Gå til innhold

hvordan synge bedre

tralala111

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du spiller gitar eller piano kan du synge etter pentaton skala, så flytter du bare skalaen opp en halvtone opp eller ned. Slik trener du også øret slik at du også synger renere/treffer gitt tone.

Det er vel slik de fleste sangerne varmer opp. Bare spør en som spiller gitar eller piano om du ikke kan spille så lærer du den på minst en måned.

Lenke til kommentar
For å klare de høye notene må du presse deg selv alt du kan hver eneste dag. (det innebære å drite deg selv ut og skjære stemmen hele tiden) Over tid, så kommer du høyere.

Sant så sant, dette har virket meget effektivt for meg. Du bør dog huske å ikke gjøre det så det gir smerte, da det kan være skadelig for stemmen din. Drikk vann når du øver!

Lenke til kommentar
For å klare de høye notene må du presse deg selv alt du kan hver eneste dag. (det innebære å drite deg selv ut og skjære stemmen hele tiden) Over tid, så kommer du høyere.

Sant så sant, dette har virket meget effektivt for meg. Du bør dog huske å ikke gjøre det så det gir smerte, da det kan være skadelig for stemmen din. Drikk vann når du øver!

Jeg passet aldri på det. . Jeg husker ikke hvordan det er å ha smerte i stemmen lenger. Hva får man smerte av? Når man presser falsetto for hardt? Har sunget nesten bare Linkin Park, så det går hardt for seg. :p

Lenke til kommentar
Jeg passet aldri på det. . Jeg husker ikke hvordan det er å ha smerte i stemmen lenger. Hva får man smerte av? Når man presser falsetto for hardt? Har sunget nesten bare Linkin Park, så det går hardt for seg. :p

Skriking kan lett gjøre vondt, det gjør det iallefall for meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...