Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første fest - hva skal man ha med?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fester somregel 1-2 ganger i uka og ble veldig overrasket over hvor mye rart enkelte av dere skriver.

Sovepose har jeg ALDRI brukt eller sett noen som har brukt. Ikke tannbørste eller noe sånt heller

1. Alkohol tar du med selv, snylting er dritt for de som har tatt med seg alkohol da de ikke får nok selv, i tillegg er det stress for deg å få nok drikke. Hender det er gratis alkohol på fester, men dette er da somregel fester arrangert av jobben min osv ihvertfall etter min erfaring. Eneste hjemmefesten det har vært servert gratis drikke til alle er hos en kompis som har en far som får tak i masse billig alkohol og da ble vi informert om det på forhånd. Selvfølgelig er det ikke noe problem å komme på fest uten drikke da, men anbefaler deg og ta det med,

2. Overnatting for alle på festen eller? Jeg har aldri tatt med meg noe ekstra fordi jeg skal overnatte, litt ekstra penger er det eneste. Eneste som kan være lurt er å ta med mobil-lader, pleier alltid og gå tom for strøm utover kvelden og det er litt kjipt. Drit i sovepose, tannbørste, tannkrem osv.. er det helt krise for deg og skippe tannpussen en kveld som mest sannsynelig kommer til å skje uansett kan du i værste fall bare ta litt tankrem på fingern, og tror han som bor der tåler at du tar litt tankrem fra han. Når jeg har sovet over på fester får jeg somregel en seng m/dyne eventuelt sofa+pledd så det der soveposegreiene kan du bare droppe, er ikke tur i skauen du skal på.

Det jeg pleier å ha med meg er ihvertfall mobil, alkohol, røyk, varm jakke, penger/kort og snus

3. Hvor ofte du treffer jenter på fest? Du treffer jenter på bortimot hver eneste fest, skal ikke nekte for at jeg aldri har vært på en pølsefest, men det er ikke alltid like gøy. Om du får jevnlig kontakt med dem seinere er vel litt opp til deg egentlig og om jentene finner deg intressant. Men er ikke sånn at det er vansklig og komme i kontakt med jenter på fester akkurat, med mindre du er alt for sjenert av deg eller noe..

Kjøp deg et par six-packs eller en flaske med spritl. Hvis du skal drikke sprit, ihvertfall 40%+ vil jeg anbefale deg å ta det ganske rolig. Du merker ikke rusen instant og 40%+ merker du bare etter noen få shots fra sånne små glass.

Har brent meg på den endel ganger selv om jeg har drukket sprit ganske mye, er ikke så gøy å bli dårlig og spy og drite seg ut forran venner den første gangen du er på fylla hehe :p Det som er med sprit er at du ikke skjønner selv når du har fått i deg nok, så kan være lurt å ta pils, eventuelt cider eller rusbrus første gang. Kan hende du får noen kommentarer hvis du drikker rusbrus, men cider pleier å gå greit :p

Edit: Ser at det ikke blei noe av, men kan kanskje være nytte til eventuelt neste fest. Og hva du skal ha drikka i? Øl drikkes somregel fra flaska, sprit drikkes enten fra vanlige glass eller shotteglass, og jeg har aldri vært borti noe annet en at man får glass hos den som har festen, bare spørr om han har noen glass når du er der.. heheh

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Trenger 1 ting for å dra på fest og jeg tipper 99% av alle her klarer å gjette hva det er:

Alkohol

I tilegg til å ha klær på deg, mobil, lommebok og helt daglidagse ting du har med deg over alt.

Jeg har vertfall aldri sett noen komme på fest med sovepose, strikkegenser og kvikklunsj, men fest tilbehør varierer vel det også. Synd festen gikk i vasken for trådstarter da, men blir nok ikke lenge til neste sjans :)

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

den var jo fadera meg kjiip, punge på vei til festen. :(

Nei, damene er nok der neste gang også. ;)

Er det planlagt at jeg sover et sted (yttest sjeldent) så pleier jeg å ta med sovepose og pute. Dette er som regel hos en god kamerat elns.

Ellers så er det følgende liste:

1. Alkohol

2. evt blandevann

3. mobil

4. lommebok

5. nøkler

6. kondomer

Lenke til kommentar

Haha! jeg har en sekk jeg har alkoholen oppi, og i bunnen av den sekken har jeg en pitteliten sovepose som duger maks innendørs. Selvfølgelig hender det at jeg er for trøtt til å fiske den frem, og at jeg da bare sovner på sofaen med et pledd.

Tror de fleste av dere tenker på en diger tung sonofabitch-sovepose, men det finnes faktisk ganske små og lette også.

Og er det (som dette tilfellet var) planlagt overnatting så skader det ikke å være litt forberedt. Da med tanke på en deodorant, tannbørste og undertøyskift til dagen etterpå om trådstarter ikke hadde planlagt å reise hjem så snart han sto opp.

Selvfølgelig tar du ikke med deg alt det hver gang du skal på fest, det er jo helt meningsløst. Men det skader ikke når du vet du skal overnatte, og dæven så digg det er å skifte og vaske seg dagen etterpå!

Lenke til kommentar

1: Er det vanlig å få drikke på festen?

Ja, men ta med  drikke selv alikevel, kan ikke bare snylte deg til pumping heller, men skader ikke å spørre om å få smake, så finner du fortere ut hva du liker og kan begynne å ta med deg det =) Og om folk spør deg om å få litt skader det ikke å si ja, om du tror de bare snylter drit i å gi, om en jente vil ha så spør du hva du får for det ;) 

2: Det er overnatting; Hva skal man ta med?

hahahaha, pils. Du sover der du faller sammen (jackpot om du klarer å legge med en jente, bare begyn å legge ut om noe personelig (trenger ikke å være sant) om hun gjør det samme så er det bare å begynne å klå ;) men ta det forsiktig, om hun ikke klår tilbake så ikke eskaler), om du er i stand til å bruke sovepose, toalettsaker eller lignende er du tam.

3: Hvor ofte er det egentlig at man treffer jenter, og kommer i jevnlig kontakt med dem?

Kommer helt ann på festen, er det jenter der så er det bare å ta litt av (med måte, er en hårfin grense mellom underholdende og syk i hodet) så kommer de til deg. =)

Ellers, alt med måte, de første gangene burde du kanskje holde deg til toppen ti pils og 3-4 shots =) Husk at fest er bare en sosial sammenkomst hvor det som oftest er rus inne i bildet, så ta det lungt så går det bra, ikke stress i det hele tatt =) Og det blir bare så fett som du gjør det til selv, få med deg to-tre jenter på å gjøre "rampestreker" ganske tidelig på festen så skal du se det blir fett utover også :D

Spre god stemning og slapp av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...