vikingkylling Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Selv om kontoen din er sagt opp vil karakterene dine, huset ditt og alt det der fortsatt (sannsynligvis) være der når du kommer tilbake. Jeg sa opp kontoen for noen måneder og fant alt som det var da jeg kom tilbake, og hadde sagt opp kontoen i Vanguard i nesten et helt år uten at det gjorde noe fra eller til. Måtte skifte navn på en av karakterene fordi serverne var slått sammen og det plutselig var fjorten med samme navn, men det var bare en bagatell. Kjipt at du har glemt brukernavn og passord, men du kan jo prøve å kontakte PayPal pr e-mail? Så lenge du vet ditt eget navn og slikt burde det i teorien ikke være et problem. Lenke til kommentar
JonSnow Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Takk for svar! vet som regel navnet ja. Har sendt dem mailer, men gå opp til slutt da de ikke fant ut noe. Men skal prøve på nytt når patchen er ferdig. Ser frem til å starte igjen. Veldig moro med Hunter, men får vel prøve Captain eller Champion denne gangen. Endret 4. september 2009 av JonSnow Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg prøvde en del klasser i starten og oppdaget noe morsomt. Minstrel er jo en healer, så det gadd jeg ikke prøve engang. Guardian er mer solo, så det ble enten den eller hunter. Guardian: Ble ca lvl 13, men gav opp fordi de ikke kan angripe fra avstand eller heale. Hunter: Ble ca lvl 5, men gadd ikke mer da den var så kjedelig. Burglar: Ca lvl 23. Morsomste klasse så langt, men har for lite armor. Minstrel: Var ikke så verst solo likevel, og healing var morsommere enne jeg hadde trodd. Til nå er hobbitene mine fordel slik. Hunter: lvl 35. Burglar: lvl 43 Guardian: lbl 43 Minstrel: lvl 59 (Warden: lvl 51) Poenget er at selv om jeg trodde jeg ikke skulle like Minstrel er det favorittklassen min, og min kjære Guardian var ikke så morsom som jeg hadde håpet. Bare Warden var mer eller mindre som forventet, skjønt han har jo null konkurranse da vi fikk Warden og Rune-keeper etter nesten to år med de andre klassene, og RK ikke kan den være hobbit heller, så da får det være det samme. Lenke til kommentar
JonSnow Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg prøvde en del klasser i starten og oppdaget noe morsomt. Minstrel er jo en healer, så det gadd jeg ikke prøve engang. Guardian er mer solo, så det ble enten den eller hunter. Guardian: Ble ca lvl 13, men gav opp fordi de ikke kan angripe fra avstand eller heale. Hunter: Ble ca lvl 5, men gadd ikke mer da den var så kjedelig. Burglar: Ca lvl 23. Morsomste klasse så langt, men har for lite armor. Minstrel: Var ikke så verst solo likevel, og healing var morsommere enne jeg hadde trodd. Til nå er hobbitene mine fordel slik. Hunter: lvl 35. Burglar: lvl 43 Guardian: lbl 43 Minstrel: lvl 59 (Warden: lvl 51) Poenget er at selv om jeg trodde jeg ikke skulle like Minstrel er det favorittklassen min, og min kjære Guardian var ikke så morsom som jeg hadde håpet. Bare Warden var mer eller mindre som forventet, skjønt han har jo null konkurranse da vi fikk Warden og Rune-keeper etter nesten to år med de andre klassene, og RK ikke kan den være hobbit heller, så da får det være det samme. Interessant å lese dine meninger om de forskjellige klassene. Spiller som regel selv med mann og jeg må si jeg er ganske uenig med deg i noen av dine meninger om de forskjellige klassene. Den høyeste lvlen jeg har, er en Hunter. Syns det er tøft å stå i bakgrunnen og fyre av piler fra åstopper, mens andre står inntil fienden. Skal sies det kanskje ikke er beste soloklassen. Spiller nå som Captain. Liker ropingen og skillsa til denne klassen, men syns ikke Herold er no kult. En sliten mann som følger deg hakk i hæl. Syns de kunne lagd et annet utseende på han Ellers har jeg prøvd Guardian og Minstrel. Tonene mann spiller som Minstrel blir etterhvert ganske så irriterende å høre på (noen mener sikkert også det med skrikingen/ropene til Captain). Med Guardians likte jeg også å stå oppi det hele, men som deg, er jeg enig med at den mangler ranged weapon. Usikker på om det kommer seinere.. Et minus med å begynne på nytt med forskjellige klasser, er at man må gjennom de samme questa hver gang. Skulle ønske det var flere startssteder til hver rase.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Heisann! Lurte på, er det mulig å farge tøyet sitt, slik at man får de fargene man vil på kledningen? Jeg har fått litt inntrykk av at dette er mulig.. men ikke sett så mange tegn til det heller.. hmm.. noen som kan si noe mer? Lenke til kommentar
PaoloMaldini Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det er fullt mulig å farge klærne sine ja. Kjøp no billig dye på AH og trykk høyre klikk på fargen så venstre klikk på klærne du vil farge. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ja og nei. Ja, det er mulig å farge tøyet sitt, men nei, det har en del begresninger. Du kan ikke farge våpen og skjoldet ditt, kun selve klærne og rustningen. Du kan kun legge til én farge, og det er slettes ikke alt som får en stor forandring. En frakk bruker for eksempel kun å endre farge ytterst i kanten foran. Et tips er å holde nede Ctrl og venstre-klikke på tingen du vil forandre farge på (enten i inventoriet ditt eller på karakteren din i character sheet). Da vil du få opp et vindu med en forhåndsvisning av karakteren din, og du kan velge farge på alt mulig her for å se hvordan det blir. Du kan også gjøre dette for å prøve på forskjellige ting for å se hvordan de ser ut, inkludert ting du normalt ikke kan bruke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Hmm, hva regnes som "ren DPS" klasse? Jeg er mest typen som liker å sulle rundt i PVE alene mens jeg tester spillet. Spilte et par uker rett etter release og ble aldri engasjert. Har aktivert 10 day trial og lasta ned alt sammen igår kveld, men greide ikke bestemme med for class så jeg la meg istedet. Så det sto "Beginner" eller "Moderate" eller "Advanced" på klassene, men det har vel ingenting å si? Beginner-klassene hørtes kjedelige ut iflg beskrivelsene. Jeg er litt mere solo-typen, så en klasse som er avhengig av å være i guild (ren tank f.eks.) er litt bom for meg. Endret 22. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg er akkurat som deg.. liker å spille alene, og jeg har alltid spilt Hunter.. synes det også passer best når man rollespiller, i hvert fall for min egen del.. Hunter betegnes også som en god klasse når du skal spille solo.. En annen klasse, hvis du har kjøpt Mines of Moria pakken, er Warden.. den skal visstnok også være enda bedre til solo.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Har ikke kjøpt noenting, men trialen lasta ned MoM også, så jeg har Warden. Var ikke noen vanskelig prosess som andre klager over, men det er nå så. Alt bare kom i en kjempestor 7GB download og installerte seg selv. Ikkenoe patching etterpå heller. Hvis jeg går for å spille etter Trial, kan jeg bare kjøpe cd-key fra nettsida deres for full pris, slipper å laste ned eller kjøpe boksen og legge inn på nytt. Skulle bare mangle, da. Endret 22. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Jeg vil anbefale å prøve en klasse en times tid for å se hvordan de er. Det er noen som er bedre i grupper enn andre, og noen er bedre solo enn andre. Men det meste kommer ann på hvordan du liker å spille. Det viktigste er å utnytte fordelene og unngå svakhetene fra klassen du spiller, og ikke tenke så mye på hva andre klasser kan. For å ta en rask oppsummering av klassene jeg spiller og hvilket level de er: Minstrel: (lvl 60) Trives best i grupper, men er overraskende bra solo. De har mange sanger for å skade fiendene, kan rope for å skade dem, skremme dem bort, stunne dem en liten stund osv. Guardian: (lvl 44) Fortsatt den suverent beste tank-klassen, men også en av de enklete å spille solo. De har bra armor, bra våpen, bra angrep og så videre. Det som trekker litt ned er at de har vansker for å heale uten potions, men det er en bagatell. Hunter: (lvl 35) Svært dødelig på avstand, men ikke akkurat hjelpeløs i nærkamp heller. Er regnet som den enkleste klassen å spille solo, men selv synes jeg det er den kjedeligste. Aner ikke helt hvorfor. Warden: (lvl 54) Blanding av Guardian og Hunter. Har ikke såe mye armor som en Guardian, og ikke så bra angrep fra avstand som Hunter. Dessuten er omtrent samtlige av angrepene deres komboer, noe som gjør at du må huske veldig mye for å spille dem effektivt. Men gjør du det er de den suverent beste klassen å spille solo, fordi de kan gjøre så mye. De kan helbrede seg selv, stunne fiendene, holde aggro fra en fiende (og dermed leke tank om Guardian ikke er til stede) og så videre. Avansert klasse, men meget morsom. Burglar: (lvl 44) Ved førse øyekast tenker du nok stealth. Det samme gjorde jeg. De er svært, svært dødelige mot en enkelt fiende om de får lov til å snike seg frem, bruke buff's og angripe ham bakfra, og kommer det to, tre fiender kan de stunne en av dem. De er nok en av de svakeste til solo, men det betyr ikke at de er hjelpeløse. Tvert imot, de minner en del om warden. Det kreves litt teknikk og erfaring for å være effektiv, men til gjengjeld har de potensiale til å være svært bra i både solo og grupper. De andre klassene har jeg bare så vidt prøvd, fordi de ikke er tilgjengelige for hobbiter. Endret 22. oktober 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Førsteinntrykket var "veldig koselig". Spilte et par timer igår ettermiddag/kveld, ble hobbit warden lvl 8. Pen grafikk, pen musikk, hyggelig introsone, og pent Shire. Veldig positivt å treffe ringwraiths som lette etter "the bagginses" og som truer med å drepe meg men ikke gjør det. Får jo en følelse at man er inni boka rett etter at Frodo & Co har dratt fra The Shire. Tok en stund før jeg fatta Gambit-systemet, men det er vel bare å repetere nye komboer til man husker dem i hodet. Ellers kan man jo bare kikke på Gambits i skills og se hva som kreves. Men hvis vi begynner å få 4-5 stegs komboer kan det klart bli vanskelig å huske. Ala Age of Conan. Føler meg egentlig litt overpowered, siden jeg ikke har dødd en eneste gang enda. Endret 23. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Mener det er ca 37 komboer totalt, og alle er flittig i bruk hele veien. Selv på lvl 54 bruker jeg The Boot (rød + grønn) veldig ofte, selv om jeg har noen fem-stegs komboer. Det gjør at Warden er veldig effektiv, men hvem pokker husker alle komboene midt i en kamp? Du har nok delvis rett i at Warden er altfor kraftig. Den er en av de beste solo-klassene, og etter Moria ble sluppet satte de ned vanskelighetsgraden i starten betraktelig i forhold til hva den var. Dette for å gjøre det raskere å gå opp i level i starten, så flere får utforske de nye områdene og nå høyere levels. De mente det bra, men det gjør at det blir for enkelt i starten, og man går nesten for raskt opp i level. Før Moria satt jeg en hel uke i strekk og gikk fra lvl 1 til lvl 20. Nå gjør jeg det på en helg, og selv da har jeg god tid. Dessuten er det få oppdrag som krever grupper i starten nå, men før var det mange flere. Men ta det med ro, det blir mye bedre når du går litt opp i level. Jeg vil si det tar seg opp etter ca lvl 25 - 30. La for øvrig merke til en morsom "bug" i går. En ork tok spydet ifra meg, så jeg prøve å sparke ham med The Boot. Men neida. "Missing required weapon". Hva faen? (komboen starter med spyd-gambiten, altså våpenet. Men likevel.) Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 For å ta en rask oppsummering av klassene jeg spiller og hvilket level de er: Guardian: (lvl 44) Fortsatt den suverent beste tank-klassen, men også en av de enklete å spille solo. De har bra armor, bra våpen, bra angrep og så videre. Det som trekker litt ned er at de har vansker for å heale uten potions, men det er en bagatell. Warden: (lvl 54) Blanding av Guardian og Hunter. Har ikke såe mye armor som en Guardian, og ikke så bra angrep fra avstand som Hunter. Dessuten er omtrent samtlige av angrepene deres komboer, noe som gjør at du må huske veldig mye for å spille dem effektivt. Men gjør du det er de den suverent beste klassen å spille solo, fordi de kan gjøre så mye. De kan helbrede seg selv, stunne fiendene, holde aggro fra en fiende (og dermed leke tank om Guardian ikke er til stede) og så videre. Avansert klasse, men meget morsom. Leke tank? Har du spilt med en god warden noen gang? Kan du nevne en ting en guardian kan tanke som warden ikke kan? Det at guardian er bedre en wardens som tank er bare bullshit Har selv begge klassene og kan lett si at jeg foretrekker å tanke på wardenen min. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Gidder ikke engang vurdere Guardian vs Warden-diskusjonen igjen, så bare dropp det. Jeg har en Warden lvl 54, og joda, selv om han er flink til å tanke få fiender trenger han tid på å bygge opp aggro og er håpløs mot flere fiender. Dessuten er han ubrukelig som tank før han er lvl 50+. 'noug said. Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Gidder ikke engang vurdere Guardian vs Warden-diskusjonen igjen, så bare dropp det. Jeg har en Warden lvl 54, og joda, selv om han er flink til å tanke få fiender trenger han tid på å bygge opp aggro og er håpløs mot flere fiender. Dessuten er han ubrukelig som tank før han er lvl 50+. 'noug said. Da er det noe som DU gjør feil hvis du har problemer mot flere fiender ^^ Endret 25. oktober 2009 av Eriondin Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Hm...er snart lvl 14..når bør jeg droppe the shire og dra til et annet sted? Og hvor isåfall? Er jo uendelig med levere-paier og post-quests her, pluss et utall quests ellers også. Blir lei av å springe frem og tilbake hele tiden. Er det meningen man skal "cleare" et helt område for quests før man drar viderE? Da er jeg vel minst lvl 20.. Endret 25. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Jeg anbefaler at du gjør questene merket Epic. Det er selve historien og er vel verdt å få med seg. Den sender deg over hele Shire og ender opp i Greenfields (øverst til høyre på kartet), før den sender deg videre til Bree. Det er vel strengt tatt ikke "meningen" at du skal gjøre noe som helst annet enn å ha det moro. Finner du en quest du liker kan du gjøre den. Finner du en du ikke liker kan du nok hoppe over den. Det eneste unntaket jeg kommer på i farten er quester i Lothlorien når du har havnet på den andre siden av Moria. Du må gjøre en del quester her for å få lov til å dra inn i skogen til alvene, og det er godt mulig du må dit før du får lov til å dra videre til Mirkwood osv. Selv Moria kan du fint løpe gjennom om du tror du overlever, men husk at fiendene på den andre siden starter på lvl 57 eller høyere. Edit: Historien begynner ulikt for de forskjellige klassene, men når du havner i Lone-lands rundt lvl 19 er det samme historie for hele gjengen. Noen ganger kan du hoppe over en hel bok og begynne på neste om du vil, og selv startområdene er opp til deg. Jeg har pløyd gjennom start-historien til dvergene og menneskene som hobbit uten annet problem enn å faktisk komme meg dit. Selv det er sjelden et problem. Endret 25. oktober 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Hmm jeg har ingen quests merket Epic..å..jeg har glemt å levere den siste introduction-questen jeg fikk når jeg dro til Shire. Ble vel sidetracked av en million andre quests. Kanskje jeg skal se om jeg får noe "epic" quest og pelle meg videre. Men jeg er litt anal på quests i sånne spill, MÅ liksom få gjort alt som er å gjøre før jeg går videre. F.eks. gjøre alle post-leveringene så jeg får Deed (og bli spotted av en nosey hobbit og måtte gjøre det på nytt arrrg)..eller finne alle de ødelagte paiene så jeg får Deed. Huff..begynner å bli lei av så utrolig mye opp og ned og hit og dit springing Jeg er typen som alltid er fullstendig overpowered i JRPG's (final fantasy etc) fordi jeg kan bruke evigheter bare på å grinde XP på random fights, så jeg er mye høyere level enn jeg burde vært i områdene. Endret 25. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ta den tiden du trenger Er alltids kjekt å kose seg gjennom områdene første gangen istedenfor å bare springe gjennom den, gjøre questene så fort som mulig. Bokquestene likte jeg ikke helt i begynnelsen, da jeg uheldigvis ikke leste dem skikkelig..var 16 år og ignorant Men nå er det noe av det kjekkeste jeg gjør. Gleder meg alltid når det kommer ut en ny bok. Har til den grad også fått gjort alle questene inne i Moria og lothlorien, man mangler kun to som er mistress og blind one inne i DN raidet :/ Lykke til og kos deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå