Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått fly informasjon og alt!

Drar fra Oslo, tirsdag 07.40!

Så jeg må dra til Oslo mandagen før..

 

Men jeg lurer på hvordan det er med bagasje og slikt! Er ikke de veldig strenge?

Vet noen om det er noen maks grense? Handbagasjen er ingen problem, men tenker på kofferten!

Tenkte å ta en svær, 120 liters koffert med. Men har hørt at det kanskje er for stort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjellig fra flyselskap til selskap hvor mye du kan ha med. Noen har 32 kg per koffert, andre 20 kg. Det bør du sjekke.

 

Jeg hadde heller tatt 2 kofferter da ja.. Uansett prøv å ikke ta med så veldig mye, du kan jo tenke deg hvor mye du kommer til å ta med deg hjem igjen etter et år der borte! :p

Lenke til kommentar
Det er forskjellig fra flyselskap til selskap hvor mye du kan ha med. Noen har 32 kg per koffert, andre 20 kg. Det bør du sjekke.

 

Jeg hadde heller tatt 2 kofferter da ja.. Uansett prøv å ikke ta med så veldig mye, du kan jo tenke deg hvor mye du kommer til å ta med deg hjem igjen etter et år der borte! :p

 

Hva med å heller kjøpe seg en ekstra koffert i USA...?:p

Lenke til kommentar
Det er forskjellig fra flyselskap til selskap hvor mye du kan ha med. Noen har 32 kg per koffert, andre 20 kg. Det bør du sjekke.

 

Jeg hadde heller tatt 2 kofferter da ja.. Uansett prøv å ikke ta med så veldig mye, du kan jo tenke deg hvor mye du kommer til å ta med deg hjem igjen etter et år der borte! :p

 

Hva med å heller kjøpe seg en ekstra koffert i USA...?:p

 

Ja hvis man klarer å ta med seg kun èn koffert ned dit, så hadde det vært knall det :)

Lenke til kommentar

Så spennende at du har søkt igjenn bella, håper det ordner seg slik at du kommer ned en gang til :)

 

Mtoll: det holder helt sikkert med en koffert, tror ikke du trenger drasse med deg hele klesskapet. pakk med bare de klærne du bruker mest/er mest glad i. hvis du har noe du ikke har brukt på en stund, og tenker "jaa men jeg kan jo alltids.." nei, du kan ikke det ;) Du trenger ikke så mange dagers shift, husk du har arbiedstøy på jobb så det blir bare fritidsklær, og undertøy/badetøy igjenn du trenger. Mobillader og kamera er kjekt å ha:D Du reiser i februar, er sikkert begynt å komme seg litt i tempratur men er nok ennå noen kjølige dager ennå. Men kan være lurt å fylle opp den kofferten du skal ha med deg med maks vekt.

Ps. jeg gikk på folkehøgskole i fjor, og oppdaget fort at det vare utrolig mye av det jeg tok med meg, som aldri ble rørt i løpet av oppholdet. du trenger bare klær, mobill og kamera. Penger og visum:) Pc kan og være kjekt å ha, men den får du jo med deg som håndbagasje.

Du kan bare tenke deg hvordan det er når du skal på sydenferie og er borte 14 dager og kommer hjem og tenker at du tok med deg aaalllt for mye klær, og da har du faktisk ikke muligheten til å vaske klær, det har du hær. Trenger ikke mye greiene altså:) Å om du skulle mangle noe når du kommer ned så kjøper du det.

Shampoo og såpe kan du fikse når du kommer ned, trenger ikke bruke unødvendig mye vekt på så tunge ting, som er enkle å få tak i.

 

:hmm: Tiden går fort mot intervju tid, fikk vandelsattest i dag fra politiet, så nå er mesteparten av sakene klare, trenger bare "penklær". Noen som har noe å annbefale når det kommer til klesvalg på intervjudagen, til ei jente? Evnt. hvor man kan få kjøpt disse klærne. hvilken butikk som har best egnede klær, ønsker helst å slippe å trave fra butikk til butikk for å finne noe som egner seg. :)

 

Takk for alle svar :D :D

Lenke til kommentar
Så spennende at du har søkt igjenn bella, håper det ordner seg slik at du kommer ned en gang til :)

 

Mtoll: det holder helt sikkert med en koffert, tror ikke du trenger drasse med deg hele klesskapet. pakk med bare de klærne du bruker mest/er mest glad i. hvis du har noe du ikke har brukt på en stund, og tenker "jaa men jeg kan jo alltids.." nei, du kan ikke det ;) Du trenger ikke så mange dagers shift, husk du har arbiedstøy på jobb så det blir bare fritidsklær, og undertøy/badetøy igjenn du trenger. Mobillader og kamera er kjekt å ha:D Du reiser i februar, er sikkert begynt å komme seg litt i tempratur men er nok ennå noen kjølige dager ennå. Men kan være lurt å fylle opp den kofferten du skal ha med deg med maks vekt.

Ps. jeg gikk på folkehøgskole i fjor, og oppdaget fort at det vare utrolig mye av det jeg tok med meg, som aldri ble rørt i løpet av oppholdet. du trenger bare klær, mobill og kamera. Penger og visum:) Pc kan og være kjekt å ha, men den får du jo med deg som håndbagasje.

Du kan bare tenke deg hvordan det er når du skal på sydenferie og er borte 14 dager og kommer hjem og tenker at du tok med deg aaalllt for mye klær, og da har du faktisk ikke muligheten til å vaske klær, det har du hær. Trenger ikke mye greiene altså:) Å om du skulle mangle noe når du kommer ned så kjøper du det.

Shampoo og såpe kan du fikse når du kommer ned, trenger ikke bruke unødvendig mye vekt på så tunge ting, som er enkle å få tak i.

 

:hmm: Tiden går fort mot intervju tid, fikk vandelsattest i dag fra politiet, så nå er mesteparten av sakene klare, trenger bare "penklær". Noen som har noe å annbefale når det kommer til klesvalg på intervjudagen, til ei jente? Evnt. hvor man kan få kjøpt disse klærne. hvilken butikk som har best egnede klær, ønsker helst å slippe å trave fra butikk til butikk for å finne noe som egner seg. :)

 

Takk for alle svar :D :D

Lenke til kommentar

Lege attest?

Hmm, trenger vi det? Tror ikke det, eller, håper ikke det for å si det sånn :p

 

Ja Beth89, du har helt rett! Da jeg var i syden i september opplevde jeg det!

Brukte ikke halvparten.. Skal prøve å være flink :D

 

Jeg hadde bare dressbukse, støvletter og pen skjorte på intervjuet!

Noen hadde skjørt!

Lenke til kommentar

Opprettet meg en bruker for å kunne stille noen spørsmål til dere som har vært der eller er der nå :)!

 

1. Hvor sannsynlig er det at du får jobbe der du ønsker (i mitt tilfelle f&b)? Hører de på ønsker, eller plasserer de folk etter arbeidserfaring? Jeg har desverre ikke noe erfaring fra kafér, restauranter osv., men lærer fort...

2. Hvor mye penger kan du tjene på f.eks. 12 måneder?

3. Er det umulig å få reist hjem i jula? Er vel høytidssesong i parken da kanskje? Kan en i såfall ta i mot besøk fra familie?

 

Og en ting til, jeg er bare 18 og heller ikke noe utpreget festmenneske (ganske unorsk, hehe...) Min motivasjon for å søke er for å jobbe og tjene penger, samt reise litt og oppleve USA. Er det liksom fester 5-6 kvelder i uka der du bor eller finnes det bosteder der det er mindre festing på gang? :)

Endret av America
Lenke til kommentar
Opprettet meg en bruker for å kunne stille noen spørsmål til dere som har vært der eller er der nå :)!

 

1. Hvor sannsynlig er det at du får jobbe der du ønsker (i mitt tilfelle f&b)? Hører de på ønsker, eller plasserer de folk etter arbeidserfaring? Jeg har desverre ikke noe erfaring fra kafér, restauranter osv., men lærer fort...

2. Hvor mye penger kan du tjene på f.eks. 12 måneder?

3. Er det umulig å få reist hjem i jula? Er vel høytidssesong i parken da kanskje? Kan en i såfall ta i mot besøk fra familie?

 

Og en ting til, jeg er bare 18 og heller ikke noe utpreget festmenneske (ganske unorsk, hehe...) Min motivasjon for å søke er for å jobbe og tjene penger, samt reise litt og oppleve USA. Er det liksom fester 5-6 kvelder i uka der du bor eller finnes det bosteder der det er mindre festing på gang? :)

 

Hvis du er 18 havner du i underage apartment md alkoholforbud. Så du slipper fest i huset. På den annen side bør man ikke dra for å bygge seg opp penger, da lønna i amerikanske fornøyelsesparker ikke er særlig høy. (med unntak av servitøropplegget)

Lenke til kommentar
Opprettet meg en bruker for å kunne stille noen spørsmål til dere som har vært der eller er der nå :)!

 

1. Hvor sannsynlig er det at du får jobbe der du ønsker (i mitt tilfelle f&b)? Hører de på ønsker, eller plasserer de folk etter arbeidserfaring? Jeg har desverre ikke noe erfaring fra kafér, restauranter osv., men lærer fort...

2. Hvor mye penger kan du tjene på f.eks. 12 måneder?

3. Er det umulig å få reist hjem i jula? Er vel høytidssesong i parken da kanskje? Kan en i såfall ta i mot besøk fra familie?

 

Og en ting til, jeg er bare 18 og heller ikke noe utpreget festmenneske (ganske unorsk, hehe...) Min motivasjon for å søke er for å jobbe og tjene penger, samt reise litt og oppleve USA. Er det liksom fester 5-6 kvelder i uka der du bor eller finnes det bosteder der det er mindre festing på gang? :)

 

01. Tja vanskelig å si, de prøver jo å gi folk det de ønsker. Kanskje hvis du tilfeldigvis nevner i intervjuet at du har hørt jobben i restauranten er morsomst og mest utfordrende så prøver de ekstra å gi deg den i forhold til hvis du er mer likegyldig hvor du vil jobbe.

02. Det spørs hvor fort du blir servitør. Drar du tidlig på sommeren (mai-juni) blir du servitør mye fortere enn hvis du kommer senere f.eks. Du kan tjene ca 2000 norske kroner hver dag, det sier jo seg selv at hvis du er flink å spare kan du komme hjem med en god del penger.

03. Nei, det er ikke mulig. Da er det høysesong og alle må jobbe ekstra. Du kan få besøk da. Men du kan ikke slippe de gratis inn i parken slik du vanligvis kan. Det er visse høysesongperioder hvor du ikke får sluppet inn venner og familie gratis, julen er en av de.

 

Det er mye festing men det er jo ingen som tvinger deg. Så lenge du er under 21 havner du jo uansett i en leilighet hvor det ikke er lov å ha fest. (Hadde du vært over 21 kunne du uansett blitt bedt om å bli plassert i en sånn leilighet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...