjem med 15 000 kroner (som var omtrent en ukes jobbing eller no), men det var fordi jeg ikke var i service så lenge og jeg brukte mye penger på masse greier, reise og sånn. Men de fleste kom hjem med ca 50 000+++, kjenner til og med noen som hadde 200 000 når de kom hjem. (de jobbet sykt mye på slutten da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...