Gå til innhold

Mixtape! Hva foretrekker du?

Livert

Anbefalte innlegg

Vel, fant ingen tilsvarende tråd i skrivende øyeblikk, så jeg prøver å lage en.

Jeg blir fra tid til annen bedt om å ta med musikk til festen. Men jeg har altfor mye musikk, og jeg har en smak som strekker seg over et vidt spekter (Populærmusikk, elektronisk, gamle schlægere, metal, norsk eller utenlandsk). Men mye av det jeg hører på til daglig er sært. Så jeg har litt problemer med å velge ut musikk som kan underholde folk flest, uten at de nødvendigvis må ha hørt låtene 10+ ganger før for å forstå greia.

Så: Kom med ditt Mixtape-forslag! :)

Jeg vil at du begrenser deg til 10 låter, og setter pris på om du først gir en beskrivelse av hvilken type publikum det beregnet på. Jeg er ikke nødvendigvis ute etter låtforslag jeg ikke har hørt, men heller låter jeg ikke kommer på som kul å drikke til :)

Jeg håper du kommer med innspill, og eventuelle forslag til retningslinjer i tråden mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kan bli moro å prøve... dette passer best for metallfolket.

1. Alestorm - Wenches & Mead

Begynner med skotsk pirat-metall for å sette stemningen. Teksten går som følger: "When I come back from a mighty quest, I have no need for sleep or rest, I head to a tavern for a drink and get so drunk I cannot think, a wench by my side and a jug of mead, these are the things that I most need, so I sit back and sing this song, and drink and party all night long!" Det sier jo sitt... :p

2. Twisted Sister - I Wanna Rock

Blir ikke fest uten denne.

3. Dimmu Borgir - Metal Heart

Ikke en direkte party-låt, men den får meg alltid å svært bra humør av en eller annen grunn. Kanskje er det gitaren. Kanskje er det stemmen. Kanskje teksten. Samme faen, bra er det. Og ja, jeg vet selvsagt at det er en cover-versjon av Accept, men hva så?

4. Iron Maiden - Women in uniform

Ble så vidt jeg vet aldri gitt ut på plate, men så cheesy og 80-tall at den er helt rå. Teksten er ikke så verst heller, og det er lett å synge med på refrenget.

5. Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama

Ikke metall, men passer fint inn i denne skiven. Gitaren er rå, vokalen meget bra, teksten meget bra og refrenget svært enkelt og lett å følge med på.

6. King Diamond - No presents for Christmas

Passer perfekt i juletida. Teksten er svært enkel (noe som er svært rart med tanke på hva King Diamond vanligvis spiller), men det enkle er ofte det beste.

7. Manowar - Sons of Odin

Tar litt før den kommer i gang, men ender opp med skikkelig allsang. Alle kan synge med, så bare sett i gang. :p

8. Alestorm - Captain Morgan's Revenge

Har svært mye å velge mellom, men Alestorm får æren av å bli med enda en gang. Nå begynner vel festen å dra seg i gang for alvor, så vi stemmer i med en allsang av dimensjoner. Teksten er ikke så veldig mer avansert enn Wenches & Mead, men hva så? Her skal det drikkes og synges, ikke analysere tekster og musikk.

(øh... tar de to siste en dag dama ikke står i døråpninga kun iført en åpen badekåpe, tangatruse og et smil...) :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...