Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grønne prikker på skjermen etterfølgt av bluescreen


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg satt og spilte Far Cry 2 igår, da plutselig det kom noen grønne prikker på skjermen, deretter forsvant bilde, så skurret det litt, så kom det bluescreen og dataen restarta seg. Da jeg starta opp dataen igjen, var det grønne prikker over hele skjermen og jeg fikk ikke slå på dataen. Da jeg kom til logg inn, kom bluescreen.

 

Jeg tenkte meg at det måtte ha noe me skjermkortet å gjøre, så jeg koblet det ut og blåste bort støv o.l. Da jeg startet dataen opp igjen, virket alt ok. Jeg så The Dark Knight i full HD uten problem.

 

Så tenkte jeg å spille litt Far Cry 2 igjen, men da kom samme problemet. Og nå restarter dataen seg etter 1 minutt etter pålogging, hver gang!

 

Er skjermkortet mitt kapputt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vifta går rundt vel? hvordan skjermkort? prøvd og sette vifta på kortet til og kjøre full guffe?

 

Jada, vifta går fint den. Det er et Sapphire Radeon HD2900XT.

 

Kortet blir glodvarmt, fordi om vifta kjører fullt. :thumbdown:

 

Edit: Jeg prøvte også å kjøre alle viftene i dataen for fullt, til ingen nytte...

Endret av mortenandre
Lenke til kommentar
Har du sjekket temperaturen, så du vet eksakt hvor varm skjermkortet blir? Skjermkortet mitt er også varm, men det trenger ikke å bety noe. Det skal bli varmt under bruk.

 

Nei, det har jeg ikke. Får ikke anledning før på søndag. Dataen står på hybelen...

 

Hva heter det programmet du bruker?

Lenke til kommentar
Nja, ikke si det for fort. Det kan mest sannsynlig reddes dersom trådstarter er villig til det.
Hvordan :p?

Du kam prøve å ta av kjøleren og legge på skikkelig kjølepasta på kjernen. Det kan være dårlig kontakt som er grunnen til dine artifacts.

 

Hva heter det programmet du bruker?
Du kan prøve med Everest Ultimate eller Riva Tuner :)

 

 

Sjekk dette i BIOS.
..på et skjermkort? :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...