vikingkylling Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Selvsagt bør du gjøre flere quester enn de bok-questene (Epic). Som i en vanlig bok starter du med Prologue, før du går over til Book 1, Book 2 og så videre. Disse igjen er del inn i kapittel. Som om ikke det er nok var Mines of Moria Volume 2, og Volume 3 kommer på nyåret. (andre expansion, Siege of Mirkwood, kommer for øvrig rett før jul om jeg ikke tar helt feil.) Når det gjelder posten og paiene er et lite tips å vente med den en stund til du er for høyt level for området. Om alle fiendene er grå (dvs grått navn) vil de ikke jage deg, og det blir en smule enklere å levere sakene. Du kan for øvrig se Noisy og Hungry hobbiter på mini-kartet når du har akseptert en quest. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Noen som har noen tanker angående hus i LotRO? Jeg har lyst på et hus, men vet ikke hvor.. er alv, så sånn sett burde jeg jo ha et hus i "alve-land", men noen forslag til hvor? Eller hva som er bra, eller hva? Går det an å bytte etter at man har kjøpt et? Hva med all inventar som man tydeligvis får, følger slikt med? Er det dyrt å bytte? Hvor mye koster "et bra et"? Takk, takk Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Dyrere å kjøpe hus enn å kjøpe hest på lvl 35? Syns det virker helt uvirkelig å nå 1G engang, når det =1000S, og jeg max har vært oppe i 100S. Crafting koster jo bare masse penger for å levle opp når jeg må kjøpe vann og fertilizer og seeds hos vendor hele tiden. Lager jo seeds også på workbench men ikke nok til å sustaine meg selv. Og så begynner enkelte gambits og skills å koste 19-20S også. Huff.. Endret 26. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg hadde et vanlig hus en stund, men fant egentlig ikke noe konstruktivt å bruke det til bortsett fra å henge troféer på veggen, få tilgang til kisten alle folkene mine kan dele og så videre. Men etterhvert har jeg kjøpt et Deluxe-hus for å ha noe å bruke penger på. Alle folkene mine (fem stk) har egen ponni, og etter det har jeg fint lite av utgifter. Du kan ikke "bytte" hus, men du kan gi ifra deg det du har og kjøpe et nytt. De du kjøper hus hos tar vare på tingene tine en stund (tror det er en uke eller to), så du trenger ikke være bekymret for å miste noe. Crafting trenger ikke koste stort, og du kan tjene mye penger der. Farming og Cooking krever mange ting du ikke kan hente i naturen, så de er nok de to dyreste. (men en Cook kan selvsagt få ting hos en Farmer). Tailor får lær fra dyr han dreper, forester henter ved i skogen og så videre. Det morsomme er at alle hovedklassene (Armorer, Tinker osv) har minst en underklasse (Cook, Tailor osv) som krever noe fra en underklasse de ikke har. Tailor får lær tilberedt av en Forester, Cook får ingredienser av en Farmer og så videre. Dette er for å hjelpe til med å holde en økonimisk balanse i spillet samt få folk til å handle med hverandre, men du kan selvsagt lage en Alt og hjelpe deg selv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Plukket opp tråden i epic-questen igjen, hadde ikke startet på den i det hele tatt i The Shire, faktisk. Og takk og lov fikk jeg en skill på lvl 13 som gir permanent 25% runspeed out of battle, så det går kjappere å springe rundt Artig å bitche med de motbydelige Sackville-Bagginses, er som å være inne i første boka rett etter at Frodo og Sam dro til Bree. Endret 27. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Andressen Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Fikk sinnsykt lyst til å starte opp med lotro igjen nå, etter noen måneders pause Fikk mail i går om "Welcome Back Week" fra 23 til 30 november, men orker ikke vente såå lenge. Så om jeg starter opp enn ny char med trial-version, regner jeg med at jeg kan fortsette på ham når jeg får "full tilgang" neste uke? Lenke til kommentar
PaoloMaldini Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ja, du får fortsette på charen du spilte med i trial. Har du forhåndsbestilt mirkwood pakken? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Bare ikke drit deg ut som jeg gjorde, og last ned trial fra www.lotro.com (Turbine). Det er nemlig USA-versjonen du får da, med amerikanske servere. Den har ingen kompatibilitet med EU-versjonen som Codemasters gir ut på www.eu-lotro.com. Dette fant jeg såklart ut etter at trial min gikk ut og skulle reaktivere men ikke fikk lov. Og US-versjonen har bare USA og Australia og et par andre land i "Country"-lista for det dekker kun de landene, så man fant ikke Norway. Codemaster eller Turbine kan ikke flytte konto eller karakterer fra US til EU versjonen heller. Så jeg måtte bare begynne på nytt med Eu version (og eu-servere). Jeg stusset litt på hvorfor jeg ikke fant Laurelin i server-lista i trialen, men tenkte det sikkert kom andre servere frem når man har fullversjon. Så feil kunne man ta. Som codemasters support så fint sa det "You have to pick your version, and stick to it." Endret 19. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
klozzmajor Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Men, en annen sak.. kjøpte jo lifetime subscription her like så godt.. var jo ikke så himla dyrt, heller.. 750 kroner.. Uansett: Gjelder dette ennå? For det der var da sinnsykt billig!! Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Nei, men det koster 1300 eller noe. Fortsatt en meget god pris. Om du endrer land til at du bor i England blir det billigere, siden man da får det oppført i en annen kurs. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Moroa med LOTRO har stagnert kraftig for min del. Føler det er BARE grinding av ulver, boars, rogues og brigands hele tiden. Springe hit, drepe 10 sånne, springe tilbake, så springe dit, drepe 15 sånne, tilbake igjen, gjøre en epic-quest som består av å eskortere en veik tulling med 200 hitpoints gjennom horder av fiender så han garantert dør etter 3 slag og instant fail, og må springe tilbake og ente questen på nytt..osv osv osv..Dvergen min må være verdens største dyrehater når man ser de utrolige mengdene villdyr han har drept bare for erfaringens skyld. Er bare lvl 17 enda så ingen horsies heller..får jeg vel aldri råd til anyway. Er egentlig vanskelig å rollespille seg inn i Lord of the Rings-verdenen, for i bøkene så man aldri beskrivelser av dverger som sprang rundt i the shire og drepte kuer og sauer og ulver for moro skyld. Endret 22. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det er rundt lvl 20 det starter å bli morsomt. Da er det ikke lenger bare å drepe boars og løpe rundt med paier. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Er egentlig vanskelig å rollespille seg inn i Lord of the Rings-verdenen, for i bøkene så man aldri beskrivelser av dverger som sprang rundt i the shire og drepte kuer og sauer og ulver for moro skyld. Hvorfor tror du Gimli var den eneste dvergen som gadd følge med Frodo og gjengen? De andre var vel opptatt med litt andre ting... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg har ikke CD-en her.. eller DVD-en.. og jeg har akkurat installert W7, og derfor har jeg ikke LotRO her på dennne maskinen.. er det et sted jeg kan laste ned det jeg trenger fra nett? (Mener å huske at det fantes en "simpel versjon" ett eller annet sted, som var strippet for diverse grafikk, men den vil jeg ikke ha.. om jeg har forstått det riktig da).. Takk, takk! Lenke til kommentar
Aginaridan Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Klient ferdig patchet til B8 her. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Bone: Den "simple" versjonen er den vanlige versjonen flest spillere har. Du tenker nok på collector's, limited eller noe sånt. Den har (valgfri) høyere oppløsning på texture enn den normale versjonen. Jeg ville ikke tenkt på mye over det. Den normale versjonen ser svært bra ut. Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Litt off-topic, men virker som det er en del aktive på denne tråden Jeg har nettopp startet med lotro, og føler meg litt lost! Det første som slår meg er UI´n, finnes det mods man kan laste ned? Jeg er kun level 10, men synes allerede det er trangt om plassen til alle spells o.l. =) Snarveier (ctrl+1 osv) har jeg aldri vært nå god på, men er det eneste løsning, så må jeg vel lære meg til det... Og hva med "talent-tre", er det ikke noe sånt i lotro? Fikk bare 250 points jeg kunne bruke på ting som ikke varer evig... Blir ikke alle chars veldig like hvis det ikke er ett slags talent-tre? Setter stor pris på litt forklaring Har lest info-tråden her på forumet, men hjalp meg ikke stort... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du kan gjøre din karakter svært unik. Både på selve karakteren og våpen du får fra lvl 50 og utover. Du burde ikke tenke så mye på dette før lvl 20+. Før den tid lær deg det helt grunnleggende. http://lotro-wiki.com/index.php/Traits Destiny points som du snakker om er bare til kortvarige og midlertidige buffs. Ikke veldig mye brukt. Destiny points er mest brukt i monster play på den onde sida. Destiny points gjelder per server, og ikke per karakter. Lager du en til karakter eller monster på samme server vil du ha samme mengde der. Det er god plass i UIen, så god plass som du vil. Du kan ha 100-vis av skills/snarveier/macroer på skjermen din hvis du vil. Dette finner du på menyen i spillet for å aktivere. Sjekk denne nøye, og lær deg alt inne på den. Der er det MYE og tar tid å finne ut av alt. Er vanskelig å forklare alt i detalj her når man ikke kjenner til det helt grunnleggende. Spør heller mer spesifikt når du har utforsket litt. Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du kan gjøre din karakter svært unik. Både på selve karakteren og våpen du får fra lvl 50 og utover. Du burde ikke tenke så mye på dette før lvl 20+. Før den tid lær deg det helt grunnleggende. http://lotro-wiki.com/index.php/Traits Destiny points som du snakker om er bare til kortvarige og midlertidige buffs. Ikke veldig mye brukt. Destiny points er mest brukt i monster play på den onde sida. Destiny points gjelder per server, og ikke per karakter. Lager du en til karakter eller monster på samme server vil du ha samme mengde der. Det er god plass i UIen, så god plass som du vil. Du kan ha 100-vis av skills/snarveier/macroer på skjermen din hvis du vil. Dette finner du på menyen i spillet for å aktivere. Sjekk denne nøye, og lær deg alt inne på den. Der er det MYE og tar tid å finne ut av alt. Er vanskelig å forklare alt i detalj her når man ikke kjenner til det helt grunnleggende. Spør heller mer spesifikt når du har utforsket litt. Aha... Sånn det fungerer altså Så disse traitsene er noe jeg kan få som quest-rewards eller av å skaffe meg en bestemt tittel o.l.? Ikke noe slags talent-tre opplegg? Så gjennom UI-options da jeg spilte, men skummet bare.. Skal ta en ordentlig titt neste gang Tusen takk Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jo, det er et slags talenttre. Desto flere traits du har av en type/gruppe, desto mere buffs får du. Blander du traits fra ulike grupper får du ikke disse buffsa. Alt dette står på traitsa når du holder musa over de. Enkelt å forstå. Du skaffer traits via deeds. Deeds er på en måte et oppdrag, eller en quest ja. Du har en egen knapp som du trykker på for å se hva som må til for å oppnå de forskjellige traitsa. Det kan være alt fra å gjøre 50 quests på et kart/område, drepe 100 sauer eller finne 5 litt skjulte plasser på kartet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå