Gå til innhold

Vurderer å starte med LOTRO igjen

Anbefalte innlegg

Skriver dette her jeg, siden jeg ikke gidder å lage ny tråd. :)

Håper noen kan svare på disse spørsmålene. Jeg har veldig lite peiling på MMORPG-spill, siden LOTRO er det første jeg har spilt. Har spilt ut 14-dagers prøveperioden nå, så skal kjøpe det i dag.

1. Hva vil det si å tanke? Kan jeg gjøre det? Er Elf Champion level 23.

2. Hva vil aggro si?

Og noen som kan gi meg noen tips til hvordan man bør spille med Elf Champion?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skriver dette her jeg, siden jeg ikke gidder å lage ny tråd. :)

Håper noen kan svare på disse spørsmålene. Jeg har veldig lite peiling på MMORPG-spill, siden LOTRO er det første jeg har spilt. Har spilt ut 14-dagers prøveperioden nå, så skal kjøpe det i dag.

1. Hva vil det si å tanke? Kan jeg gjøre det? Er Elf Champion level 23.

2. Hva vil aggro si?

Og noen som kan gi meg noen tips til hvordan man bør spille med Elf Champion?

Ser ikke noen har besvart spørsmålet ditt så jeg kan prøve men den ikke for de superstore kunskapene mine innføre det :)

1. Tanking

tanken i gruppa er den som tåler mest deng, han har somregel den sterkeste armoren som er plate armor.

Han har ofte høyest HP (liv/helse) sånn det er mye og gå på sånn han er mest egnet seg som tank, Altså stå fremst og beskytte de som healere dps som ikke tåle så mye deng.

Da er det lettere at en som tåler veldig mye tar imot dengen sånn healerene kan forhålde seg mest til han.

2. Agro

Agro er og ha mest mulig mobs/npc/fiender/stygginger osv på seg sånn at det er han som tar imot dengen.

Altså er det veldig fint om tanken starter "pullet" trekker dem til seg sånn de er fokusert på han fra starten av.

Ting utvikler seg mye iløpet av en runde så "mobsa" skifter somregel litt targets etter som folk gjør masse dps, og da er det tanken som må få vekk agro fra dem som ikke tåler så mye og over på seg selv.

Dette kan ver veldig utfordrene og man merker om man har med en god tank vist fighten går bra og tanken jobber veldig mye med og holde agro på seg selv.

En tank har veldig mangen "triks/abilities" til og trekke agro vekk/tilbake til seg selv fra andre spillere, her må en tank jobbe mye og kansje litt på hver mob for og klare holde agroen over de som dps´r.

Kort forklart, han er den som står og tar imot dengen og tar vekk fiendene fra spillerene for og få dem over på seg så det blir er lettere jobb for healere og slippe og heale hele gruppa samtidig.

Håper dette hjalp litt :)

Wreckster (captain)

Snowbourn server

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Tusen takk, det hjalp mye! :)

Men skal kjøpe spillet nå. Hvilken av de følgende skal jeg velge? Hva er forskjellene?

The Lord of the Rings Online™: Shadows of Angmar™ $17.99

Shadows of Angmar Gold edition $24.99

The Lord of the Rings Online™: Mines of Moria™ - Compilation Edition $49.99

Lenke til kommentar

The Lord of the Rings Online™: Shadows of Angmar er det første delen av spillet. Da kan du spille opp til lv 50.

The Lord of the Rings Online™: Mines of Moria™ er utvidelsespakken. Den må du ha om du vil spille fra lv 50-60 å se moria områdene. Også om du vil spille en av de to nye klassene.

Compilation Pack inneholder begge de to btw, men det burde du forsikre deg om når du kjøper esken.

Lenke til kommentar

Gold edition inneholder mount til lvl 25 (vanlige spillere kan ikke kjøpe mount før lvl 35. lvl 25 mounten går dog noe tregere enn den på lvl 35.) + noen andre små bonusitems. I tillegg har gold 45 dager spilletid inkludert, mot 30 dager i den normale pakken til $17.99. Har nettopp kjøpt gold edition, så dette vet jeg :) Visste det på forhånd også, er bare å søke de opp på nettet. De selges som fysiske spill også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

"Stjeler" denne tråden litt.

Jeg har også veldig lyst til å ta opp Lotro igjen, av den enkle grunn at jeg savner det litt :- ) Hehe..

Men foreløpig har jeg kun orginal (uten MoM). Men er det sånn at hvis jeg kjøper MoM så slipper jeg å legge inn alle patchene separat? Mener å huske at det var en painful lang prosess..

Lenke til kommentar

Du må ikke installere patchene manuelt. Dette er noe man velger selv. Personlig liker jeg å trykke på download i klienten, gå å legge meg og stå opp neste morgen med ferdigpatchet og oppdatet spill. MOM har ingen ting med saken å gjøre. Jeg har installert spillet med og uten MOM med ulike kontoer på ulike maskiner så dette vet jeg :)

Lenke til kommentar

Det er fortsatt mange som spiller Lotro og det er flere som spiller i start områdene som er helt nye spillere.

På torsdag, 2/4-09, så kommer det også ut en patch til spillet som skal gjøre om på flere av startområdene, samt gjøre det lettere og mer intuitivt å spille. Hvis du ønsker å starte så tror jeg det er et veldig bra tidspunkt å starte på nå etter at "bok7" er sluppet med de endringene som følger der.

Lenke til kommentar
Hei

Eg lurer på om eg skal starte å spille Lotro igjen.har bare eit spørsmål.

1 Er det forsatt mange som spiller Lotro eller er den sån som AoC at det er nesten ingen som spiller det?

Ja det er mange som spiller det. Siste tallet fra AoC er vel beregnet til 100.000 spillere mens det siste jeg hørte fra LotRO er 300.000 uten å kunne dokumentere noe som helst. Du finner sikkert noe hvis du googler. Uansett har det lite å si da de tilpasser antall servere etter antall spillere. LotRO er mye eldre enn AoC og har derfor ikke problemer med for mange servere/underbefolkning. Det er et veletablert spill med en stabil spillermasse som har økt noe i det siste pga. MoM.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal begynne å spille igjen og kjøpte MoM digitalt. Først installerte jeg SoA, og deretter installerte jeg MoM uten å patche noe som helst. Etter det driver den og oppdaterer og oppdaterer og oppdaterer... Er ca 22.000 filer som må oppdateres, og det tar jo sin tid. Spesielt irriterende er det at jeg er ferdig med de tusen første, og den står nå på 103% complete. :p

Oppdatering: Nå er den ferdig med 5760 filer og sier den er 578% ferdig. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Et dumt spørsmål, sikkert.. men.. i kjølevannet av at Matrix Online fikk pluggen dratt ut, så lurte jeg på om noen ville kommer med en (kvalifisert?) gjetting på hvor lenge LotRO vil vare..

Jeg har fått sånn Welcome Back -uke denne uken, og er "randomly selected" til å kjøpe en Lifetime Account til 75 pund, eller noe.. skulle visstnok være halv pris.. Sikkert de fleste som har fått tilbudet, men uansett..

Grunnen til at jeg lurer er at jeg starter på BI nå, og det blir ikke SÅ mye spilling, men kunne være greit å ha noe å "koble av" med litt av og til.. Men, om populariteten begynner å synke, eller har gjort -jeg har ikke fulgt noe med- så vil det være dumt å koste på seg noe slikt noe, hvis LotRO er et fallende spill

Jeg spilte veldig mye i starten, men gikk lei, og spilt litt nå denne "gratis uken" og lurte på å prøve igjen.. men.. da tenkte jeg like fort å kjøpe Lifetime, ..

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar

Hvor lenge LotRO vil vare? Det er ganske vanskelig å si, men jeg mener å huske planen var å la oss fulge Frodo og den gjengen der helt til Mordor i løpet av fem år. Vi hadde to-års jubileum for noen måneder siden, så i teorien vil det bety vi har ca tre år igjen. Men når det er sagt var fem-års planen fra start, og den har nok endret seg en del underveis. Selv om vi har fått en rekke nye områder etterhvert har vi for eksempel bare fått en eneste expansion hvor vi fortsetter historien. Det går en del rykter om en Rohan-expansion rundt jul, men det er bare rykter. Uansett kan vi nok besøke Mordor om alt fra to år til fire, fem år, i teorien.

Når det er sagt forandret Moria ganske mye i selve spillet. Det går rimelig kjapt å gå opp i level i starten, og veldig mye er forandret så man kan spille solo helt opp til lvl 60 om man vil. Vi har legendariske våpen som har egne levels og så videre, for ikke å nevne Rune-keeper klassen som ikke passer inn i lore i det hele tatt. Alt dette og mer til gjør at veldig mange spillere er direkte misfornøyde med utviklingen spillet har tatt og truer med å forlate det. Selvsagt kommer nye spillere, men det spørs om det er nok om de andre forlater det.

Spillet vil nok holde det gående i noen år til, så du slipper nok å bekymre deg for det. Men hadde jeg vært deg hadde jeg kost meg mens jeg kan og holdt et øye med andre MMORPGer som kommer etterhvert. ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Høres nå ut som de kommer til å holde på litt til..

Selv er jeg en Solo-person, så det synes jeg passer bra.. :)

Men.. lite spørsmål, som ikke helt er on-topic: Jeg har klart og få flyttet minimap-en til midt på skjermen, ved å skalere veldig stort og så lite igjen.. men.. jeg får ikke flyttet det tilbake til hjørnet.. hvordan gjør jeg det? :blush:

Lenke til kommentar

De blir nok å holde på en god stund, ja. :)

Radaren (og alt annet) kan flyttes ved å trykke Ctrl + ' (den knappen mellom æ og enter.) Da skal det dukke opp en hel rekke "usynlige" vinduer og slikt du kan dra rundt omkring dit du vil ha dem.

For øvrig kan du nå lagre UI layouten din med å skrive

/ui layout save [ filnavn ]

Bare juster så mye du vil og få det perfekt. Om du starter en alt trenger du bare skrive /ui layout load [ filnavn ] for å få det slikt som den nåværende karakteren din. Kjekt å slippe alt det stresset. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...