Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest denne posten ble jeg superstoka på å reise selv.. går nå andre året VGS, men satser på å søke høsten 2011 når jeg er fylt 21 og er ferdig med VGS..

 

men ett par spørsmål:

1. Rekrutterer de fortsatt like mange som de gjorde for ett år eller to siden?

og er det ikke mange flere som søker nå?

 

2. Hvordan er mulighetene for å ta lappen der borte for så og gjøre dette om til norsk førerkort når man kommer hjem?

 

3 a). Hvordan er mulighetene for alternative reisemetoder på vei hjem igjen etter endt opphold? typ; båt over atlanteren.

b) Er det overhode mulig og importere en amerikansk bil på vei tilbake?

 

4. Hvordan er mulighetene for å gå ut på klubber blandt vanlige amerikanere og turister som IKKE tilhører Disney klikken, typ dra på byen i Orlando eller.no?

 

5. Jeg ønsker gjerne å høre mer om hva de som jobber på attraction gjør da dette er den jobben som appelerer mest til meg for øyeblikket.

 

6. Jeg hører The commons er det absolutt feteste stedet og bo, men hvordan er de andre til sammenligning? hvis jeg skulle være så uheldig og ikke komme på commons :p

 

ellers må jeg få lov til å si at dette er den beste tråden jeg har lest på lenge, ble skikkelig motivert for å gjøre dette og jeg annser meg selv som en god kandidat for å få jobb her fordi jeg har alltid hatt topp karakterer i engelsk, snakker bedre engelsk enn norsk, er utadvent og liker generellt barn og fornøyelse parker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

 

01: Vet ikke om det er fler som søker nå enn før.. kanskje, siden inntoget til Facebook osv. Men man trenger fremdeles like mange som før da. Sjansene er nok gode uansett :)

02: Jeg er litt usikker på det.. Kanskje noen andre kan svare.

03a: Du MÅ ikke ta fly. Selvom det er sånn at Disney betaler billetten din hjem når du har fullført så betaler de ikke den direkte, du bare får en ca sum som billetten ville kostet. Feks 800 dollar.

03b: Det er nok mulig, bare grisedyrt :)

04: Vi dro ofte på klubber i downtown Orlando, Chillers på onsdager, Bliss osv, men det var som oftest med en liten Disney gjeng da. Ikke så mange, alt fra 5 til 15 stk som dro sammen. Tar taxi fra Commons, det er ca 20/30 min å kjøre.

05: Jeg anbefaler virkelig ikke å jobbe i raiden.. Søk heller food & beverage, så får du tjene gode penger og virkelig leve livet der borte. Du er fattiglus om du jobber i attraction og merch.

06: Det var når jeg dro at nordmenn begynte å bli plassert i Patterson Court i tillegg til Commons, det er litt kjipt siden man har ikke innpass til det motsatte leilighetskomplekset etter kl 01, men det er nok fett uansett, det er omtrent rett ved siden av hverandre. PC er mye nyere enn Commons.

 

Søk i vei!!! :)

Lenke til kommentar

Hva tjener man før man blir servitør på food & beverage?

Er det vanskelig å sette seg inn i alt?

Får man god opplæring når man begynner ? Eller blir man kastet rett inn i det?

Hva er oppgavene før man blir servitør?

 

Jeg tror ikke jeg greier å spare opp mer enn 8-10.000 om det blir så jeg drar i mai! Sliter jeg da??

 

Hvordan kommer man seg til parken når man skal på jobb, om man ikke har bil??

 

Håper du kan svare :-) Setter utrolig stor pris på det! :-)

Er kjempe spent jeg!

Lenke til kommentar
Hva tjener man før man blir servitør på food & beverage?

Er det vanskelig å sette seg inn i alt?

Får man god opplæring når man begynner ? Eller blir man kastet rett inn i det?

Hva er oppgavene før man blir servitør?

 

Jeg tror ikke jeg greier å spare opp mer enn 8-10.000 om det blir så jeg drar i mai! Sliter jeg da??

 

Hvordan kommer man seg til parken når man skal på jobb, om man ikke har bil??

 

Håper du kan svare :-) Setter utrolig stor pris på det! :-)

Er kjempe spent jeg!

 

Det går busser til parken, Walmart osv har jeg hørt. ;) Og pengene kommer an på om du vil kjøpe bil, reise, eller bare feste. Noe er dyrere enn andre ting.

 

 

edit: Så en snakket om import av bil. Det er regler for hvor lenge du må ha eid en bil i utlandet for å få den med deg hjem uten avgift, så hvis du skal importere bil må du betale myye avgifter. Det er nok litt å spare, men de fleste som importerer importerer veteranbiler osv, fordi de er sjeldne, eksotiske og de beste eksemplarene finnes i USA. Fordelen med å være i USA er at du kan se på bilen, og unngår å bli svindlet over internett. Ser at noen frakter biler osv som flyttegods eller noe, hør med tollvesenet.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar
Hva tjener man før man blir servitør på food & beverage?

Er det vanskelig å sette seg inn i alt?

Får man god opplæring når man begynner ? Eller blir man kastet rett inn i det?

Hva er oppgavene før man blir servitør?

 

Jeg tror ikke jeg greier å spare opp mer enn 8-10.000 om det blir så jeg drar i mai! Sliter jeg da??

 

Hvordan kommer man seg til parken når man skal på jobb, om man ikke har bil??

 

Håper du kan svare :-) Setter utrolig stor pris på det! :-)

Er kjempe spent jeg!

 

Du tjener ca 8 dollar timen før du blir servitør, det samme som du tjener i attraction og merch. Etter du blir servitør går du ned til 3/4 i timen, men i tillegg tjener du alt fra 250 til 400 dollar dagen i tips. Det er ikke vanskelig å sette seg inn i, man blir utrolig vant til det, trust me! :) Man blir opplært av de andre nordmennene som har vært der litt lenger enn deg, så de bør jo vite hva som er vanskelig å lære osv.: Dessuten er de flinke til å hjelpe om man lurer på noe:) Før man er servitør så sjekker du inn gjester som har reservasjon, viser de til bordene, rydder bord etter gjestene har gått, jobber i bakeriet..

 

Nja, du sliter vel ikke hvis du er flink til å strekke de ut og ikke spise mye ute osv ;) Jeg brukte mye mer enn det de 7 månedene hvor jeg hadde vanlig lønn (før jeg ble servitør)

 

Det går busser rett fra der du bor til jobb, hvert kvarter, så det er ikke noe stress i det hele tatt

Lenke til kommentar

Okey :-) Tusen takk for svar !!

Har enda ikke fått mail, men regner med jeg får den over helga nå! Siden de bare er åpent man-fre.

Og jeg snakket jo med de på fredag! :-)

Skal uansett dra på politistasjonen i morgen, for å skaffe vandelsattest, for det vet jeg jo at de krever.

Men er det noen som vet om man får attesten med engang?

 

Er så sinnsykt spent, og går å snakker engelsk til meg selv om Norge dagen lang for å ikke drite meg ut :-P

haha.

Lenke til kommentar

:O Bella?

Hahahaha!

Genialt! :D

 

Okey :-) Tusen takk for svar !!

Har enda ikke fått mail, men regner med jeg får den over helga nå! Siden de bare er åpent man-fre.

Og jeg snakket jo med de på fredag! :-)

Skal uansett dra på politistasjonen i morgen, for å skaffe vandelsattest, for det vet jeg jo at de krever.

Men er det noen som vet om man får attesten med engang?

 

Er så sinnsykt spent, og går å snakker engelsk til meg selv om Norge dagen lang for å ikke drite meg ut :-P

haha.

 

Nei du får attesten sendt i posten! Men det tar ikke lang tid!

Jeg fikk den dagen etterpå jeg :p

 

Haha, tro meg, når du MÅ snakke engelsk så blir du automatisk bedre uansett :D

Lenke til kommentar

Ikke stress outchh, den kommer helt sikkert snart! :) Hvis ikke den har kommet innen uken er over, så hadde jeg kanskje sendt mail eller ringt for å spørre.

 

mtoll: Haha, ja.. Jo mer jeg tenker på å faktisk gjøre det, jo mer gira blir jeg :D Hvordan ligger det ann med deg, var det sånn at du dro nå i februar eller?

Lenke til kommentar

Jeg stresser jo litt.. Siden på lørdag reiser jeg 14 dager til Gran Canaria.. Og det er litt greit å få bekreftelse på alt.. :-P Så jeg kan begynne å planlegge.

Har jo også ei leilighet jeg må si opp, og det er 3 mnd oppsigelse ++..

Derfor jeg er litt stressa :-P Så må jeg jo få sendt vandelsattesten og passet. Å jeg aner jo ikke hvor jeg skal sende ting og slikt.. :-)

Lenke til kommentar

Hmmm ja, da skjønner jeg. Du har vel sikkert mulighet til få tilgang på internett der borte? Hvis du sier opp leiligheten feks 1. februar holder jo det til 1. mai, det skal jo gå greit? :) Vandelsattesten skal faxes, om jeg ikke husker helt feil.. Passet skal ikke sendes noe sted, det må du ned på ambassaden i Oslo og fikse selv. Visumet som skal i passet altså. Det haster ikke, det kan du fint gjøre etter du kommer tilbake fra ferien.

Lenke til kommentar
Hmmm ja, da skjønner jeg. Du har vel sikkert mulighet til få tilgang på internett der borte? Hvis du sier opp leiligheten feks 1. februar holder jo det til 1. mai, det skal jo gå greit? :) Vandelsattesten skal faxes, om jeg ikke husker helt feil.. Passet skal ikke sendes noe sted, det må du ned på ambassaden i Oslo og fikse selv. Visumet som skal i passet altså. Det haster ikke, det kan du fint gjøre etter du kommer tilbake fra ferien.

 

Hmm.. Måtte man ikke sende kopi av passet da?

Men, ja.. Iallefall så må jeg jo helst få fakset vandelsattesten før jeg drar. Derfor jeg er litt stressa ang. at mailen ikke har kommet..

Lenke til kommentar

Rå stilig Bella! Håper du bestemmer deg for å dra :D

Ja jeg reiser 2 februar! 15 dager igjen!

Kjenner virkelig nervene nå! Og alle vennene mine vil ikke snakke om det en gang, haha :p

 

Outchh, ja de må ha kopi av passet! For de som skal til Oslo på intervju så måtte man levere det da, men du må vel kanskje sende det? Går kjempe fort å bare faxe det over!

 

Jeg var på ambassaden på torsdag, så nå venter jeg bare på å få passet tilbake, og alt det, så jeg kan få flybilletten :D

Lenke til kommentar

mtoll: Leverte du 5x5cm bilde, eller vanlig fotoboksbilde til visumet? Og hva er alt man skal ha med til ambassaden? Synes det er så mye så blir helt forvirret av alt.

 

Man har vel en adresse når man er i usa, så man kan få ting sendt i posten til der man bor? På det ene visumarket jeg fikk i posten står adressen Gables Commons Drive 2nd floor. Betyr det at jeg skal på på the commons i andre etasje, eller er det bare det det står til alle på det visumarket?

 

Og hva med bankkort og sånt, må man ha et eget amerikansk bankkort som man får lønna på?

Lenke til kommentar

Ja du kan få tilsendt ting der du bor. Adressen er Gables Commons Drive ja, men du har nok ikke blitt plassert i noen leilighet enda. Du får et leilighets nr til den adressen..

 

Ja, det må du. Enten så bruker du Vista som er Disney banken, eller så stikker du på Suntrust og åpner konto selv. Veldig lett gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...