bjorn.e Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Bakgrunn: Har to abbonement hos Nextgentel (NGT), et "surf" og et "mega" produkt. Surf er via Telenor sentral. Mottok før jul varsel om endring med ref. til surf abbonementet - men det kom ikkje til å påvirke meg så tenkte ikkje meir på det. Mottok i går (21.01.09) varsel med referanse til mitt mega abbonement med virkning fra 01.02.09! En "rask" telefon til NGT førte til at faktura for februar ble korigert, men NGT insisterte på at dei kunne med full rett endre prisen med 1 mnd. varsel og at eg pent måtte finne meg i at eg hadde 3 mnd. oppsigelsestid + ut gjeldende mnd. Vil da NGT i praksis kunne øke prisen til, tja, 500,000 og tvinge alle kunder til å faktisk betale dette i inntil 3 mnd? (Nå skal det legges til at salgsavdelingen kom til redningen og ordnet rabatter tilsvarende økning i linjeleie og minimumsfakturering - men det er litt ved siden av poenget..) Lenke til kommentar
Omez Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Bakgrunn: Har to abbonement hos Nextgentel (NGT), et "surf" og et "mega" produkt. Surf er via Telenor sentral. Mottok før jul varsel om endring med ref. til surf abbonementet - men det kom ikkje til å påvirke meg så tenkte ikkje meir på det. Mottok i går (21.01.09) varsel med referanse til mitt mega abbonement med virkning fra 01.02.09! En "rask" telefon til NGT førte til at faktura for februar ble korigert, men NGT insisterte på at dei kunne med full rett endre prisen med 1 mnd. varsel og at eg pent måtte finne meg i at eg hadde 3 mnd. oppsigelsestid + ut gjeldende mnd. Vil da NGT i praksis kunne øke prisen til, tja, 500,000 og tvinge alle kunder til å faktisk betale dette i inntil 3 mnd? (Nå skal det legges til at salgsavdelingen kom til redningen og ordnet rabatter tilsvarende økning i linjeleie og minimumsfakturering - men det er litt ved siden av poenget..) Hei, De kan ikke endre avtalevilkårene uten aksept fra deg som kunde. Hvis de har informert deg om prisendringene på en tilstrekkelig måte (De må kunne dokumentere at dette er sendt på en måte som er sikker på å nå deg) og du ikke har tatt kontakt innen rimelig tid blir dette regnet som aksept for den nye avtalen. Hvis du motsetter deg de nye vilkårene så kan du gå fra avtalen selv med bindingstid. Hvis de ønsker å ha deg som kunde i 3 mnd så er det greit, men du skal da betale avtalt pris. Hvis ikke så kan du gå fra avtalen den datoen prisendringen trår i kraft. Nå fant jeg ikke akkurat det jeg letet etter, men se for eks FORBRUKEROMBUDETS RETNINGSLINJER – TRENINGS-SENTRES AVTALEVILKÅR OG MARKEDSFØRING. Sak nr: 2001-1284 "Prisendringsklausul Jeg har registrert at det anvendes prisendringsklausuler som innebærer at trenings¬senteret kan endre trekkbeløpet i avtalegiroavtalen med forutgående varsel. Det skal i utgangspunktet ikke skje prisendringer i tidsbegrensede avtaler, f.eks. i de tilfeller hvor det foreligger en bindingstid på ett år. Dersom det skjer vesentlige pris-endringer i løpende avtaler medfører dette at medlemmet skal ha muligheten til å si opp avtalen. Dersom det skjer prisendringer etter at bindingstiden er utløpt, skal treningssenteret gi medlemmet et forutgående skriftlig varsel minst en måned før prisendringen trer i kraft, slik at medlemmet har mulighet til å si opp avtalen." I allefall slik jeg ser sitasjonen. Hvis ikke TEE eller noen av de andre har noe annet synspunkt eller lover å vise til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå