azidG Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Hallo For noen dager siden skjedde noe merkelig med skjermen min. Jeg har vanligvis kjørt på både 1024*768 og 1152*864 i 100Hz, men så mens jeg bare satt i word klikka skjermen helt. Bildet blir liksom dratt utover i bredden, slik at mye av kantene er "utafor" skjermen. Hvis jeg kjører ned på 70Hz blir den ganske normal, men det virker som om bredde/høydeforskjellen har blitt endret eller no. For hvis jeg klemmer sammen bildet med knappene på skjermen for å få det til å passe i kantene, blir det helt dratt og jæ*****. Jo høyere frekvens jeg kjører jo værre blir det. På 100Hz er dialoger, vinduer etc. så brede at det nesten er umulig å se hva som står. Det kommer også skrapelyder fra skjermen når jeg starter opp og bios-bildet er helt dratt. Det merkelige er at i noen spill så fungerer det normalt å kjøre 100 Hz. Jeg har ikke mistet skjermen i gulvet eller gjort andre ting som kunne forårsake noe slik. Ikke er den spes. gammel heller (2-3 år). Regner med det er noen komponenter inne i skjermen som har ryke, brent e.l. og at det kun er å kjøpe ny, men tenkte jeg skulle spørre her på forumet først om noen har liknende erfaringer eller noen tips. På forhånd takk! // AzidG Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 er nok ikke skjermen men driverne, dette ser du enkelt ved å prøve skjermen på en annen maskin Lenke til kommentar
azidG Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 er nok ikke skjermen men driverne, dette ser du enkelt ved å prøve skjermen på en annen maskin Det glemte jeg å si. Har prøvd å legge inn nye drivere (og eldre drivere) flere ganger uten hell, og har også prøvd en annen skjerm på denne PCen og det funka fint. Så det er nok antakeligvis skjermen, men spørsmålet er om det er noe å gjøre med det!? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 test skjermen din et annet sted, evt en annen skjerm på din maskin... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Når det gjelder tips om drivere over, menes sikkert skjermkortdriveren. Driver til skjermen gjør egentlig ikke annet enn å fortelle Windows hvilke refresh-rater som støttes i forskjellige oppløsninger. Derfor er det helt ok å la skjermen installeres automatisk som plug-and-play-skjerm. Du kan jo prøve degauss-funksjonen hvis du ikke har gjort det, men jeg tviler litt på at det vil hjelpe. Ser ikke at du nevner hvilken type skjerm du har? Lenke til kommentar
azidG Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Osse-Mon: Dette skrev jeg vel at jeg har gjort i forrige innlegg, gjorde jeg ikke? Men; ja, jeg har prøvd en annen skjerm på PCen min og det funker. Muffinman: Er klar over dette. Har som sagt installert nvidia-drivere i bøtter og lass uten noen forbedring. Konklusjonen må nok være at skjermen er død. Bare så rart at den fungerer på lave frekvenser, også at bildet blir bredere jo mer jeg øker. (nesten som widescreen-format) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå