Joaholst Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hei har et XFX x58 Hk som bare funker med 2 av 3 minne brikker..Vis jeg setter in den 3 brikka så starter bare pcen men det blir svart skjerm.Så får jeg en Post code D4..noen som veit hva som er feil,Ramm eller Hk som er Defekt??????har flytta rundt på brikkene Men det er bare Cannal 1 og 2 som funker den, 3 brikka funker vis jeg bytter den med en av dei andre brikkene i cannal 1 og 2 men ikke 3..Ps er glad vis noen kan hjelpe meg:) :XFX X58 SLI, Socket-1366 :Intel Core? i7 Quad Processor i7-920 :Corsair TWIN3X 1866MHz DDR3 3GB DHX+ :XFX GeForce GTX 280 602M 1GB GDDR3 :XFX GeForce GTX 280 602M 1GB GDDR3 :Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS : Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2 : WD Caviar GP 500GB SATA2d Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 flash bios? sjekka manual på HK? Lenke til kommentar
Joaholst Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 flash bios? sjekka manual på HK? Ja har skjkka men det ligger ikke noe bios flash ute på Hk:( Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 send mail til xfx? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Det eneste jeg kan se er at du har DDR3 1866 MHz RAM, mens kortet i følge XFX sin hjemmeside kun støtter 1333 MHz. Fra XFX sin side: "Supports up to 12 GB of DDR3-1333 Memory" og "Memory Speed (MHz) 1333 MHz" Det bør jo stå i manualen hvilket minne kortet støtter, men har du for høy frekvens på minnet, så kan det nok by på problemer. Har du mulighet til å låne noen DDR3 1333 MHz RAM brikker, bør du fort finne ut om det er minnet som gjør det. Dessuten de symptomene du beskriver er ganske typiske for feil type minne installert etter som PCen starter med to brikker, men får hikke når du setter i tre. Som sagt, prøv med lavere hastighet på RAM. Endret 23. januar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Trur du det kan vere problemet siden det fungerer med 2 brikker? Skal vell ikke gå med noen vist hovudkortet ikke støtter den frekvensen. Se i hovudkort manualen etter koden D4. Står sikkert helt bak under feilsøking. Burde stå der hva D4 betyr. Lenke til kommentar
Joaholst Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Trur du det kan vere problemet siden det fungerer med 2 brikker? Skal vell ikke gå med noen vist hovudkortet ikke støtter den frekvensen.Se i hovudkort manualen etter koden D4. Står sikkert helt bak under feilsøking. Burde stå der hva D4 betyr. D4=Test base 512KB memory. Adjust policies and cache fi rst 8MB. Set stack. Trur du det kan vere problemet siden det fungerer med 2 brikker? Skal vell ikke gå med noen vist hovudkortet ikke støtter den frekvensen.Se i hovudkort manualen etter koden D4. Står sikkert helt bak under feilsøking. Burde stå der hva D4 betyr. D4=Test base 512KB memory. Adjust policies and cache fi rst 8MB. Set stack. jeg Veit ikke hva det betyr...veit du? Men tusen takk for Hjelp:) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Mange hovedkort starter fint med to RAM brikkker installert som har høyere frekvens enn det kortet støtter. Settes i flere, får kortet hikke fordi det greier ikke justere frekvensen korrekt. En annen ting, i hvilke spor har du satt minnet? Jeg mener å tro at alle hovedkort skal ha RAM brikkene montert i rett rekkefølge. Du skal, på ditt hovedkort, ha 3 svarte spor og 3 grønne spor for minnet. De svarte kan være hovedsporene eller hva jeg skal kalle de. Hvis du har et svart minne spor nærmest CPUen, så kan det være minne spor eller bank A1, så kommer A2 som er den første grønne banken, så vil det bli B1, B2, C1 og C2. Så du må sette RAM brikkene dine i A1, B1 og C1. Regner med at du har sjekket i manualen om dette. Altså RAM brikkene må stå i annet hvert spor. Hvis jeg ikke tar feil, så betyr den D4 koden at kortet ikke finner den første RAM brikken, altså er ikke brikken i rett spor. "D4=Test base 512KB memory", kortet finner ikke de første 512KB med minne som er i den første minne banken. Du kan prøve å bytte plass på brikkene, fra A1 til B1, og B1 til A1 eller B1 til C1 osv. Bytt brikkene rundt og se hva som skjer. Endret 23. januar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
freonor Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Du kan også klokke ned minnet til 1333 for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har fått samme problem som deg, spilte fallout 3 så plutselig frøys alt og nå får jeg opp d4 på Hk'et :S Har ocz 1600mhz, men gikk på auto i bios Lenke til kommentar
Joaholst Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Har fått samme problem som deg, spilte fallout 3 så plutselig frøys alt og nå får jeg opp d4 på Hk'et :S Har ocz 1600mhz, men gikk på auto i bios Har du samme HK? Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 ja, instalerte nyeste bios men da får jeg opp d0 Spurte i suporten de sa jeg måtte ta ut batteriet og resette CMOS, prøver det nå. Lenke til kommentar
Joaholst Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 ja, instalerte nyeste bios men da får jeg opp d0 Spurte i suporten de sa jeg måtte ta ut batteriet og resette CMOS, prøver det nå. samme Hær...veit du hva som er galt? Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Har ikke peiling, prøvde det å ha batteriet ute men kjedde ikke noe. Ikke finni ut av noe, men de skulle gi meg en håndbok sa dem så får se hva det er forno som skjer videre. Gidder du si fra hvis du finner ut av noe så skal jeg gjøre det samme PS. funker pcen din med noen rambrikker ? min funker ikke i det hele tatt men før biosoppgradering funket det med en i :S Endret 6. februar 2009 av killerbill Lenke til kommentar
Joaholst Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Har ikke peiling, prøvde det å ha batteriet ute men kjedde ikke noe.Ikke finni ut av noe, men de skulle gi meg en håndbok sa dem så får se hva det er forno som skjer videre. Gidder du si fra hvis du finner ut av noe så skal jeg gjøre det samme PS. funker pcen din med noen rambrikker ? min funker ikke i det hele tatt men før biosoppgradering funket det med en i :S Jepp har funnet ut hva det er. Biosen er sletta!!!Stike Er 100%sikker på at det er det samme som har skjedd med deg..:(Men du har dual bios som meg..så Sett juperen fra 1 2 til 2 3 da kommer du til reserve biosen...Funket hos meg,,,men jeg greidde og slette den å...;( Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) hva faen, det suger max da Hvordan får man instalert den 1' biosen da ? kan man speile den fra den 2' ? evt hvem jumper er det ? den under PCI-E sloten ? EDIT: fant den, den helt nederst på HK'et, prøvde å flytte den og starte den men da får jeg opp d4 og en rødt lys vises på hket :S EDIT 2: PCEN STARTA men bare med en minnebrikke i :S tørr heller ikke oppdatere bios i frykt for å slette den også :/ Endret 7. februar 2009 av killerbill Lenke til kommentar
Joaholst Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 hva faen, det suger max da Hvordan får man instalert den 1' biosen da ? kan man speile den fra den 2' ? evt hvem jumper er det ? den under PCI-E sloten ? EDIT: fant den, den helt nederst på HK'et, prøvde å flytte den og starte den men da får jeg opp d4 og en rødt lys vises på hket :S EDIT 2: PCEN STARTA men bare med en minnebrikke i :S tørr heller ikke oppdatere bios i frykt for å slette den også :/ Ja gjorde det:/Har ikke peling..jeg må sende Mitt Hk til kommplet igjen...men Åssen type Minne Har du???jeg Har Dominotor 1866:.3/1G Lenke til kommentar
Joaholst Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 hva faen, det suger max da Hvordan får man instalert den 1' biosen da ? kan man speile den fra den 2' ? evt hvem jumper er det ? den under PCI-E sloten ? EDIT: fant den, den helt nederst på HK'et, prøvde å flytte den og starte den men da får jeg opp d4 og en rødt lys vises på hket :S EDIT 2: PCEN STARTA men bare med en minnebrikke i :S tørr heller ikke oppdatere bios i frykt for å slette den også :/ Ja gjorde det:/Har ikke peling..jeg må sende Mitt Hk til kommplet igjen...men Åssen type Minne Har du???jeg Har Dominotor 1866:.3/1G Men jeg kommmer til og kjøpe meg Nytt Hk selv om dei Fikser det..er så Dritt lei XFX så jeg kommer til og kjøpe et ASUS!!!!dem kan og lagge HK:) Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 har dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=421286 nesten så jeg får lyst til det selv husk å skriv i prisguiden da sånn at andre folk ikke opplever dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå