Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første fest - hva skal man ha med?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

2. På fester tar eg med meg alt mulig rart i skuldervæska mi: kamera, kortstokk(er), sjongleringsballer, promilletester, lodd, penn, kameratstativ, mp3spiller, headsett, kabler til å koble mp3spiller til alle stereoannlegg, vann(forseglet), undertøy(bokser + sokker), tannkost, deo, voks, et blad(Mann eller Illustrert Vitenskap), lommelykt, niste(slankesjokolade), cigar, fyrstikker, tusj, kondomer(minst 3), glidemiddel, håndjern, backupmobil, hodepinetabletter, zyrtec/fin i morgen, flere headsett, servietter, våtservietter, en eller flere drikkeleker og solbriller. Eg har enda ikke møtt opp på en fest uforberedt på de fleste situasjoner :p

"Bring it on, apocalypse."

Tror ikke jeg trenger å påpeke hva du bør ha med deg, da flust med folk har gjort det allerede.

Få høre hvordan det gikk da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke drikk alt for mye første gangen siden du ikke vet hvor mye du tåler. Jeg lærte det den harde måten, drakk øl/sprit som brus, husker jeg spydde etter et par timer og så er resten av kvelden helt svart, men jeg var tydeligvis bevisst siden vi tok buss til neste fest. Var heldigvis med gode venner som tok vare på lommeboka jeg hadde :wee:.

"Barndoms fyll" er ikke bra nei. Man tror man har kontroll, også bekker det over før man vet ordet av det. Ikke noe moro.. Nok av minner fra yngre dager hvor man gikk i egen verden. ^^

Lenke til kommentar
Gjest RoligG17

Okay, det var vel egentlig bare 2-ern som var hovedspørsmålet, og som jeg faktisk var blank på. Resten var mer som bekreftelser. Fikk greit svar på alt, though ;)

Fant ut at jeg skal dele en halv Kalinka (22%) med en annen, så går nok bra.. Vet ikke helt om det er overnatting engang, men har hørt fra noen at det er, og noen at det ikke er

Rapport skal bli ! :)

Lenke til kommentar
2. På fester tar eg med meg alt mulig rart i skuldervæska mi: kamera, kortstokk(er), sjongleringsballer, promilletester, lodd, penn, kameratstativ, mp3spiller, headsett, kabler til å koble mp3spiller til alle stereoannlegg, vann(forseglet), undertøy(bokser + sokker), tannkost, deo, voks, et blad(Mann eller Illustrert Vitenskap), lommelykt, niste(slankesjokolade), cigar, fyrstikker, tusj, kondomer(minst 3), glidemiddel, håndjern, backupmobil, hodepinetabletter, zyrtec/fin i morgen, flere headsett, servietter, våtservietter, en eller flere drikkeleker og solbriller. Eg har enda ikke møtt opp på en fest uforberedt på de fleste situasjoner :p

Unnskyld, var du seriøs?

Tar du med deg koffert eller?

Men når det gjelder det du tar med deg pleier jeg å gjøre det så lett at jeg kan ha med alt i lomma og det behaglig, utenom drikka, fordi den blir borte uansett. Jeg har aldri savnet noe, noen gang.

andre tips,personlig erfaringer du neppe vil oppleve:

1. Drikk øl eller cider så lenge du er uerfaren.

2. Ikke legg deg først, aldri lurt.

3. Ikke bli den som er mest drita. Alle husker den som er mest drita, men han som kommer som nr 2 blir bare skyggen iforhold.

Lenke til kommentar
Unnskyld, var du seriøs?

Ja, seriøst. Alt går i ei standard skulderveske. Og den er sjeldent til bry og kan være praktisk å ha med seg videre på kvelden også til å ha litt drikke i.

Kanskje,som du sier, du bor langt unna ting. Hadde jeg gått med en sånn bag ville jeg sliti med å ha nok ting oppi, fordi jeg ville gått med den pga det gir stil.

Lenke til kommentar
Gjest RoligG17
Unnskyld, var du seriøs?

Ja, seriøst. Alt går i ei standard skulderveske. Og den er sjeldent til bry og kan være praktisk å ha med seg videre på kvelden også til å ha litt drikke i.

Kanskje,som du sier, du bor langt unna ting. Hadde jeg gått med en sånn bag ville jeg sliti med å ha nok ting oppi, fordi jeg ville gått med den pga det gir stil.

Denne diskusjonen leder meg til et fjerde spørsmål. Hva skal jeg ha drikka i? Og hvor skal jeg ha den under festen? Regner med at folk ikke går rundt med flasker i handa, men heller glass?

Lenke til kommentar

Eg pleier alltid å ha drikken oppi plastikkposten eg fikk i fra butikken(kjøper alltid øl så det blir som regel en full pose), evnt i kassen. På selve festen så varierer det litt alt etter hvor mye folk det er der. Er det mye folk, så har eg posten i mellom bena. Er det lite eller middels mye folk men eg kjenner de fleste så setter eg posten som regel ved siden av en sofa eller i en krok. Av og til gir eg posen til dama som sitter litt for seg selv i en krok/stol og sier "her, du har ansvaret for at eg ikke drikker meg dritings i kveld og for å få meg hjem i seng!"(må sies med et smil). Dersom du kjenner verten noe så er det greit å høre med vedkommende om du kan ha drikken din i kjøleskapet hans. Dersom festen varer en del timer(noe de ofte gjør) med tilhørende nachspiel så er varm øl kjipt. Med mindre du har drukket så mye at du ikke legger merke til det :)

Lenke til kommentar

Egentlig ønsker jeg selv iallefall å ta fester spontant, altså ta det som det kommer. Hvis man setter sine begrep, og forventninger, kan kvelden gå dårligere, for at man hadde håpet på noe annet - og det som skjer er at man tar mer innpå bare for å få opp humøret, og stemningen, over forventningene. Også bekker man over, og man er første mann som legger seg flat. ^^

Kun egne erfaringer fra tidligere liv! :^)

Lenke til kommentar
Hva faen? Det eneste man trenger å ha med på en fest er vel drikke. Resten ordner seg selv. Er ikke vits å stresse seg ihjel før en fest.

Må si meg enig her, alt du trenger er drikke. Skal du overnatte, så finner du alltids ett pledd eller no om det skulle være behov :)

Lenke til kommentar
Bare en liten ting du kansje burde vite: Hvis du sovner på en fest skjer det ofte mye drit med deg! Ikke legg deg før de aller fleste andre også gjør det.

Er mer på dataparty dette skjer, jeg har aldri blitt gjort noe med. Greit, en gang skulle noen bråke med meg, etter jeg hadde lagt meg, men der kommer gode venner inn og stopper. Jeg er som regel den som slokner først.

Feil. Har skjedd flere ganger at folk som har sovna i en eller annen random seng på fest har blitt tusja ned :p Ikke sovna selv, og er veldig glad for det, for å gå hjem halv 8 om morran med hitler-bart og påtegna briller er ikke fett.. Men litt seint nå uansett kanskje, i og med at festen er nå? ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...