medlem-82104 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hei! Mulig det er i feil kategori, men fant ingen andre steder å poste denne, så flytt denne hvis den passer bedre et annet sted... Jeg har mistet den bærbare PCen min (stjålet, rettere sagt). Her forleden hadde jeg en samtale med en kar som sa at hver PC har en egen kode som man kan spore opp hvis PCen kobler seg til internett? Dette synes jeg høres ut som sprøyt, men man kan jo håpe Stemmer dette? Andak Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 MAC-adressen til nettverkskortet er i utgangspunktet unik, men du kan ikke spore den direkte... Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 MAC-adressen til nettverkskortet er i utgangspunktet unik, men du kan ikke spore den direkte... Hva menes med "kan ikke spores direkte"? kan man spore det inndirekte? Andak Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ja, om man allerede har satt opp et system for sporing (hos thelaptoplock.com for eksempel). Men utenom det finnes det ingen søkemotor man kan plugge inn en MAC-adresse for så å få opp lokasjonen til denne. Så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Sånn å forstå... as we speak, tror jeg kanskje skolen har tyverisikret PCen min! Skal høre med IT-ansvarlig på mandag. Vil dette hjelpe meg noen vei? Andak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå