Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

ok nå har jeg søkt og har fått tlf intervju og beskjed om at jeg er invitert til intervju i oslo 27 mars!! gleder meg syykt.

 

men en ting. trener jeg fødsels attest? noen som sier jeg må ha det m meg ?

 

noen andre som skal på intervju lørdagen ? :D

 

 

Gratulerer :D

Lykke til!

 

Du trenger ikke fødsels attest til intervjuet, men får du jobben må du ta med deg en til USA :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok bare den forsikringa de tilbydde, så får jeg se hvordan det blir etter 4mnd når den er gått ut! Men har hørt at det er nok med det, og at jeg ikke trenger å bekymre meg!

Familien min har reiseforsikring, og det er lurt å ha. Så jeg slipper å tenke på det :)

 

Reiseforsikring og helseforsikring ja!

Og det de tilbyr har begge!

Lenke til kommentar

Du må bestille time ved den amerikanske ambassaden i Oslo. Så drar du dit den dagen du har time og bestiller visum der. Ta med deg passet ditt, en stor konvolutt med adressen din på (de skal sende deg passet ditt med visumet inni), og 7-800 kroner. Husker ikke hvor mye det kostet, det var 600 når jeg dro i 2007 men er litt mer nå.. Pluss at du må gi de penger til frimerker for den konvolutten. Eller så husker jeg ikke om man kunne kjøpe frimerkene selv?

Lenke til kommentar
ok nå har jeg søkt og har fått tlf intervju og beskjed om at jeg er invitert til intervju i oslo 27 mars!! gleder meg syykt.

 

men en ting. trener jeg fødsels attest? noen som sier jeg må ha det m meg ?

 

noen andre som skal på intervju lørdagen ? :D

 

 

Gratulerer :D

Lykke til!

 

Du trenger ikke fødsels attest til intervjuet, men får du jobben må du ta med deg en til USA :)

 

hmm:) oki takker:) noe mer jeg burde vite? altså d står at jeg skal ta med en kopi av invitasjonen min. hvilken invitasjon? jeg ble invitert på tlf. deretter fikk jeg en mail med info. skal jeg ta med kopier av søknaden jeg sendte til dem?

 

gud jegføler meg stupid. ehehe

Lenke til kommentar

Ja, jeg mener å huske at det er den du skal ta med :)

 

Nei, ikke enda :( Kjenner et par andre som har søkt tilbake og venter på svar fordi International Services må kontakte Disney først osv. Men jeg stresser ikke med det før det blir mars. Krysser fingrene likevel!! :)

 

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar

På eposten så følgte det kanskje med et vedlegg?

For det må du ta med deg :)

Men du får brev i posten før du skal til ambassaden, og der står også alt du må ha med deg ;)

 

Og ikke føl deg dum, du er absolutt ikke den eneste som lurer mye!

Hadde det ikke vært for Bella hadde jeg vært fortapt nå :p

Lenke til kommentar

Du bestiller på nettsidene deres. Jeg troooooor dette er riktig, men jeg skal ikke si det helt sikkert!! Men i allefall:

 

Først står det her hva du må ha med når du skal dit og søke visum:

http://norway.usembassy.gov/visa_checklist.html

 

Så litt mer info:

http://norway.usembassy.gov/visa_wait.html

 

Så bestiller du time her:

https://evisaforms.state.gov/default.asp?po...L&appcode=3

 

Les nøye alt som står først. Husk at du må fylle ut det der skjemaet først.

 

Og jeg hadde gjort det hvertfall to uker før eller noe sånt. Det tar jo litt tid, så skal de sende deg passet tilbake i posten også.

Endret av Bella86
Lenke til kommentar
På eposten så følgte det kanskje med et vedlegg?

For det må du ta med deg :)

Men du får brev i posten før du skal til ambassaden, og der står også alt du må ha med deg ;)

 

Og ikke føl deg dum, du er absolutt ikke den eneste som lurer mye!

Hadde det ikke vært for Bella hadde jeg vært fortapt nå :p

 

 

AAH tuuusen takk. hadde ikke lagt merke til det vedlegget om du ikke hadde sagt noe!

håååper virkelig jeg får jobben. kjenner at jeg bare blir mer og mer spent ettersom jeg leser om alle som anbefaler det :D

 

Bella:

håper du får svar snart! om du får reise hvilken tid tenkte du på å reise?

jeg blir 22 denne mnd her :)

Lenke til kommentar

Takker for svar Bella :) Men har et lite et til, hehe.. Det står på et av brevene at jeg må gå inn på https://www.disneynow.com/profile/form/index.cfm å betale 100 dollar for husvask+buss osv.. Er dette noe jeg kan betale når jeg kommer ned, eller må det gjøres via nette før jeg drar? Isåfall, har du en anelse hvor jeg finner brukerid? Skal stå i brevene, men kan ikke finne noe..

Lenke til kommentar
Hvis jeg får dra tilbake så må det blir så fort som mulig etter 15 juni (da har jeg siste eksamen) :) Jeg håper det er en avreisegruppe i slutten av juni!

 

Hva med deg? :) Godt du er over 21 da, det er syyykt digg ;)

 

 

hehe jeg blir nok å reise i september om jeg får jobben. :D hvilken jobb anbefaler du jeg velger?

og hvor myepenger tror du jeg trenger å ta med ned? :/

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler absolutt å søke food & beverage! Helt bombeklart. (Skal du velge 12 mnds program?) Som servitør etterhvert tjener du masse penger og kan ha en helt annen opplevelse der nede enn de som jobber for luselønna i raiden og merchandise.

 

Du trenger endel penger, jeg kom i august og ble ikke servitør før i februar, brukte sikkert minst 20 000 kroner i løpet av den perioden. De 8 dollarene man får i timen strekker ikke særlig langt. Men så var ikke jeg helt superøkonomisk heller da.. Spiste jo bare ute og festet masse, shoppet osv. Men Så lenge man jobber i food går det fint, når man blir servitør får man spart opp masse av de pengene + endel til når man skal hjem uansett :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar!! :)

 

Grunnen til at jeg nok takker nei hvis jeg ikke får f&b, er fordi jeg egentli har ganske lite med sparepenger fra før, og kunne gjerne tenkt å kombinere "ferie" med jobbing som jeg faktisk tener litt på. ;)

 

Maser fælt nå, men jeg lurer litt på dette med når du blir servitør avhengende av hvilken måned du kommer. Hvis jeg har intervju i oktober, når reiser jeg da? Hvis du kommer ned dit i januar eller februar, hvor lang tid tar det å bli servitør da? Lurer også på andre måneder...

Lenke til kommentar

Det avhenger av av når de trenger nye servitører og hvilken arrivalgruppe du kom i, ja. Altså når en gjeng med servitører nærmer seg slutten av programmet sitt så lærer de opp nye. Alt roterer, den gruppa med folk som kom 8 juni kommer inn i service, så er gruppa som kom 19 juni nestemann, så gruppa som kom 5 juli osv. Og det er flest folk som kommer og drar midt på sommeren, derfor tilsier det at hvis du kommer sånn i mai/juni, og det drar en haug med servitører utover sommeren, så kommer du fortere fram i køen enn hvis du kommer på slutten av sommeren og ingen drar på en stund.

 

Det er vanskelig å si helt nøyaktig, men hvis du kommer januar/februar kommer du vel kanskje inn sånn på våren/tidlig på sommeren vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...