Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Får man velge hvor mange man vil dele leilighet med, eller blir man bare plassert i en?

 

Du blir bare plassert i en. Etterhvert kan du flytte hvis du vet om en leilighet hvor det er et ledig rom (feks noen som har flyttet ut), men du må gå til hun dama i frontdesk ved Commons og spørre, og som oftest må du betale 50 dollar for det.

 

dimetho: Hehe, snicka er sykt gøy.. var der 2 ganger selv faktisk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg skal berre vere der i 6 mnd, så det er sikkert fult mogleg :)

 

Jeg har nå stilt Disney noen spørsmål fordi jeg er svært i tvil om dette er noe for meg. 12 mnd program var det Disney hadde tilbudt meg og det var ikke mulig å endre det til 6 eller 9 mnd. Og dersom jeg takket ja nå forpliktet jeg meg til å jobbe i Disney til sommeren, og det gikk altså ikke an å ombestemme seg ved et senere tidspunkt. Det var ingen oppsigelsestid, men hvis jeg dro før programmet på 12mnd var slutt ville jeg aldri få jobbe i Disney igjen. Jeg har det alt for godt i Norge til å jobbe under Amerikanske arbeidsforhold. Slik det ser ut nå blir svaret mitt nei takk :no: Men da blir sikkert noen andre søkere (som har kjempelyst til dette) veldig happy :-)

Lenke til kommentar

Hei igjen, som sagt så fikk jeg jobb i Food og skal over til vinteren. Har noen spørsmål om det hele.

 

1. Hvordan er det med bil der over? Er det enkelt å få leid/kjøpt bil for perioden man skal være der (forsikringer osv), alt blir vel enklere med bil kan jeg tenke?

 

2. Hvor mange har bil egentlig?

 

3. Skal som sagt jobbe i Food, hvor mye penger burde jeg ta med meg? (bruker mye penger)

 

4. Hva holder lønna til før man blir servitør?

 

5. Enkelt å få billetter til Orlando Magic kamper? Ser det ikke er mer enn en halvtime til arenaen.

 

6. Får man tid til roadtriper, Vegas, LA, NYC osv. før den 13 måneden som man har fri?

 

7. Vil det være mye nordmenn over der i vinter? Tenker da på om det kan ta lengre tid før man blir servitør?

 

Kult hvis noen gidder å svare og takk på forhånd!

Lenke til kommentar

1: det er veldig enkelt å skaffe bil. Ofte er det flere av de som drar hjem som har bil og da er det vanlig at man selger videre til en annen på Commons. Også enkelt å leie, er et eget AVIS sted hvor alle på Commons leier.

 

2: Ganske vanlig å ha bil, men ikke alle har.. Under halvparten av nordmenn har bil. Men det er absolutt en fordel å ha, mye enklere å komme seg rundt steder med bil. Hadde ikke det selv, men leide ofte.

 

3: Tja.. når skal du ned? Det går endel penger før du kommer i service.. den 8 dollar i timen lønna holder ikke særlig lenge, hehe. Jeg brukte hele 7 mnd på å komme i service (men jeg kom på slutten av sommeren, dårlig deal) og brukte sikkert 20 000 minst..

 

4: Husleie, litt mat og litt fyll. Tror ikke jeg hadde klart å leve på KUN den og ingen sparepenger.

 

5: Aner ikke, hehe. Men det var mange av guttene jeg var der nede med som ofte var på kampene. Så helt sikkert

 

6: Jada, man får alltids skaffe seg fri til sånt. Du får folk til å ta skiftene dine, og vips så har du fri. Var selv i NYC, Vegas, LA, Hawaii, San Fran og på roadtrip i Florida/Georgia/Tennessee.

 

7: Det er alltid ganske mange der, men mange flere som kommer på sommeren og mange som drar på sommeren. Så om du kommer på vinteren så kommer du også sikkert inn i service sånn på våren/tidlig sommer.

 

@andkri85: Vet ikke hvor lang tid det tar, og det er vanskelig å si hvor dere blir plassert. Tror sjansene er størst for Commons, men mye mulig det blir Patterson også. Vet ikke helt hvordan reglene er, Patterson hadde ikke åpnet enda når jeg var der

Endret av Bella86
Lenke til kommentar

Tusentakk for FLOTTE svar!

 

Skal inn den 16 februar, realistisk da å bli servitør i Juni eller før?

 

Angående bil så hadde det vært enklest å kjøpe fra noen som skal hjem ja.

 

Åssen ligger prisnivået på de turene til Vegas, Hawaii, NYC osv på?

 

 

Tusentakk for FLOTTE svar!

 

Skal inn den 16 februar, realistisk da å bli servitør i Juni eller før?

 

Angående bil så hadde det vært enklest å kjøpe fra noen som skal hjem ja.

 

Åssen ligger prisnivået på de turene til Vegas, Hawaii, NYC osv på?

Lenke til kommentar

Ja, da tror jeg du blir servitør i juni eller før :)

 

Det kan være ganske billig å reise innenlands, vi kjøpte alle flybillettene på cheapair.com, hvor de lister opp den billigste flybilleten til den dyreste, alle innenfor forskjellige flyselskaper. Anbefalder deg å gå på den siden og bare sjekke priser, husk at det varierer veldig på forskjellige tider av året. Ellers kan du jo ta flere ting på en gang, slik som jeg gjorde. Tok en skikkelig rundtur på slutten, dro først til San Fran i 5 dager, fløy videre til Hawaii i 6 dager, fløy til Los Angeles hvor vi leide bil på LAX og kjørte rett til Las Vegas, var der bare til dagen etter, kjørte tilbake til LA og var der i 2 dager før vi fløy hjem til Orlando igjen.

 

Feks å ta LA og Vegas i samme slengen lar seg jo greit gjøre om man leier bil, er en 4 timers tur eller sånn å kjøre.

Lenke til kommentar

ja, det er det veldig mange som gjør :) Reiser rundt den siste mnd hvor visumet fremdeles gjelder, men etter du er ferdig med programmet :) + da har du antageligvis spart opp endel penger fra jobben ;)

 

Enda flere jeg kjenner som skal tilbake nå, pluss noen andre venner som prøver seg.. Tanken på å dra tilbake frister mer enn NOEN gang. Ahh.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skal inn den 16 februar, realistisk da å bli servitør i Juni eller før?

Tja, du kommer nok inn i Juni, men da har du altså vært seater i 5 mnd, noe som er drepende kjedelig.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt med mye sparepenger, slik at du kan søke ERs hver eneste dag (early release - de sender deg hjem etter kort tid). Når du blir servitør tjener du så mye at du lett kan ta deg råd til 3 dager fri hver uke. Som servitør kan det bli litt lange dager og du får lyst på mer fri. Det er hvertfall slik jeg føler det, og jeg er ikke her nede for å jobbe - men for å ha det gøy. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Denne "Disney pakken" som man skal få i posten! Hva inneholder den? Fikk beskjed om at jeg skulle få den 2mnd før jeg skal flytte! Det var i går, så satser på å få den i løpet av 1 ukes tid! Noen som vet når den kommer ca, og hva det er i den? :)

Endret av mtoll4
Lenke til kommentar

Kaktuz: Det er "snickabo", og det er jo svensk.. hehe :) det er de norske guttene som samles på mandager mellom 23-02, de sitter på et langbord og drikker og synger. Tror du finner flere videoer på youtube om du søker "snickabo".

 

 

grisefett:)

 

mtoll4: jeg fikk den sikkert to-tre uker før jeg dro jeg.. hehe.. husker ikke helt hva den inneholder, masse diverse ark, info osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...