FpsStu Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 de oppladbare batteriene til logitechs MX700 har begynt å bli oppbrukt etter 4 dagers bruk. tenkte å dra til byen i morra og kjøpe noen batterier, så jeg åpna "panseret" og fikk et lite sjokk... 1.2V sto det på batteriene! vanlige AA batterier har jo 1.5V!! Det er ikke noe skadelig å bruke AA batterier med 1.5V? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Hva med å lade opp batteriene? Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 De oppladbare batteriene er 1,2 v mens ikke ladbare er 1,5 v. Så dette er ikke feil. Men i bruksanvisningen står det at du skal sette musa i laderen etter hver gang du har brukt den. Selv om mine holder fint en uke uten lading. Men om du skal kjøpe nye batteri, så løp og kjøp....de oppladbare er som sakt 1,2 v Lenke til kommentar
notarget Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Det er jo 'RECHARGEABLE' batterier. De fulgte jo med en lader til musa Lenke til kommentar
Konge Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Det skal da være oppladbare batterier i en MX700 ja og oppladbare batterier har en voltstyrke på 1.2 og ikke 1.5 som et vanlig alkalisk batteri har .. 4 dager ja ja Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 hvis du skal kjøpe nye sjekk biltema eller clas ohslon, passpå at de er så like som mulig Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 de oppladbare batteriene til logitechs MX700 har begynt å bli oppbrukt etter 4 dagers bruk. Hva med å lade opp batteriene? Gullkorn! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 de oppladbare batteriene til logitechs MX700 har begynt å bli oppbrukt etter 4 dagers bruk. tenkte å dra til byen i morra og kjøpe noen batterier, så jeg åpna "panseret" og fikk et lite sjokk... 1.2V sto det på batteriene! vanlige AA batterier har jo 1.5V!! Det er ikke noe skadelig å bruke AA batterier med 1.5V? tror nok det går bra med 1,2V. grunnen til at de oppladbare er 1,2V er garantert pga at de ikke skal over opplades... uannsett så vil ikke 1,5V være så farlig siden effekten(W) skal være = spenningen (V) x strømmen (A), spenningen og strømmen kan variere så mye den vil. Edit: sikkert dårlig formulert så spør hvis du ikke skjønner det jeg skrev... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Hva med å lade opp batteriene? Jeg vil ikke si hva jeg tenker... Men hvis jeg kjøper vanlige ikke-oppladbare batterier med 1.5V, så går det greit med totalt 0.6V for mye? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Hva med å lade opp batteriene? Jeg vil ikke si hva jeg tenker... Men hvis jeg kjøper vanlige ikke-oppladbare batterier med 1.5V, så går det greit med totalt 0.6V for mye? Hva er poenget ?? Det blir DYRT i lengden å kjøpe vanlige batterier Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg har hørt rykter om billige 2000mAh+ oppladbare batterier av AAA(walkman størrelse) typen på biltema.. Disse burde vare lenge i en mus. Husker de oppladbare batteriene jeg brukte i den radiostyrte bilen min og senere i walkman/discman lå på 6-900 mAh... Uten at jeg vet hvor mange mAh de originale batteriene i logitech musa er på... Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 1,2V oppladbare batterier kan være f. eks NiCd batterier inneholdende Ni(OH)3 (plusspol) og Cd (minuspol). Altså er det snakk om helt 'standard' oppladbare batterier som sagt ovenfor. NiCd batterier 'glemmer' kapasiteten sin etter mange delvise oppladinger, (hvis det ikke lades fra bunnen av.) Det kan også muligens være NiMH (etterfølgeren til NiCd) batterier, men jeg er usikker på hvilken voltstyrke disse gir da jeg ikke har en tabell over "E0(V)" (0 som høy indeks) for hånden. King_mephisto: var batteriene så dårlige at de konka allerede etter 4 dager!? Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Klippet fra logitech sin side: About Batteries and RechargingQ: What type of batteries should I use in the MX700 rechargeable mouse? A: The MX700 ships with two AA nickel metal hydride (NiMH) 1700 mAh batteries. If you need to replace them, use only rechargeable NiMH batteries rated between 1500 and 1900 mAh. Clas Ohlson har bra utvalg av oppladbare batterier. Kjøp i så fall noen på 1900mAh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå