Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første fest - hva skal man ha med?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, eg ser for meg trådstarter kome på fest med ein sixpack, sovepose, tannkost og tannkrem. :lol:

Det avhenger kanskje av lokasjon og kva type fest det er, men normalt reiser alle heim til seg sjølv når det er slutt eller går på pub, utestad eller liknande. Deretter er det opp til ein sjølv om ein vil ta taxi, gå, få skyss eller legge seg i ein krok og håpe du ikkje blir kasta ut.

Ikkje alltid like populært å ha huset fullt av folk neste dag.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Sovepose er jo konge. Toalettsaker og skift har jeg aldri med meg. Om jeg tar med meg sovepose, er jo selvsagt avhengig av hva slags fest jeg skal på. Er det en fest med "gjengen", finner jeg gjerne et sted der jeg kan crashe, og prøver å få med meg soveposen dit slik at jeg slipper å ta bussen hjem klokken halv tre. Den er som regel overfylt av fulle idioter. Den tar jeg aldri alene :wee:

Lenke til kommentar

1: Drikke tar du med deg sjølv. Om du aldri har vore på fest før, så lær deg å drikk øl. Om du ikkje synest dette smaker godt, så ikkje syt/klag over det på festen. Etter nokre festar blir du vant til øl (ISKALD ØL ER BEST). Du drikker nokre øl i timen til du kjem i siget og kjenner at kommunikasjonen med andre flyter mykje lettare enn ellers. Ikkje berre sit i ein stol heile tida. Fyll på med eit par øl utover kvelden når det trengs.

2: Eg pleier ikkje å ta med anna enn kamera (tar 200-300 bilder på festar ja ;]), mobil, pengar og dei klea eg går i på festen + ytterjakke. Forrige helg var vi tre stykker som sovna i den store senga til kompisen min (allereie avtalt at vi skulle avslutte festinga oppe hos han, og at eg kunne sove der viss eg ville (foreldra hans var vekke :p))

3: Jenter kjem og går. Forrige fest eg var på (forrige helg), så var det plutseleg for mange, og ingen fleire fekk komme på festen... utanom jenter. Det er aldri for fullt til fleire jenter ^^ Jentene må du ta kontakt med sjølv, og du må ha det gøy og vere hyggeleg å snakke med. Du kan kødde og fortelje vitsar og slikt, så lenge du ikkje ser ut som ein stor klovn. Jenter går også på festar for å ha det gøy :]

IKKJE DRIKK DEG ALT FOR FULL!! Eg har sjølv hatt den erfaringa EIN gang, og det var med sprit. Eg skulle inn ein stad eg ikkje kunne ha med alkoholen, så i staden for å gå inn og ut og drikke for å halde meg full, så tenkte eg at eg berre skulle drikke ekstra mykje før eg stakk inn, slik at eg holdt meg i siget heile kvelden. Planen gjekk rett til helvete, og dagen etter var rett og slett jævlig! Eg skal aldri drikke sprit på den måten igjen.

Lykke til!! Dei første festane eg var på var veldig små pølsefestar (berre gutar)

Lenke til kommentar

om noen tilbyr deg sterkere saker i form av sprit,så takker du nei ved mindre du er vant til det. øl er sikrest og best. ikke gå på den blemma på din første fest med å bli dritings og/eller kaste opp. ikke drikk alt på 2timer,du har en lang natt å gjøre det på.så doser drikkinga;)

Lenke til kommentar

True that, Quicko. Blir en del pølsefester på meg og noen venner. Vi er vel en gjeng med aspirerende alkoholikere. Det å drikke opp all drikken på to timer er overhode ikke noe kult, selv om jeg prester å gjøre det omtrent hver gang. Fint med venner som glimter til med sitat som: "Festen byrjar ikkje før du spyr, for da kan du drikka meir". Tihi.

Det er nok best å begynne med øl. Drikk sakte, ikke bøtt nedpå. Litt kjedelig å ødelegge øl for resten av livet ,eller, i hvert fall året, fordi du drakk deg som en helt og spydde som en gris. Jeg pleier å ha med en to-tre flasker / bokser. Mer klarer jeg rett og slett ikke. Hjemmebrygg derimot... Ahh. Farlig!

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Dere som snakker om sovepose, liggeunderlag og alt mulig rart, hvor ofte fester dere egentlig? En gang hvert tredje år og da har dere planlagt "festen" fire måneder i forveien?

når jeg skal sove over der jeg fester, så tar jeg ofte med sovepose.

fester ca annenhver helg, tar ikke med sovepose på en standard fest der planen er å feste, dra på byen og så finne nach-spiel så finne meg ett sted å sove, men på de litt mer planlagte og opplagte festene der jeg vet jeg skal sove over.

som nevnt tidligere, vær forsiktig med spriten, den kan være veldig skummel i starten.

jeg har blitt fortalt at jeg ikke hadde det noe morro første kvelden med sprit, selv har jeg ingen formening om hvordan de 4-5 siste timene jeg var "våken" på festen var :blush:

Lenke til kommentar

Sovepose? Eg har sovet mange rare steder i beruset tilstand men eg har enda ikke brukt sovepose. Merkelig nok...

1. Som alle andre sier, med mindre du får beskjed om noe annet så ta med drikke selv! :) Alle andre har tatt med nok drikke til seg selv, og når andre snylter er det surt. Husk at det kan bli nachspiel også. Dersom du er en rookie innen drikking så holder du deg til øl/cider(rusbrus og sprit venter du med), og når du kjenner du har fått nok så tar du deg et par tomflasker på kjøkkenet, fyller vann på, og drikker de resten av kvelden. Ingen legger merke til det. På utesteder hat eg begynt å drikke vann når klokka blir sånn 1-2. Av en eller annen grunn synes folk det er tøft å drikke vann åpenlyst så det er mange som bestiller vann etter at eg har bestilt det første glasset. Og vann er som regel gratis ;) På forspiel er det også lurt å ta med en chips. Ikke avansert, men mest mulig salt.

2. På fester tar eg med meg alt mulig rart i skuldervæska mi: kamera, kortstokk(er), sjongleringsballer, promilletester, lodd, penn, kameratstativ, mp3spiller, headsett, kabler til å koble mp3spiller til alle stereoannlegg, vann(forseglet), undertøy(bokser + sokker), tannkost, deo, voks, et blad(Mann eller Illustrert Vitenskap), lommelykt, niste(slankesjokolade), cigar, fyrstikker, tusj, kondomer(minst 3), glidemiddel, håndjern, backupmobil, hodepinetabletter, zyrtec/fin i morgen, flere headsett, servietter, våtservietter, en eller flere drikkeleker og solbriller. Eg har enda ikke møtt opp på en fest uforberedt på de fleste situasjoner :p

3. Damer kommer, og damer går. Ikke tenk på det. Tenker du på det så kommer de ikke(fakta). Spill kul, snakk med andre, være åpen, vær morsom, underhold, smil, flørt. Og setter ei dame seg ned ved siden av deg og spør om hun kan få drikke så spør du "eg er ikke deilig nok i fra før?". Seriøst. Ikke spander masse drikke på damer bare fordi de "virker" intereserte.

Drikk, vis at du koser deg, smil og så går reste av seg selv. Og går det til helvette? Jaja, neste blir bedre.

Lenke til kommentar

Dette kommer igrunn litt an på festarrangør, og deltakerne.. Men i mine tilfeller - mine venner, pleier vi bare å fyre opp.. Også ta en tur på en pub, også dra til denne festen.. Der hvor både drikke og alt finnes.

Men dette avhenger som sagt alt etter hva arrangøren ønsker.

Lenke til kommentar
2. På fester tar eg med meg alt mulig rart i skuldervæska mi: kamera, kortstokk(er), sjongleringsballer, promilletester, lodd, penn, kameratstativ, mp3spiller, headsett, kabler til å koble mp3spiller til alle stereoannlegg, vann(forseglet), undertøy(bokser + sokker), tannkost, deo, voks, et blad(Mann eller Illustrert Vitenskap), lommelykt, niste(slankesjokolade), cigar, fyrstikker, tusj, kondomer(minst 3), glidemiddel, håndjern, backupmobil, hodepinetabletter, zyrtec/fin i morgen, flere headsett, servietter, våtservietter, en eller flere drikkeleker og solbriller. Eg har enda ikke møtt opp på en fest uforberedt på de fleste situasjoner :p

Haha, sjølv ikkje damene har eg sett ha med seg så mykje på ein fest.

Eg har med drikkevarer, lommebok og mobiltelefon. :thumbup:

Lenke til kommentar

Lurt å være forberedt sier bare eg. Nå bruker eg ikke alt på hver eneste fest, men i løpet av mitt etterhvert lange festliv så har eg brukt alt minst en gang. Det eg bruker mest er som følger(topp 8 liste):

1 promilletester

2 kamera

3 vann(forseglet)

4 zyrtec/fin i morgen

5 niste(slankesjokolade)

6 cigar + fyrstikker

7 mp3spiller

8 tusj

Missforstå ikke, drikke kommer i tillegg ;)

Sovepose er derimot ikke på den listen. Med mindre det er en campingtur med drikke.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Ikke drikk alt for mye første gangen siden du ikke vet hvor mye du tåler. Jeg lærte det den harde måten, drakk øl/sprit som brus, husker jeg spydde etter et par timer og så er resten av kvelden helt svart, men jeg var tydeligvis bevisst siden vi tok buss til neste fest. Var heldigvis med gode venner som tok vare på lommeboka jeg hadde :wee:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...