Gå til innhold

SAS "Eurobonus": Lureri


Delvis

Anbefalte innlegg

Du skal få lov å mene hva du vil. Jeg er dog ingen SAS-sympatisør bare fordi jeg mener du ikke har fulgt avtalevilkårene for Eurobonus. Hvis du mener du har fulgt dem er det som sagt bare å gå videre med saken, vinne den og komme tilbake her med dokumentasjon på seieren. Da skal jeg bøye meg i støvet, og innse at mine antagelser er gale.

 

Det vi prøver å fortelle deg er at DU har gått på en smell ved å ikke lese avtalevilkårene godt nok og følge disse med de frister det innebærer. Innser du ikke det vil jeg tro du kommer til å gå i samme felle flere ganger i livet.

 

Dette betyr ikke at du ikke skal få lov til å MENE at de bør ha 3 år frist på å få bonus for sine reiser. Avtaler, lover og regler går dessverre over personlige meninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal få lov å mene hva du vil. Jeg er dog ingen SAS-sympatisør bare fordi jeg mener du ikke har fulgt avtalevilkårene for Eurobonus. Hvis du mener du har fulgt dem er det som sagt bare å gå videre med saken, vinne den og komme tilbake her med dokumentasjon på seieren. Da skal jeg bøye meg i støvet, og innse at mine antagelser er gale.

 

Det vi prøver å fortelle deg er at DU har gått på en smell ved å ikke lese avtalevilkårene godt nok og følge disse med de frister det innebærer. Innser du ikke det vil jeg tro du kommer til å gå i samme felle flere ganger i livet.

 

Dette betyr ikke at du ikke skal få lov til å MENE at de bør ha 3 år frist på å få bonus for sine reiser. Avtaler, lover og regler går dessverre over personlige meninger.

 

Hva er den greia her, at dere tror noen har behov for å lære "abc'en" fordi om man kommer med et kritisk synspunkt.

 

"ikke fulgt avtaler" dere liksom :roll:

Hvor mange ganger må jeg gjenta at jeg VET hva som er avtalene og hva jeg ikke har fått med meg. Ikke noe dere behøver "prøve å fortelle meg" det.

 

Og hvem har påstått at det ikke "går over personlige meninger". Men det-gir-jeg-blanke-i og mener det likefullt. Det virker som dere kun er ute etter å trøtte meg ut til jeg sier "ok..dere har rett, jeg gir meg.." eller noe sånt :roll: Glem det!

 

Så hvis dere så viktigperer vil ha meg til å holde tåta, får dere gjøre det først. Det er alt jeg sier.. Oppfattet--? :roll::)

 

Jeg kom med en liten lufting av tanke om dette, hjertesukk eller hva man vil kalle det. Greit at ikke en kjeft er enig med meg, men dere får ikke kneblet med å gjenta dere selv i flokk ørten ganger. :)

Lenke til kommentar
Og mistenker dem for å ha kalkulert mitt tilfelle og bevisst unlatt ta med disse poengene, fordi de så at jeg da ville oppnå en reise innen mai i år.

 

Jeg tror det ville ha kostet SAS mer i ressursbruk om de skulle kalkulere slike ting for å bevisst snyte folk for bonusreiser, enn å gi deg en gratis flyreise.

 

Ser at du er irritert over at alle tar SAS i forsvar, men det burde kanskje gi deg et hint om at denne gangen er de fleste uenige med deg i at SAS er urimelige.

 

Dersom du hadde hatt noe som virkelig var kritikkverdig så tror jeg ikke det er så vanskelig å få samlet flere kritiske røster som er enige med deg på dette forumet.

Lenke til kommentar
Og mistenker dem for å ha kalkulert mitt tilfelle og bevisst unlatt ta med disse poengene, fordi de så at jeg da ville oppnå en reise innen mai i år.

 

Jeg tror det ville ha kostet SAS mer i ressursbruk om de skulle kalkulere slike ting for å bevisst snyte folk for bonusreiser, enn å gi deg en gratis flyreise.

 

Ser at du er irritert over at alle tar SAS i forsvar, men det burde kanskje gi deg et hint om at denne gangen er de fleste uenige med deg i at SAS er urimelige.

 

Dersom du hadde hatt noe som virkelig var kritikkverdig så tror jeg ikke det er så vanskelig å få samlet flere kritiske røster som er enige med deg på dette forumet.

 

Nåja.. behøver ikke være mer enn at en eller annen SAS "bitch" snapper det opp et eller annet sted i systemet, og ser til at poengene blir borte pga en "feil".

Dette kan være en sånn taus policy som noen sas ansatte kan gjøre ved leilighet på Sas' vegne, uten at de har fått noen direkte anmodning ovenfra.

 

Mentaliteten i et selskap som SAS er langt på vei sånn etter min oppfatning; falskhet og luguber holdning. Tannpasta-flirende falskt høflige hvitskjorte/uniformkledde sleikte blemer (akkurat som på Elkjøp og Shell)

 

Nå det var nå det, påstår ikke sånn konkret..hehe, slapp av. Men det skulle ikke forundre meg mener jeg.

 

Er som sagt fullt klar over at reglene må følges, og at jeg egentlig har meg selv å takke. Bare for å slå den fast, for all del. Det er ikke det jeg mener.

 

Mener bare at jeg er uenig i at de reglene er som de er. En feil som er Sas sitt ansvar, burde alltid rettes - så lenge man har dokumentasjonen og det ikke er tvil om at det har skjedd en feil.

Sånn burde reglementet være, det er hva jeg mener her.

 

Den dagen det evt ikke lenger kan dokumenteres og slås fast at en feil har skjedd hos SAS, blir det noe annet.

 

Men da jeg ringte, innrømmet hun firkantede robot-dama i andre enden (noe motvillig ) at de selvsagt kunne se utav referansene i systemet at jeg hadde reist og brukt Eurobonus. Men hjalp jo ikke, da pga denne regelen om 6 mndr.

 

Så igjen; jeg er helt inneforstått at de må følge reglene, men er uenig i hvordan reglene er. Håper det ble klarere nå.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Nå synes jeg du går litt over streken. Selvsagt er det ingen "bitch" som sitter og fjerner poengene dine. Tror du virkelig det?

 

Når du meldte deg inn i Eurobonus, så skrev du under på at du godtok en rekke vilkår. En av disse var at om poengene ikke var riktig postert, skulle du ta kontakt innen seks måneder. Er det virkelig så vanskelig og skjønne at det er du som gjorde feilen her? Du må også huske at regelverket er tilpasset hele alliansen som SAS er med i (Star Alliance), hvor seks måneder er standard. Noe sier meg at du neppe kan fly spesielt ofte, utifra at du ikke hadde sjekket poengopptjeningen din på så lang tid, så jeg skjønner ikke helt hvorfor SAS skulle gjort unntak i reglene sine for å være greie med deg. Du har jo helt tydelig gjort deg opp en mening om at alle som går med SAS uniform er falske klyser og bitches som ødelegger for deg. Du fremstiller deg ikke akkurat som en kunde SAS ønsker å ha igjen.

 

EDIT: I tillegg får du det til å høres ut som om det er en menneskerett å få dine Eurobonus-poeng. Det er det faktisk ikke. Kontraktsmessig er det du som har sviktet, og neste gang får du fly et annet selskap som ikke tilbyr poengopptjening. Frequent flyer miles er ingen menneskerett, det er en ordning for lojale kunder. For å være helt ærlig, du høres ikke ut som en av dem, og selvom SAS ikke sier det til deg kan det være de håper du velger å fly med noen andre neste gang - og får en annen adresse å sende klagene dine til.

 

Selvsagt, du synes de burde være "hyggelige" og gjøre et unntak. Hvis du formulerer deg i samme type ordelag som her til SAS, skjønner jeg meget godt at de ikke vil gi deg unntak - jfr. din uttalelse om bitches hvor du antyder at SAS fjerner poengene dine med vilje.(Når noen sitter og får inn en klage der slikt blir antydet ville ihvertfall jeg tenkt "paranoid custommer" og ikke akkurat gjort mer enn jeg måtte).

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar
Nå synes jeg du går litt over streken. Selvsagt er det ingen "bitch" som sitter og fjerner poengene dine. Tror du virkelig det?

 

Når du meldte deg inn i Eurobonus, så skrev du under på at du godtok en rekke vilkår. En av disse var at om poengene ikke var riktig postert, skulle du ta kontakt innen seks måneder. Er det virkelig så vanskelig og skjønne at det er du som gjorde feilen her? Du må også huske at regelverket er tilpasset hele alliansen som SAS er med i (Star Alliance), hvor seks måneder er standard. Noe sier meg at du neppe kan fly spesielt ofte, utifra at du ikke hadde sjekket poengopptjeningen din på så lang tid, så jeg skjønner ikke helt hvorfor SAS skulle gjort unntak i reglene sine for å være greie med deg. Du har jo helt tydelig gjort deg opp en mening om at alle som går med SAS uniform er falske klyser og bitches som ødelegger for deg. Du fremstiller deg ikke akkurat som en kunde SAS ønsker å ha igjen.

 

EDIT: I tillegg får du det til å høres ut som om det er en menneskerett å få dine Eurobonus-poeng. Det er det faktisk ikke. Kontraktsmessig er det du som har sviktet, og neste gang får du fly et annet selskap som ikke tilbyr poengopptjening. Frequent flyer miles er ingen menneskerett, det er en ordning for lojale kunder. For å være helt ærlig, du høres ikke ut som en av dem, og selvom SAS ikke sier det til deg kan det være de håper du velger å fly med noen andre neste gang - og får en annen adresse å sende klagene dine til.

 

Selvsagt, du synes de burde være "hyggelige" og gjøre et unntak. Hvis du formulerer deg i samme type ordelag som her til SAS, skjønner jeg meget godt at de ikke vil gi deg unntak - jfr. din uttalelse om bitches hvor du antyder at SAS fjerner poengene dine med vilje.(Når noen sitter og får inn en klage der slikt blir antydet ville ihvertfall jeg tenkt "paranoid custommer" og ikke akkurat gjort mer enn jeg måtte).

 

Jøssenavn .. er dere helt tette eller..?

 

Har da for pokkern ikke forventet at det "skal gjøres noe unntak" og har aldri hatt problemer å skjønne at reglene er det de er, og at de må følges.

 

Leser dere det som skrives, eller bare svarer dere på måfå..? :dontgetit:

 

EN gang til: jeg er ikke enig i hvordan reglene er, og har uttrykkt det. Det er faktisk alt. Er det så vanskelig å skjønne..?

 

Skal ikke ha noe "unntak", har jo aldri sagt det. Selvsagt skal det være likt for alle.

 

Når det gjelder det første; sa jeg at det ikke var en påstand. Men det skulle ikke forundre meg at slikt skjer. SAS har vært skyldig i grums før, så det kan sikkert skje på ulike plan. Jeg liker dem ikke, og det skal ikke noen her få meg til å gjøre ved prøve få meg til å forandre mening. Det kunne bare SAS selv klare gjøre.

Lenke til kommentar
Dette kan være en sånn taus policy som noen sas ansatte kan gjøre ved leilighet på Sas' vegne, uten at de har fått noen direkte anmodning ovenfra.

Du er antaglig på sporet av den hemmelige interne bonusordningen for SAS-ansatte:

 

-søle kaffe på reisende: 1 poeng

-tyggegummi i flysetet: 2 poeng

-ikke hjelpe noen som ringer til kundeservice: 2 poeng

-sørge for at innsjekket bagasje blir forsinket: 5 poeng

-gjemme bort de gratis avisene: 5 poeng

-sørge for at innsjekket bagasje forsvinner: 10 poeng

-lure folk inn på feil fly: 10 poeng

-"fake" ekstra turbulens: 10 poeng

-stoppe bonuspoeng til noen som nesten har nok poeng til en bonusreise: 20 poeng

Lenke til kommentar

Jeg har skjønt at du ikke er enig i reglene. Det har sikkert alle andre også. Hva mer er det å si? Vil du ha sympati? Du har gått glipp av noen poeng, og nå har du lært at du skal ta vare på alle papirene du får under reisen og med et par måneders mellomrom logge deg på og sjekke at alle reisene er med. Jeg har allerede sendt to brev med forklaring og reisepapirer til stockholm (som deretter blir videresendt til Thailand for behandling) og takket være dette har jeg nå 55.000 poeng mer enn jeg ville hatt om jeg ignorerte det.

Lenke til kommentar
Jeg har skjønt at du ikke er enig i reglene. Det har sikkert alle andre også. Hva mer er det å si? Vil du ha sympati?

 

Hehe.. ikke annet enn at man aksepterer at det er alt jeg har sagt, og ikke tilegger meg noe jeg egentlig ikke har ment. Det er jo det som skjer, og jeg reagerer på vet du.( At de mener jeg forsetter å prøve få de poenga, vil ha "unntak" osv)

 

Og sånn kommer man med på nytt og nytt, slik at jeg må repetere og forklare hva jeg egentlig mener på nytt og nytt.

Ok? :roll:

 

Kan dere ikke bare akseptere min mening om dette og la det være da, så slutter jo jeg også ..

Lenke til kommentar
Det enkleste, hvis du er uenig i vilkårene du i sin tid skrev under på, er og klippe Eurobonus-kortet ditt i to, og ikke signere på vilkår du ikke er "enig i" fremover.

 

Kommer seg, kommer seg. Nå virker det som ringte noen bjeller ja :thumbup:

 

Joo.. det kan du forsåvidt si. Men det blir vel til at jeg forsetter å registrere når jeg husker på det.

 

For å si det som det er; Da jeg første gang fikk EB kort, bestemte jeg meg faktisk for å ikke følge med - fordi jeg regnet med det kunne/ville bli kluss.

 

For 5 år siden var det faktisk en ansatt hos SAS som gjorde meg oppmerksom på at jeg hadde nok poeng til en reise. Uten at jeg visste det selv.

Tenkte i utgangspunktet at hele greia var bare verdiløst tull, og så ikke etter noenting.

 

Men etter det, når jeg skjønte at det faktisk var mulig å oppnå noe, begynte jeg bruke det mer regelmessig og så litt etter hvor mye jeg hadde oppnådd.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg synes synd på de som jobber i SAS hvis de opplever mange kunder som deg. Helt greit at du mener at reglene er firkantet, eller "feil" slik du ser det, men det at du antyder at SAS ansatte har en agenda gående der de med vilje forhindrer deg å få poeng synes jeg faktisk er helt utrolig. Hvorfor i all verden skulle de gjøre det? Tror du virkelig at de hadde vært tjent med en slik praksis? Hvordan du kan kalle dette for lureri kan jeg heller ikke forstå, du sier jo selv at det er din feil at du ikke klare å holde kontroll på dine egne poeng. Hvis du ikke liker reglene eller systemet, så ikke benytt deg av det da. Det er et bonussystem, en tilleggstjeneste, som er laget for å belønne passasjerer som reiser med staralliance medlemmer. Hvis du forventer at store selskaper som sas skal være barnevakt for deg, dvs passe på at du får registrert poengene dine, så syns jeg du har vel store krav.

 

Videre er du selvfølgelig at EB ikke direkte inngår i SAS konsernet, men er et samarbeid mellom flere aktører som inngår i staralliance systemet. Med så mange aktører, er det klart det må finnes et regelverk som legger retningslinjer som folk har å forholde seg til, både ansatte og brukere. Hvor mange tusen slike henvendelser som deg tror de får om dagen? De ansatte forholder seg til regelverket, noe som er en selvfølge siden alle forventer at de skal være konsekvente i forhold til hvordan de håndhever reglene. Du trenger ikke like det, men i likhet med andre lover og regler så må du bare akseptere at det er slik. Det er ingen som tvinger deg til å benytte deg av EB, neste gang du reiser gidder du ikke registrere poeng, så slipper du å tenke på om du får de registrert eller ikke.

 

Jeg skjønner ikke hva det egentlig er du vil... Har du hatt en dårlig opplevelse med under en reise, og nå er du ute etter å ta de "bitchene" som jobber i sas. Slik virker det for meg. Videre skjønner jeg at du ikke reiser særlig mye, slik din oppfattelse er av selskapet. Jeg reiser mye, og jeg har stort sett bare positive opplevelser med sas ansatte. De gangene noe har gått galt har alt ordnet seg til slutt, det gjelder bare å forholde seg høfflig og ikke opptre aggresivt.

 

Hvis du mener mange misforstår deg, har DU lest det du selv har skrevet?

 

-Tet

 

Edit: tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...