Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han mannen heitte vel Travis

 

Eg synast det gjekk greit med meg, kunne så klart ha vore enda betre men vi får no sjå..

Hadde ho Jill, ho verka grei utan at eg skal vere sikker før eg he fått noko svar.. :p

Hvorfor vart nokon kalt inn to og to om gangen?

 

Nokon som veit kor mange stillinger som skal fylles denne runden?

Lenke til kommentar

Jeg fikk også Travis! Kjempe koselig fyr, og syntes de andre også var det!

Så satser på at det går bra.. Får bare vente og se..

Nå er jeg endelig kommet meg hjem igjen, lang reise men håper det er verdt det ;)

 

Jeg har også lest at det var 150 stillinger ledig, men er ikke sikker på hva som stemmer!

Lenke til kommentar
Det var ikke mange på søndagen. De satt kun folk på de 4-5 første radene i auditoriet...Er det flere som føler at det var hastverks intervjuer eller? Var jo ferdig på under 10 minutter.. :ermm:

 

Nja, de har jo mange de skal intervjue, de flyr jo videre til andre land også.. Er vel strengt tatt ikke en stilling som rakettforsker du intervjues til heller ;)

Lenke til kommentar
Det var ikke mange på søndagen. De satt kun folk på de 4-5 første radene i auditoriet...Er det flere som føler at det var hastverks intervjuer eller? Var jo ferdig på under 10 minutter.. :ermm:

 

 

Er vel greit det da? Bedre med 10 min intervjuer enn 30? Hvordan gikk intervjuet ditt, og hva søkte du?

Lenke til kommentar
Det var ikke mange på søndagen. De satt kun folk på de 4-5 første radene i auditoriet...Er det flere som føler at det var hastverks intervjuer eller? Var jo ferdig på under 10 minutter.. :ermm:

 

 

Er vel greit det da? Bedre med 10 min intervjuer enn 30? Hvordan gikk intervjuet ditt, og hva søkte du?

 

Tara intervjuet meg, og det hele gikk veldig fort og gale. Jeg fikk ikke så mange spørsmål, bare hvorfor jeg ville jobbe i Disney, hva jeg var stolt av i Norge, hvor jeg ville jobbe og hvorfor. Hun var mest intr i å høre hvilke spørsmål jeg hadde til henne. Søkte på Food såklart ;) Du da?

Lenke til kommentar
Det var ikke mange på søndagen. De satt kun folk på de 4-5 første radene i auditoriet...Er det flere som føler at det var hastverks intervjuer eller? Var jo ferdig på under 10 minutter.. :ermm:

 

 

Er vel greit det da? Bedre med 10 min intervjuer enn 30? Hvordan gikk intervjuet ditt, og hva søkte du?

 

Tara intervjuet meg, og det hele gikk veldig fort og gale. Jeg fikk ikke så mange spørsmål, bare hvorfor jeg ville jobbe i Disney, hva jeg var stolt av i Norge, hvor jeg ville jobbe og hvorfor. Hun var mest intr i å høre hvilke spørsmål jeg hadde til henne. Søkte på Food såklart ;) Du da?

 

 

Hva var det som gikk galt? ;S Jeg hadde han mannen. Husker ikke navnet. Er egentlig veldig usikker på hvordan det gikk. Får bare vente på e mailen.. Jeg søkte også food :]

Lenke til kommentar
Det var ikke mange på søndagen. De satt kun folk på de 4-5 første radene i auditoriet...Er det flere som føler at det var hastverks intervjuer eller? Var jo ferdig på under 10 minutter.. :ermm:

 

 

Er vel greit det da? Bedre med 10 min intervjuer enn 30? Hvordan gikk intervjuet ditt, og hva søkte du?

 

Tara intervjuet meg, og det hele gikk veldig fort og gale. Jeg fikk ikke så mange spørsmål, bare hvorfor jeg ville jobbe i Disney, hva jeg var stolt av i Norge, hvor jeg ville jobbe og hvorfor. Hun var mest intr i å høre hvilke spørsmål jeg hadde til henne. Søkte på Food såklart ;) Du da?

 

 

Hva var det som gikk galt? ;S Jeg hadde han mannen. Husker ikke navnet. Er egentlig veldig usikker på hvordan det gikk. Får bare vente på e mailen.. Jeg søkte også food :]

 

 

Det virket egentlig som om hun var stresset og hadde det forferdelig travelt. Hun ville bare sitte og fortelle om Disneyworld, at jeg skulle stille henne spørsmål. Så jeg måtte finne på noen spm da for å få tjangs til å prate litt med henne og vise interresse! Hun spurte ikke meg så mange spm ;p Nesten etter hver setning sa hun "var det noe mer du lurte på eller?" Og rusha igjennom. Litt skuffa over hele settingen. For her kom jeg med fly helt fra Vestlandet til Oslo for å gå på interjvu, og så gir hun meg ikke 10 minutter engang til å gjøre et godt inntrykk... Nei vi får se hvilket svar vi får da :-) Hun bestemte seg iallefall meget fort ;)

Lenke til kommentar

Jeg søkte også food ;)

Håper virkelig det gikk bra! Travis var veldig hyggelig! Og spurte kun på slutten om jeg hadde noen spørsmål, men jeg kom ikke på noen! Litt synd, tror de ville vi sku spørre mye! Men jeg svarte bra på alt det andre, tror jeg hvertfall! 10 minutter var nok i massevis syntes jeg da, fikk snakket om det meste, så hadde det vart lenger hadde det blitt mindre å snakket om, bare masse babling. Og det ville vært verre!

Han beklaget seg 3 ganger på hvor lenge vi måtte vente! Jeg hadde egentlig intervjuet klokken halv 3, men kom ikke inn før klokken 4! Men men, thats life ;)

Lenke til kommentar

Morsomt å lese om at folk er på intervju og under den prosessen :) Det er helt normalt at det tar kort tid på intervjuet, de trenger streng tatt bare å sjekke at dere er oppegående mennesker som klarer å prate om hjemlandet sitt, og at dere forholder dere passende for dem. På mange måter kan dere tenke dere at de forestiller en gjest i Disney World som lurer om Norge, og hvor godt dere kan representere Norge til en slik gjest.

 

Må nok skuffe de som har søkt food at det mest sannsynlig kommer til å ta en stund før dere slipper til som servitører, da gruppa som jeg kom med (22. september) mest sannsynlig ikke blir servitører før april-juni. Er vistnok litt ventetid der, ikke at jeg bryr meg, jeg er på merch-gruppa og stortrives! ;) Til tross for at vi jobber mest og har minst frynsegoder (food har servitør-guleroten, attraction har tre fridager i uka istedet for to) så er merchendise muligens betraktet som der hvor det er minst stress på jobb men hvor tiden fremdeles flyr relativt for.

 

Er artig her nede på the commons, ønsker alle nye velkommen! Tror vi fikk noen nye inn nå nettopp.

Lenke til kommentar

Hvis noen har planer om å søke F&B vil jeg anbefale å drøye arrival til juni/juli neste år (hvis mulig). Hvis ikke så kommer du til å være servitør i veldig kort tid, og det vil du unngå. Seating blir kjedelig etter èn uke, du tjener ikke en dritt og dagene er svært lange. Som servitør har du alltid noe å gjøre, så tiden går fort, og du kommer til å tjene relativt bra. Man ligger som regel mellom 1000-2000 NOK til dagen, noe som er svært bra i statene (og ikke dårlig i Norge). Og siden du først er i USA vil du kanskje leve livet, og da er det greit hvis du har pengene i orden.

Endret av different
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...