Gå til innhold

Ustabil router kjøpt på elkjøp, hva kan jeg forvente?


Simkin

Anbefalte innlegg

Har en Linksys WRT300N trådløs router kjøpt 24.04.07 på elkjøp for 1295kr. den har i det siste begynt å bli ganske ustabil, nettet forsvinner i ett sett, og jeg må trykke inn reset knappen på routeren for å få den igang igjen. har lagt inn nyeste firmware.

 

det jeg hadde tenkt meg var å få en tilgodelapp, og kjøpe meg en d-link ,enten 655 eller 855. men kan jeg forvente en tilgodelapp med den summen jeg betalte i 07? eller er ikke dette vanlig? greit å vite litt før man går inn i butikken, selv om de sikkert kan svare meg på dette på elkjøp.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dir 615 holder i lange baner ;)

 

Du skal i slike tilfeller fa en ny router på garanti både første, andre og tredje gang. Denne blir samme/bedre enn den du allerede har. Den fjerde Får du tilgodelapp på men da må du si det tydelig. Du kan før du sender inn "møkka" nullstille innstillingene og la den stå av en time.

 

Den får nok luft ja? Min ble varm når jeg blokkerte luftehullene.

Lenke til kommentar

routeren står helt fritt, og rommet er ikke unormalt varmt, rundt 20 grader, så det er nok ikke problemet. har prøvd å la den stå av i flere timer, nullstilt routeren, lagt inn nyeste firmware, prøvd forskjellige krypteringer, forskjellige kanaler, men det ser ikke ut til att det hjelper. routeren er egentlig ganske ålreit utenom dette, den har vært rask og stabil helt til nå.

 

men hvis de ikke har routeren jeg vil ha på elkjøp på hamar som jeg skal dra til, men de har den i elverum f.eks, kan jeg da be om tilgodelapp?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Om varen er ute av produksjon eller ikke er på lager får du en vare som er lik eller bedre, denne velger normalt kundebehandler. Du kan prøve å gi noen innvendinger til kundebehandler om at du ønsker en spesifik router men om du får akkurat den er en annen sak. Tilgodelapp får du etter tre innleverte routere med feil på.

Lenke til kommentar

Er svært mange som har ustabile reutere og ikke gjør noe med det fordi de tror at trådløse reutere skal være sånn.

 

Dette er en veldig enkel og soleklar garantisak. Ellers er det helt korrekt som Thor sier bortsett fra at jeg mener man får heve kjøpet, ikke bare en tilgodelapp. Ellers så vil jeg anbefale deg å kjøpe ting som routere fra f.eks Telehuset. De har som regel veltrente voksne ansatte og de har god peiling på hvilke reutere som er stabile og hvilke som ikke er det.

Lenke til kommentar

okei. vanligvis kjøper jeg ikke data produkter på elkjøp, dette er vel det eneste utenom cd plater og kabler jeg har kjøpt, men de var den eneste som hadde den inne, å jeg gadd ikke bestille over nett da jeg var på router jakt :)

 

men ok, men kan jeg forlange å få tilbakebetalt? eller har de rett til å bare gi meg en ny tilsvarende router?

Lenke til kommentar
Regner med du har oppdatert trådløs driver på PCen, samt prøvd andre kanaler på routeren?

 

har nyeste driver på kortet i pc'en, men jeg vet det er routeren, for når nettet blir borte på pc'en min, så kommer jeg heller ikke inn på nettet med verken telefonen eller bærbar pc, mens den andre pc'en i huset som har internett via kabel, ikke mister nett, så jeg kan utelukke isp'en min.

 

simkin: i utgangspunktet har du så vidt jeg vet bare rett til å heve kjøpet om de har prøvd et nytt produktet minst to ganger etter det første. Men du kan spørre om å få heve kjøpet.

 

okei, satse på å møte en hyggelig selger da :)

 

 

men takk for tips folkens!

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...