Gå til innhold

HTPC - Hva skal jeg velge - Ferdigløsning/selvbygger ?

Anbefalte innlegg

Aspire X3200 98.3PR75.NCP

Vista® Home Premium, Phenom 9550 X4, 4096MB, 640 GB SATA harddisk, nVidia® GeForce® 9300GE, 256MB/1663MB-DVI-VGA-HD dedikert grafikk kort + nVidia® GeForce® 8200 256MB integrert grafikk kort = nVvidia® GeForce 9400 (Hybrid SLI Enabled GF9300GE + GF8200), DVD-RW, Kablet kyboard & optisk mus

Aspire L5100 92.G7S9Z.NAT

Vista® Home Premium, Athlon 64 X2 5200, 4096MB minne, 750 GB SATA , DVD-RW Slot-In, WLAN, Trådløs Tastatur og mus. The glossy black design is packed with hi-tech options such as AMD Dual Core CPU, Slot-in DVD-RW, large hard drive up to 750GB, HDMI port, hybrid TV tuner, wireless lan and up to 4GB of system RAM.

Jeg vurderer en av disse to, eller klarer noen å sette opp et forslag som kan bygges bedre, og til ca 5k.

Trenger ikke å kalkulere OS inn i denne prisen da jeg egentlig allerede har det.

Skal primært brukes som HTPC, men tror ikke jeg får brukt for hybrid TV-tuner (denne kan vel ikke brukes på parabol eller rikstv uansett ??eller tar jeg feil)

Hva skjer med X3200 og to/tre skjermkort ?? Kan noen forklare det litt for meg ?

Blri det slik at f.eks HDMI kontakten er på det dårligste kortet slik at dersom jeg kobler til emd HDMI så får jeg dårligere ytelse eller noe ?

Kan noen peke på en av disse løsningene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satte opp en rimelig handlevogn for deg, med støtte BluRay/HDDVD og digital tuner m/Conax CAM (For CanalDigital Satelitt - dette kan byttes om du har andre TV-løsninger)

Pris 6500.-, men da er tuner+cam alene 2300.- De ferdige boksene er så vidt jeg kan se svake på TV-tuner siden ...

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=91986

Dette er en PC som har en 45W cpu, og som drar 1080P helt problemfritt. Men noen spillPC er det ikke!

drbo :cool:

Lenke til kommentar
Nei jeg trenger ikke TV tuner osv ...

så kan egentlig eliminere vekk det og spare noen lapper.

Jepp du kan spare litt, og så kan det alltids ettermonteres ... men har du først fått alt i en boks, men optak og alt, så er det ingen vei tilbake ...

drbo :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...