Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noen offisiell maksgrense for alder.. Hvor gammel er du?

 

Har en venn av meg som er der nede for andre gangen nå, han er født i 81. Når jeg var på programmet var det en der som var der for andre gang, han er født i 77. Hehe.

 

Men det er mange som kommer rett fra VGS.. går litt sånn opp til ca 24-25 år.

Lenke til kommentar

Jeg er straks ferdig som au pair, og har veldig lyst til å prøve meg i Disney world også. Jeg kommer hjem i januar, og satser på å komme på intervjurunden i mars(?).

Er det mulighet for å starte i mai/juni da, og åssen vil mulighetene for å bli servitør så fort som mulig være da? Når på året er det verst (og best) å komme mtp å bli servitør asap? (er drittlei den rævva au pair lønna, og den vil vel bare bli verre i Disney world, med mindre jeg blir servitør.....:s)

 

Er det ganske garantert at man må vente lenge på servitørjobb hvis man kommer på høsten? Det optimale ville jo vært å få med seg den flotte norske sommeren, og stikke med en gang det begynner å bli kaldt og kjipt her....

Mener å ha lest et sted på en av sidene til Disney at man ble servitør etter 6 mnd?

Lenke til kommentar
Hva med skattekort i norge? Skal jeg bare bestille frikort for 2010 i og med at jeg ikke rekker å komme over fribeløpet på en måned?

 

Du drar i februar? Ja, da hadde jeg gjort det.

 

@audunk: Vet ikke helt om du får avreise så fort som mai/juni, men *kanskje*. Jeg var selv på intervjuer i mars og de tidligste som fikk dra var i midten av juli. Alle som dro i mai/juni hadde vært på intervju i oktober. Men du kan jo sende mail med en gang og høre og si at du helst vil dra så kjapt som mulig. Kanskje du bare får et telefonintervju.

 

Kommer du i mai/juni blir du nok servitør ganske fort. Det er ganske logisk om man tenker på det, det er veldig store grupper som kommer på sommeren, og i og med at det betyr at store grupper er FERDIGE på sommeren tilsier det at de trenger mange nye servitører når alle disse drar. Kjenner en gjeng gutter som er der nede nå, kom i begynnelsen av juni, de ble servitører etter 2-3 mnd. Når jeg var der selv ble alle som kom i mai/juni servitører etter ca den samme tiden.

 

Selv kom jeg i august og måtte vente hele 7 mnd.. Så anbefaler helt bombeklart å dra tidlig på sommeren.. Jeg tenkte det samme som deg, nyte sommeren hjemme (for sommer i Norge er jo gull :) ) også stikke over dit når det blir høst. Men du kommer hvertfall HJEM til en god norsk sommer neste år da :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, Bella86!

Hvordan er på fritiden der? Henger dere bare med de andre som jobber på Epcot?

 

Hvilke land kommer de andre fra? Er det et stort antall tyskere der ift fra de andre landene?

 

Ble dere kjent med mange amerikanere?

 

Kunne folk som ikke jobber i Disney komme og besøke dere?

 

Hvordan er mulighetene for å drive med ting som ligger utenfor Disneyparken? Jeg vil gjerne begynne med boksing, og muligens salsa igjen når jeg er der.

 

Og hvor mye tjener du på en gjennomsnittlig uke som servitør? En nevnte tidligere 400 dollar om dagen, men det kan vel ikke være vanlig?

Hadde du spart opp noen penger på slutten av året, eller var alt sammen brukt opp?

 

Mange spørsmål, men håper du alikevel vil svare:)

Lenke til kommentar

Vi henger som regel med andre fra Epcot ja! Man henger som regel med andre nordmenn, men med innslag av andre land. Nordmenn og tyskere og canadere kommer ganske godt overens egentlig. Det er masse å gjøre på fritiden, men det blir som oftest drikking.. Hehe..

 

Tror ikke det er fler fra ett land enn de andre paviljongene. De er ca like store, men jeg mistenker at Japan er litt større. Det er Norge, Tyskland, Frankrike, Italia, UK (England, Irland, Skottland osv), Marokko, Japan, Kina, Canada, Mexico.. hmm nå tror jeg at jeg glemmer ett? Men de var de jeg husker.

 

Ble ikke kjent med mange amerikanere nei. Det er jo knapt noen av de som jobber i Epcot, det er bare oss fra de landene. De eneste amerikanere er sjefene og f.eks. folk på kjøkkenet (kokkene osv). Edit: Det jobber amerikanere i Epcot, men ikke i den delen av parken som består av landspaviljongene.

 

Jada, mange som fikk besøk av venner og familie! Selv får man gratis inngang til alle Disney parkene, men man får sånn kort så man kan gi gratis inngang til vennene sine også, 12 gratis innganger i året.

 

Hmm, det var ingen jeg kjente som drev med noe sånt organisert opplegg som sport/dans ved siden av, men det er helt sikkert mulighet for det.. Det er kanskje bare litt vanskelig med tanke på jobb, man jobber lange dager i mellom osv.

 

Joda, 400 dollar dagen er vanlig. Jeg pleide å tjene ca det på et frokost skift og kanskje 250-300 på et middagsskift. Men siden jeg dro har de faktisk dyttet inn en ekstra seating, så nå tjener man sikkert enda mer.

 

Du har en stasjon på ca 4 bord x 5 seatinger (på AM-skiftet). Hvis du får 20 dollar i tips fra hvert bord blir jo det 500 dollar.. Men det varierer litt, noen ganger har man bare 3 bord, noen ganger får man ikke full stasjon, noen ganger tipser gjestene dårlig osv.. Men hvertfall 200 dollar dagen blir det nok.

 

ehehehe jeg var skikkelig dårlig på å spare.. ;) Jeg brukte opp egentlig alt. Hadde store planer om å jobbe doble skift de siste 2 ukene, men det ble liksom ikke noe av, ville heller ha det gøy. Når man spiser ute hver dag, fester 4-5 dager i uken, shopper masse, drar i parker, hopper i fallskjerm, leier fete leiebiler, drar på cruise, roadtrips, ferie til andre byer i USA osv osv forsvinner de fort. Men jeg hadde med meg ca 14 000 kroner hjem. Dessverre var dollaren drit lav når jeg kom hjem, så de var jo ikke fryktelig mye verdt. Kjenner mange som sparte opp MYE mer enn meg da.

Endret av Bella86
Lenke til kommentar

Kult! Høres jo ut som et kjempefett år!

Hvordan er det med utenlandsreiser a? Jeg vil gjerne besøke noen venner i Panama og Mexico, samt dra en tur til den Dominikanske republikk.

Vil det være mulighet til det? Er det moen begrensninger på utenlandsreiser?

Og hvordan tror du det vil være å få innpass i den mexicanske gruppa?

 

Hvor kan jeg sende email og spørre om tidligere ankomst forresten? Til den emailadressen som er oppgitt på international services sin side, eller bør jeg henvende meg direkte til Disney?

Endret av audunk
Lenke til kommentar

Ja, det er helt klart et fantastisk år! Savner det hele tiden.

 

Utelandsreiser går fint det, ingen begrensninger. Mange som dro til Mexico, Bahamas osv. Så lenge du har fri og penger så kan du dra hvor som helst ;)

 

Innpass i den mexicanske gruppa? Hvordan da mener du? Hvordan det blir å få venner blant mexicanerne?

 

Henvend deg til hun Emilie på International Services. IS styrer med ansettelse av oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...