Lampen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Bør det være lov og ha flagg fra andre nasjoner enn norge på 17.mai? Lenke til kommentar
fox Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nei, det synes jeg ikke. De har sine egen nasjonaldag, åffer skal de også stjele vårs? Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nei, det synes jeg ikke. De har sine egen nasjonaldag, åffer skal de også stjele vårs? Synes ikke det er å stjele at de gleder seg over vår nasjonaldag og feirer den sammen med oss til tross for at de bærer eget flagg. Så jeg skjønner ikke hva du mener med å stjele, nasjonaldagen skal feires og jo flere som feirer den jo bedre er det, at det er flere flagg viser bare det opplagte, at Norge er ett flerkulturelt land. Uansett vil det Norske flagget være i stort flertall..... Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvorfor? Hvorfor skal dem ha andre flagg på norges nasjonaldag? Det gir jo ikke mening. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Oioioi, denne diskusjonen gikk over 536 sider for ikke så altfor lenge sida. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Og den kommer til å gå minst en gang i året framover, det vil si rundt 17. mai, så lenge noen ser seg tjent med å begynne den på nytt. De som lurer på mitt standpunkt kan søke fram den gamle tråden, eller den før der igjen. Det kommer neppe noen nye argumenter i sakens anledning. Geir Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ja, ser ingen grunn til at norske barn ikke skal få lov til å feire landet sitt samtidig som de viser stolthet over sitt opphav. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det handler ikke om å stjele dagen vår. 17. er IKKE NORGES BURSDAG, vi FEIRER GRUNNLOVEN! Stor forskjell. Og hva er grunnloven? Jo, den er hjørnesteinen i Norges lov som støtter opp om en flerkulturelt og tollerant samfunn. Om vi ikke tillater utenlandske flagg i toget er det et hån mot Norge og grunnloven. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 En eksisterende tråd Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det handler ikke om å stjele dagen vår. 17. er IKKE NORGES BURSDAG, vi FEIRER GRUNNLOVEN! Stor forskjell. Og hva er grunnloven? Jo, den er hjørnesteinen i Norges lov som støtter opp om en flerkulturelt og tollerant samfunn. Om vi ikke tillater utenlandske flagg i toget er det et hån mot Norge og grunnloven. Kunne ikke sagt det bedre selv.... Etter hva jeg har sett tidligere ser det ut som om vi er delt sånn ca på midten i denne saken og jeg ser ingen grunn til å diskutere dette videre, jeg har min mening så får andre ha sin. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Kan jeg spørre om en grunn til å ville gå med et annet flagg denne dagen? Ville det ikke være mer naturlig å la være å stille med flagg om en absolutt ikke skal gå med norskt flagg? Hvis de absolutt skal vise Norge hvilket land de er fra har de søren meg 364 andre dager i året hvor de kan fritt gå med Kenyans, somalsk, amerikans, tysk, svenskt, russiskt, indiskt, pakistanskt (dere ser hvor jeg vil hen) flagg. Jeg gidder ikke stille meg i noen "ja, såklart skal de få med flagg" eller "ikke faen, dra hjem kan de gjøre"-gruppe, men jeg ser ikke hvorfor de vil gå med et annet flagg når tradisjonen er å gå med norskt flagg etter hva jeg har skjønt. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 men jeg ser ikke hvorfor de vil gå med et annet flagg når tradisjonen er å gå med norskt flagg etter hva jeg har skjønt. Det er enkelt som barneskolematte: Å gå i 17. mai-toget med et utenlandsk flagg betyr: "Jeg er utlending, men er samtidig fan av Norge og Grunnloven." Lenke til kommentar
fox Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 «Enige og troe indtil Dovre falder» sier jeg og skåler for! intet annet enn norsk flagg skal reise opp og flagges. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er enkelt som barneskolematte:Å gå i 17. mai-toget med et utenlandsk flagg betyr: "Jeg er utlending, men er samtidig fan av Norge og Grunnloven." Så de føler seg ikke "norske" (nok)? Jeg kan ikke se logikken i det. Hadde jeg bodd i USA og deltatt på nasjonaldagen de har så ville jeg ikke brukt norskt flagg. Hadde det vært feiring av 17. Mai derimot, er saken en annen. Så nei, jeg ser ikke noen åpenbar grunn til å ville gå med en annen nasjon sitt flagg på 17. Mai i tog. Lenke til kommentar
perryman Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 latterlig... hva er problemet? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 etter å ha søkt litt på forumet fant jeg følgende beslektede emner: * Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai * Ikke-norske flagg i barnetoget på 17. mai * 17. mai og norske flagg * Ingen samiske flagg 17.Mai * FN flagg på 17. mai? Jeg stenger denne tråden og ber diskusjonen fortsette i en av overnevnte tråder. kommentarer tas som vanlig på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg