dios Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Du tuller i at dette ikke er PS? Den ser iallefall litt unaturlig ut med kantene.. Ikke for å være frekk, men reagerte bare siden du skrev det. Vel, du er ikkje den einaste som reagerte på det.. Såg litt vel tragic-wand ut.. =) Det er da ikke noe unaturlig med det, slikt ser man også på film (negativer og dias) under de riktige atmosfæriske omstendigheter. Jeg tror dere begge to trenger litt kvalitetstid med et teleskop rettet mot månen på lang avstand gjennom forskjellige luftlag, eller gjennom luft som beveger seg. Lenke til kommentar
goffen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Prøvde Exif-Reader nå. Virker jo bra. Men hvordan kan vi se exif til bilder som andre har lastet opp? Prøvde å lagre bildet, og så finne exif, men fant ikke. Prøv denne http://www.photome.de/ Freeware, og den har plugin for diverse nettlesere. Dermed så er det bare å høyreklikke og velge "Open in PhotoMe" Kanonbra ! Goffen Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvordan blir hovedpremien trekt? Blant de 4 rundevinnerene? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Hvordan blir hovedpremien trekt? Blant de 4 rundevinnerene? ...alle bildene som deltar i de fire rundene er med i juryens vurdering av hvilket bilde som er best av dem alle og dermed fortjener hovedpremien. Er du med i alle rundene vil du altså ha firedobbel mulighet for å vinne hovedpremien. Juryen vil bestå av Akams redaksjon samt en representant fra FotoVideo, som har vært greie og stilt opp med alle premiene. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Åååh! slutt å legge ut fantastiske bilder! Jeg vinner jo ikke! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Gi bæng i disse nordlysbildene, sånt noe er sjeldent syn her nede i sørnorge . Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Gi bæng i disse nordlysbildene, sånt noe er sjeldent syn her nede i sørnorge . Kunne godt ha tengt meg litt nordlys i bakgrunnen på mitt bilde også :/ Mye fine bilder som dukker opp her nå i allefall. Blir spennende dette Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Åååh! slutt å legge ut fantastiske bilder! Jeg vinner jo ikke! Det viktigste er ikke å vinne, vet du, men å delta. Lenke til kommentar
ronhof Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Mye fine bilder her, jeg må vel komme meg ut å delta - men så var det å komme seg ut av sofaen da... Men så til saken. Jeg synes det virker litt merkelig at med en gang en av de to som leder får en stemme så følger den andre etter, eller passerer. Som man ser av tidligere posting er det vel enkelst å bare registrere mange nye brukere å stemme på seg selv, hvordan kan man vite at vinneren er en vinner, og ikke bare en med mange brukerkontoer? Føler at konkurransen får et snev av 'etikksyke' her. Til neste år bør akam gjøre som i mange andre konkurranser. La også vinnere av innledende runder avgjøres av fagjury og brukerne slik at man kan får en (likevel subjektivt) riktigere vinner. Mener ikke å 'disse' men synes det er for enkelt å misbruke et forum til uærlige hensikter. (Ja - jeg har drevet utvikling og drift av nettsteder i snart 15 år og sammen med flere andre her vet man hvor enkelt det er...) Tilbake til bildene; Personlig synes jeg Petteram og Maranellos gir solide inntrykk, gleder meg til å se mer fra de. Anew bringer et nytt element inn, og den diversiteten burde stimuleres. Måtte den med best bilde vinne. Jeg skal ihvertfall tenke ut av boksen, det gjør at konkurransen kan bli skikkelig moro tror jeg. (Tenker: Hvor ligger nå disse turklærne nå igjen...) Endret 20. februar 2009 av ronhof Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Som man ser av tidligere posting er det vel enkelst å bare registrere mange nye brukere å stemme på seg selv, hvordan kan man vite at vinneren er en vinner, og ikke bare en med mange brukerkontoer? Tilbake til bildene; Personlig synes jeg Petteram og Maranellos gir solide inntrykk, gleder meg til å se mer fra de. Anew bringer et nytt element inn, og den diversiteten burde stimuleres. Å ha en viss kontroll med ip adresser burde være mulig da man bare trenger å kontrolere vinneren, Eller 2 som skiller seg ut. Men ip adressene kan jo omgås de også så... Kansje en jury burde ha litt å si den også.... Men en årsak til att 2 stk følger hverandre kan jo også være att bildene er like gode og att man kansje ikke klarer å bestemme seg for hvem som er best. Da er det lett å stemme på den som ligger bak. Jeg gjør i allefall det. Når det gjelder etikk så kan man jo diskutere om det er riktig å dra fram enkeltbilder i diskusjonen her også. Om du er en person som mange ser opp til her, og sier du syns ett bilde skiller seg ut, så er det naturlig att de som leser det går å kikker litt ekstra på akuratt det bilde..... Nå har ikke jeg fulgt med på disse konkuransene før så jeg veit ikke hva som er vanlig praksis. Endret 20. februar 2009 av Phaser_ Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hvor er tråden for runde2? Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 tror ikke det er noen andre enn denne Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 tror ikke det er noen andre enn denne tenkte på bildetråden. Men fant den til slutt =] Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Nå er vel første runde over? Jeg stemte på denne Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Oppsummering per nå: Første runde er over. Avstemmingen på andre runde er i gang. Innlevering på tredje runde er i gang. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Mye fint ass! Venter på stjerneklar himmel i Sandnes nå. Har blitt så fasinert av disse star trail bildene. Må få prøvd meg på et slikt et. Endret 20. februar 2009 av Hille Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg vil bare sende litt skryt til fotografene av følgende bilder i runde 2: http://download.akam.no/bilder/nattfotokonk_2009/2_08.jpg http://download.akam.no/bilder/nattfotokonk_2009/2_26.jpg http://download.akam.no/bilder/nattfotokonk_2009/2_39.jpg http://download.akam.no/bilder/nattfotokonk_2009/2_64.jpg http://download.akam.no/bilder/nattfotokonk_2009/2_63.jpg Det siste motivet kjenner jeg godt igjen Og en kommentar til dette: http://download.akam.no/bilder/nattfotokonk_2009/2_22.jpg Pent bilde men den månen ser veldig kunstig ut. Både størrelsen og det faktum at måneskinnet lager skygge på feil side av huset. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hvis jeg får lov, kan jeg laste opp et bilde i større oppløsning? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Hvis jeg får lov, kan jeg laste opp et bilde i større oppløsning? Send det til meg på mail så skal jeg bytte det ut på serveren. are ætt akam dått enno. Lenke til kommentar
eskim0 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Og en kommentar til dette:http://download.akam.no/bilder/nattfotokonk_2009/2_22.jpg Pent bilde men den månen ser veldig kunstig ut. Både størrelsen og det faktum at måneskinnet lager skygge på feil side av huset. Hei Simen1, bildet består (som nevnt da jeg la bildet ut) av to eksponeringer, ett av huset og ett av månen. Fikk ikke månen med på bildet da jeg tok bildet av huset, så den er lagt inn i etterkant med hensyn på kunsterisk verdi. Selv følte jeg bildet manglet noe uten månen, og med at månen underbygget stemningen i bildet. Det er også en del lyktestolper som kaster skygger på huset, så skjønner godt at man kan bli litt skeptisk til bildet hvis man ser på det med teknisk kritiske øyne. Edit: Og jeg valgte å legge det ut i stor oppløsning da jeg ønsket at man kunne se detaljene i bildet. Endret 20. februar 2009 av eskim0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg