Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har noen spørsmål som kanskje høres litt dumme ut, hehe!

 

1. Bor du kun med norske?

2. Bor de under 21 og de over 21 i samme leiligehtskompleks, hvis ikke, hvor langt er de unna hverandre?

3. Når du kommer med flyet, henter de deg på flyplassen?

4. Blir mitt norske mobilnummer å fungere der nede?

5. Er det dyrt og ordne seg amerikansk nummer og telefon?

6. Den siste mnd man kan reise rundt, er det mange som gjør det? er ikke det dyrt?

7. Siden usa har dvd sone 1 og vi har dvd sone 2 er det vel ingen vits å kjøpe dvder der?

8. Er det åpent hele tiden? Altså 24 timer i døgned på DW? Og jobber vi ofte på natten da?

9. Hvilke sporter er mest populært? Regner med basket eller kanskje baseball :p

10. Får du kjøpt norske adaptere der nede eller burde vi kjøpe dette her?

11. Hvis du bruker den siste mnd på å reise, betaler de fremdeles billetten din hjem?

 

Tusen takk til alle som svarer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg jobber ikke akkuratt i Disney World, men jeg kan hjelpe deg med å svare på noen av dine spørrsmål, som kansje kunne kommet til hjelp håper jeg.

 

7. Nei

 

Hva er soner?

 

Det brukes åtte soner(også kalt regioner) i verden i dag. DVD'er produsert innenfor en sone vil normalt sett bare kunne spilles på DVD-spillere laget for samme sone. Unntaket til denne regelen er disker merker med sone-0 som skal kunne spilles på alle typer DVD-spillere. For Norge og Europa forøvrig brukes sone-2. USA benytter kun sone-1.

 

8. Skjekk selv på deres egen hjemmeside.

 

9. Forskjellig fra hvilken stat du beffiner deg i, men kan røpe at Miami Heat (basket) er ett av Amerikas beste lag. Samtidig har du Miami dolphins (amerikansk fotball) og Flordia Panthers (Is hockey)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å søke, men jeg har tre tatoveringer og to piercinger. Tatoveringene mine er veldig lett å skjule, og den ene piercingen er i tunga så den vises jo ikke, jeg tar bare ut den andre jeg har i leppa.

 

Tror dere det går greit å lyve når de spør om jeg har noen da? De kommer jo uansett ikke til å finne det ut om jeg skjuler dem.

Lenke til kommentar
Hei :)

Jeg har noen spørsmål som kanskje høres litt dumme ut, hehe!

 

1. Bor du kun med norske?

2. Bor de under 21 og de over 21 i samme leiligehtskompleks, hvis ikke, hvor langt er de unna hverandre?

3. Når du kommer med flyet, henter de deg på flyplassen?

4. Blir mitt norske mobilnummer å fungere der nede?

5. Er det dyrt og ordne seg amerikansk nummer og telefon?

6. Den siste mnd man kan reise rundt, er det mange som gjør det? er ikke det dyrt?

7. Siden usa har dvd sone 1 og vi har dvd sone 2 er det vel ingen vits å kjøpe dvder der?

8. Er det åpent hele tiden? Altså 24 timer i døgned på DW? Og jobber vi ofte på natten da?

9. Hvilke sporter er mest populært? Regner med basket eller kanskje baseball :p

10. Får du kjøpt norske adaptere der nede eller burde vi kjøpe dette her?

11. Hvis du bruker den siste mnd på å reise, betaler de fremdeles billetten din hjem?

 

Tusen takk til alle som svarer :)

 

01. Nei. De prøver å putte så mange forskjellige nasjonaliteter som mulig i en leilighet, de har en policy på at man ikke skal være over 50% av èn nasjonalitet i en leilighet.. Jeg bodde i 8 manns og det var bare en annen nordmann der.

02. Ja, i samme leilighetskompleks.. Bare ikke i samme leilighet.

03. Når jeg var der, så kom de å hentet deg.. Men hørte at de har sluttet med det nå. Men det er ikke noe stress, står masse taxier utenfor og de vet hvor du skal hvis du sier det. Dessuten er du sammen med mange andre nordmenn.

04. Antageligvis ikke. Uansett blir det grisedyrt, kjøp deg en billig 20 dollars mobil på Walmart, også har de kontantkort der.

05. Nei

06. Ikke alle som gjør det nei, det koster jo litt penger, spørs hva du har spart opp osv.. Man MÅ jo ikke :p

07. Vits og vits.. Man har jo sonefrie DVDspillere her hjemme i Norge og? :)

08. Nei, parkene stenger kl 21. Men èn dag i uka har de åpent til midnatt. Så lenge du ikke er servitør kan det hende du må jobbe sent.

09. Basketball vil jeg si.. Og amerikansk fotball ja. Orlando Magic kamper var alltid populært å gå på :)

10. Du får kjøpt adapter der

11. Ja, altså du får ikke kjøpt billett tror jeg, men du får en pengesum som du skal bruke på flybillett

 

 

 

Jeg har tenkt å søke, men jeg har tre tatoveringer og to piercinger. Tatoveringene mine er veldig lett å skjule, og den ene piercingen er i tunga så den vises jo ikke, jeg tar bare ut den andre jeg har i leppa.

 

Tror dere det går greit å lyve når de spør om jeg har noen da? De kommer jo uansett ikke til å finne det ut om jeg skjuler dem.

 

Var en jente jeg var sammen med der nede som hadde piercing i tunga, hun skjulte den men den ble oppdaget når hun var på jobb en dag. Hun fikk rimelig kjeft for det og ble bedt om å ta den ut.. Det gjorde hun aldri, da.. Hehe.

 

Tja, om det er greit er jo opp til deg.. ;) De tar jo ikke akkurat av det klærne og sjekker om du lyver, nei.

Lenke til kommentar

^Er ikke så bekymret for den i tunga, klarer lett å skjule den. Men hva tror du skjer hvis de plutselig skulle finne ut av en tatovering da? Ville jeg blitt sendt rett hjem?

Hvis jeg f.eks skal ved bassenget i bikini kommer den ene tatoveringen til syne, for den er under bh-linjen.

Lenke til kommentar

^Signerer den, settes veldig pris på alle dere som har svart i denne tråden.

 

Jeg har så utrolig lyst å søke, har ikke klart å tenke på noe annet enn denne jobben de siste dagene. Når jeg først vil ha noe, så må jeg bare ha det :p

Men jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal dra til sommeren eller vente to år til jeg blir 21.

Er så utrolig glad i festing og drikking, og har hørt en del delte meninger når det gjelder drikkingen der borte. Noen sier at det er veldig lett å komme unna med, alle gjør det, andre sier at de er så utrolig strenge og det er lett å bli busta.

 

Dere som er der nede nå som er under 21, eller dere som har vært der, hvordan er det egentlig da? Var det mange som ble tatt? Eller var det lett å drikke der borte, evt få tak i alkohol?

Noen av dere som skaffet dere falsk ID eller?

 

Også er det en annen ting jeg lurer på ang sertifikat. Er det mulig å kjøre opp der borte hvis man ikke har norsk førerkort?

 

Jeg er også veldig glad i å reise, og ser det er mange som sier dere fikk reist mye rundt i landet og på cruise til bahamas osv. Noen av dere som var under 21 som reiste noe?

 

Siste spørsmål. Dere som er/har vært der, ville dere anbefalt å vente til etter man er 21, eller blir det samme opplevelsen uansett?

 

Håper jeg ikke maser, ser det er en del spørsmål!

Endret av Suvana
Lenke til kommentar

Bare hyggelig :) Synes det er morsomt å svare jeg :) Skjønner godt at du har kjempelyst, Suvana. Jeg drømmer mye om å dra tilbake selv.. Det er vanskelig å gi slipp på når man kommer hjem, fordi det var så fantastisk.

 

Jeg har allerede svart litt på det der med å være under 21 tidligere i tråden forreste. Jeg var jo selv 21/22 så jeg VET jo ikke hvordan det er å være underage og hvordan det er å bo på Commons og være med på all drikkingen samtidig som man er nervøs for å bli tatt. Jeg fikk ikke inntrykk av at de under 21 der borte er spesielt bekymra hele tiden, det er mye drikking på gang og sjeldent noen blir tatt i forhold til hvor ofte underage drikking faktisk foregår. Men det er klart det er drit kjipt å bli tatt og sendt hjem. Det er jo klar overvekt av folk under 21 der, mange som kommer rett fra VGS feks. Jeg skal være ærlig og si at det var en skikkelig lettelse å være 21 og ikke behøve å tenke på sånt i det hele tatt, kunne kjøpe overalt, drikke, dra til Las Vegas osv. Å få tak i er ikke vanskelig, som regel er de over 21 villige til å kjøpe for dere. Jeg hjalp hvertfall som oftest når jeg kunne. I løpet av mitt år var det bare èn jeg kjente som ble tatt for det, og det var 3 dager før hun var ferdig.. hehe. Og Security kommer mye oftere inn på festene våre og de ba aldri om ID, de bare ba oss stikke fordi de hadde fått klager på bråk. Så gikk vi en runde og ventet til de forsvant før vi dro tilbake ;) Selvfølgelig anbefaler jeg å være 21, da kan man dra på mange andre steder også forresten.. I downtown Orlando dro vi på klubber osv, vi i overage-gjengen som de under ikke kunne være med på ;) Eller så måtte de låne ID av en annen overage som ikke var med eller noe sånt. Men man har det nok utrolig bra selv om man er under 21. Spørs om dere gidder å vente? :)

 

Jeg tror man kan kjøre opp selv om man ikke har norsk lappen.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har ikke fått noe svar på søknaden min enda.... Når får man greie på om man skal komme på intervjuet i mars eller ikke?

Jeg er så syyykt utålmodig nå! Føler akkurat som Suvana, tenker på Disney jobben hver eneste dag!!

 

Ang det å ta førerkort, det er fullt mulig å ta det, vet om flere au pairer som ikke hadde lappen i hjemlandet, men tok den her. Men da er det mer omfattende opplegg for å få det. Jeg trengte bare å ta en teoretisk og praktisk test, så fikk jeg lappen. Teorien var ganske simpel, greide det uten å lese noe særlig. Det praktiske var egentlig ikke noe problem heller, men de er skikkelig nazi på at du må bruke blinklys, og ikke skru det av før du er heeeelt over i den nye fila, sjekke i speilet hvert 5. sek, sjekke absolutt alle mulige retninger før du gjør en sving osv osv.

 

Jeg har hatt 6 forskjellige oppkjøringer i Norge, aldri strøket. Men på oppkjøringa i USA strøyk jeg en gang. I Texas er det slik at man kan ha 30 feilpoeng, jeg fikk 32. Og det var bare ila 10 min.... Andre gangen fikk jeg imidlertid bare 4 poeng... :roll: Hvorav 2 av feilene var fordi jeg svingte litt da jeg rygga.....

 

 

Jeg tror nok at du vil få mer ut av oppholdet hvis du venter til du er over 21, de au pairene jeg kjenner som er under 21 syns ihvertfall det er veldig kjipt å ikke kunne dra på klubber og sånt. Og ikke ha muligheten til å besøke Vegas er jo innmari kjipt! Det er liksom et slags Disney world for voksne :p , og absolutt en by som bør oppleves!!

Men du vil vel kanskje få nok av fester inne på Disney området uansett :)

Og det er jo fullt mulig å komme tilbake igjen en 2. gang etter at du har fylt 21.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Jeg har bestemt meg, skal søke i morgen. Klarer absolutt ikke legge fra meg tankene, å vente i 2 år, i would've gone mad :p Det må da være en måte å skaffe seg falsk ID på? Var det noen som brukte det når du var der borte Bella86, og funket det?

Uansett så kan jeg alltids ta meg tur nummer to når jeg har rukket å blitt 21. Tror det kunne vært kult.

 

Men er det absolutt ingen klubber man kan komme inn på selv om man er 18? Bare at man ikke får drikke liksom.

Lenke til kommentar

Jeg er 20 og flytter ned dit nå i februar!

Jeg blir 21 i oktober, så får jo noen mnd med å være 21! Så d blir bra.

Også får jeg jo feiret 21 års dagen min der nede, det blir bra..

Bekymrer meg absolutt ikke å være under 21. Jeg elsker å feste, og det har jeg tenkt til å gjøre uansett!

Litt sniking er jo bare spennende, hehe ;)

Lenke til kommentar

- Jo, det er flere klubber man slipper inn på når man er 18, man får sånn merke/bånd som signaliserer om du er gammel nok eller ei. På House of Blues feks som man drar på på søndager, men ikke på klubbene i downtown Orlando. Der må du være 21.

 

- Jeg kjente ingen med FALSK ID, nei.. Bare flere som lånte av noen over 21 eller hadde med et gammelt kort fra storesøster hjemmefra feks eller noe sånt (selv om VISA kort egentlig ikke er gyldig leg. i USA)

 

- Siden intervjuene ikke er før i slutten av mars/begynnelsen av april tror jeg ikke man får innkallelse til intervju helt enda!

 

Dere kommer nok til å få det grisebra selv om dere er under 21, ikke tenk så mye på det :) Lykke til!! :)

Lenke til kommentar

Hei hei :)

Jeg har også søkt på jobb i Disney World nå, og lurer på om jeg skal til intervju nå i mars om jeg da klarer å få plass i begynnelsen av juni, dersom jeg ikke gjør det mulig i slutten av juni/begynnelsen av juli.

Dersom jeg kommer inn i slutten av juni, tror du det tar lang tid før jeg blir servitør?

 

Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på om dette har blitt besvart tidligere... Men; hvor mye penger er det lurt å ha med seg hjemmefra? Det er jo litt varierende hva slags lønn man får, og ihvertfall om man ikke jobber i Food & Beverage.

 

Så spørsmålet er da hvor lite penger kan man klare seg på der borte? Lønnen er jo ikke skyhøy, så det er vel greit å ha med noe fra før. Og kan man etterhvert leve kun på lønnen man får fra Disney World?

Lenke til kommentar

Ja det var det jeg tenkte på, siden det står i mailen jeg fikk at det var mellom juni og desember, at de sikkert har noe ledig i juni :)

 

Men så på facebook gruppern "norgespaviljongen at det var flere av de som var på intervju i oktober som hadde fått avreise i juni, både tidlig og sent.

 

Bella skal du tilbake igjenn? :)

 

Ja lønnen holder nok til mat og det man trenger, men ville nok hatt med litt ekstra så jeg er sikker på at jeg klarer meg om det skulle komme vanskelige tider, om jeg skulle være så heldig å få jobb. Har også forstått det slik at man ikke får lønn dersom man er syk, og da kan det jo være kjekt å ha litt penger i bakhånda:)

Lenke til kommentar

Lønnen holder nok såvidt til mat ja. Jeg ville spart så mye som overhodet mulig til å ta med over, hvertfall om man ikke skal jobbe i f&b. Jeg brukte sikkert minst 20 000 de første 7 mnd hvor jeg ikke var servitør. MINST.

 

Alle jeg kjente som dro dit i juni var på intervju i oktober ja, selv var jeg i mars og alle der fikk avreise fra juli og ut.. Men du kan sikkert si ifra at du helst vil så tidlig som mulig.

 

Borden, tror ikke det har så mye å si hva man har gått egentlig.. Jobben er ikke all that, det er jo som tidligere nevnt sikkert 70% folk som kommer rett fra VGS uansett. Men det skader nok ikke :) Du kan jo nevne det spesifikt på intervjuet kanskje.

 

Beth, jeg tror ikke jeg skal tilbake.. Men jeg har helt UTROLIG lyst. Jeg har begynt på langt studie og klarer lissom ikke få meg til å ta et års pause, igjen.. Men skal aldri si aldri ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...