mortenandre Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hei, jeg satt og spilte Far Cry 2 igår, da plutselig det kom noen grønne prikker på skjermen, deretter forsvant bilde, så skurret det litt, så kom det bluescreen og dataen restarta seg. Da jeg starta opp dataen igjen, var det grønne prikker over hele skjermen og jeg fikk ikke slå på dataen. Da jeg kom til logg inn, kom bluescreen. Jeg tenkte meg at det måtte ha noe me skjermkortet å gjøre, så jeg koblet det ut og blåste bort støv o.l. Da jeg startet dataen opp igjen, virket alt ok. Jeg så The Dark Knight i full HD uten problem. Så tenkte jeg å spille litt Far Cry 2 igjen, men da kom samme problemet. Og nå restarter dataen seg etter 1 minutt etter pålogging, hver gang! Er skjermkortet mitt kapputt? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Sjekk om skjermkortet blir for varmt Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Sjekk om skjermkortet blir for varmt Skal teste når jeg kommer hjem... Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 høres ut som skjermkorte ditt holder på å gå varmt ja.. om ikke så kan jo den blåskjermen fortelle ganske mye.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) De grønne prikkene er mest sannsynlig "artifacts" som kommer av varmeproblemer på skjermkortet. Endret 23. januar 2009 av fflex Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Skjermkortet blir glodvarmt ja, på veldig kort tid... Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Er det en garanti sak? Edit: Skrivefeil... Endret 23. januar 2009 av mortenandre Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 vifta går rundt vel? hvordan skjermkort? prøvd og sette vifta på kortet til og kjøre full guffe? Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) vifta går rundt vel? hvordan skjermkort? prøvd og sette vifta på kortet til og kjøre full guffe? Jada, vifta går fint den. Det er et Sapphire Radeon HD2900XT. Kortet blir glodvarmt, fordi om vifta kjører fullt. Edit: Jeg prøvte også å kjøre alle viftene i dataen for fullt, til ingen nytte... Endret 23. januar 2009 av mortenandre Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Har du overklokket kortet ditt? Trangt i kabinettet? Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Har du overklokket kortet ditt? Trangt i kabinettet? Nei, har ikke rørt det Det er litt trangt, men har jo hatt det i snart 2 år, aldri hatt problem før... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvor støvfull er viftene i maskinen din da? Varme i gulvet? Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Hvor støvfull er viftene i maskinen din da? Varme i gulvet? Ikke noe varme i gulvet Dataen står oppå pulten. Det er litt støv i vifta, men ikke noe mer en normalt tror jeg. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Kjør garanti/reklamasjon, bare og kontakte utsalgs stedet, kortet er brent. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Nja, ikke si det for fort. Det kan mest sannsynlig reddes dersom trådstarter er villig til det. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Nja, ikke si det for fort. Det kan mest sannsynlig reddes dersom trådstarter er villig til det. Hvordan ? Endret 24. januar 2009 av mortenandre Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Har du sjekket temperaturen, så du vet eksakt hvor varm skjermkortet blir? Skjermkortet mitt er også varm, men det trenger ikke å bety noe. Det skal bli varmt under bruk. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Har du sjekket temperaturen, så du vet eksakt hvor varm skjermkortet blir? Skjermkortet mitt er også varm, men det trenger ikke å bety noe. Det skal bli varmt under bruk. Nei, det har jeg ikke. Får ikke anledning før på søndag. Dataen står på hybelen... Hva heter det programmet du bruker? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Sjekk dette i BIOS. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Nja, ikke si det for fort. Det kan mest sannsynlig reddes dersom trådstarter er villig til det.Hvordan ? Du kam prøve å ta av kjøleren og legge på skikkelig kjølepasta på kjernen. Det kan være dårlig kontakt som er grunnen til dine artifacts. Hva heter det programmet du bruker?Du kan prøve med Everest Ultimate eller Riva Tuner Sjekk dette i BIOS...på et skjermkort? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Er det ikke noe som heter "GPU temprature level"? Kanskje jeg var litt rask nå Everest er nok bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå