Aetius Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Bedre enn "originalene" fra ymse produsenter? Det sies så. Den får gode skussmål fra mange, men jeg/vi har ikke testet den. Meldes man på i det man legger ut et bilde? Japp. Lenke til kommentar
binko Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Må bare kommentere at jeg syntes det er litt dårlig innstilling ute og går får jeg inntrykket av. Folk tar seg bryet med å arrangere konkurranser med premier verdt gode kroner, arrangerer og styrer og ordner, bruker tid som de sikkert kunne fylt med noe annet. Les om igjen for eksempel eller noe sånt. Det er ikke så avansert. Endret 25. januar 2009 av Binko Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Blir nok min første konkuranse dette da, hvis jeg klarer å dra meg ut i vintermørket Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Skal få posta no bilder jeg og, men problemet for meg er at akkurat i nærområdet er det ikke no å ta bilde av, kan jo ta buss, men går så tidlig buss hjem igjen så blir liksom ikke noe nattbilder jaja, får ta taxi elns Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Zaft: Det er _alltid_ noe å ta bilde av i nærheten. Det kommer bare an på øyet som ser. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ja, det er vel vanlig å tro at det må til helt spesielt gode forhold for å få et bra bilde. Det var for eksempel en aha-opplevelse for meg å se hvor bra fargene ble på bilder tatt når det regnet. Om det var en konkurranse om å ta best mulig bilde like ved der Zaft bor så tror jeg han ville bli bra overrasket. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg vil gjerne oppfordre folk til ikke å forsøke å delta med bilder hvor dato i exif ikke er innenfor konkurranseperioden. Jeg gidder ikke advare folk en for en lengre. Dersom dato i exif ikke er innenfor konkurranseperioden vil bildet ikke bli med i avstemmingen verken for runden eller hovedpremien. Skjerpings, folkens! Ingen ytterligere advarsler vil bli gitt. Om det er så mange av dere som har feil datoinnstilling på kamera/PC/våttføkk, så får dere ta ansvar for å endre det selv. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er jo ting å ta bilde av, men ikke noe som skiller seg ut/er særlig fotoegna ;P Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Har søkt på nettet, men ikke funnet noe fornuftig. Hvordan sjekker jeg efix på mine bilder... om kamera støtter det da. Endret 26. januar 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Har søkt på nettet, men ikke funnet noe fornuftig. Hvordan sjekker jeg efix på mine bilder... om kamera støtter det da. Exif Reader Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Å ta bilder under mørke forhold var latterlig mye vanskeligere enn jeg hadde forutsett Lenke til kommentar
Jove Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Prøvde Exif-Reader nå. Virker jo bra. Men hvordan kan vi se exif til bilder som andre har lastet opp? Prøvde å lagre bildet, og så finne exif, men fant ikke. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Opplever veldig mye støy i bildet selv om kamera står stille. Noen tips om hvordan man unngår det når det er lite lys? Eller er jeg helt sjangseløs med et kompaktkamera? Håpet man kanskje kunne lære litt i denne tråden. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hjelper lite med kamera som står stille (stativ) hvis ISO er høy. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Så jeg setter ISO 80 og så forsvinner støyen? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Så jeg setter ISO 80 og så forsvinner støyen? ...as if by magic! Med kompakt er det ikke så lett å vite - de er jo ganske forjævlig dårlige, noen av dem. Andre, som Panasonic LX3, kan under de rette forholdene få en speilrefleks til å se ut som en dårlig investering. Det viktige er å slå av all automatikk, bruke lavest mulig iso, og bare kjøre opp lukkertidene. Lenke til kommentar
pentobben Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hva menes egentlig med at bildene må være tatt innenfor konkurranseperioden? Dersom man skulle finne på å ta to gode bilder i runde 1, kan man delta med et av disse i runde 2, eller må bildene også tas innenfor de ulike rundene? =) Torbjørn Lenke til kommentar
GLN Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Hva menes egentlig med at bildene må være tatt innenfor konkurranseperioden? Dersom man skulle finne på å ta to gode bilder i runde 1, kan man delta med et av disse i runde 2, eller må bildene også tas innenfor de ulike rundene? =) Torbjørn Nei Bildet må tas innen den perioden runden er. Så et bilde fra runde 1(frem til 6. feb), kan ikke brukes i runde 2,3 eller 4 Endret 27. januar 2009 av Pirja Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Er det noen restriksjoner på om man kan publisere bildene på andre nettsteder mens konkurransen pågår? f.eks. Deviant art, flickr, foto.no osv. osv. Endret 27. januar 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg