x-team Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Som overskrift, har sett på vigo.no og ser at jeg kan gå vk2 eller (vg2) eller hva det heter nå, bilskadefaget.. Har tenkt litt på og bli billakkerer, og er det slik at jeg kan gå ut i lærling som billakkerer etter fullført bilskadefaget? Høres rart ut om det skulle være 4års utdannelse for og bli billakkerer da, vist jeg må gå bilskadefaget først så lakkerer.. Noen som kan svare meg? Har da gått grunnkurs mekaniske fag, så 2året vk1 kjøretøy, tenkte altså da å gå vk1 bilskadefaget.. 2året heter vel VG2 nå.. Endret 23. januar 2009 av x-team Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Du kan søke VG2 (tidligere VK1) bilskade, lakk og karosseri og deretter bli lærling som billakkerer. Link til retningen. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Har tenkt litt på og bli billakkerer, og er det slik at jeg kan gå ut i lærling som billakkerer etter fullført bilskadefaget? Ja. Høres rart ut om det skulle være 4års utdannelse for og bli billakkerer da, vist jeg må gå bilskadefaget først så lakkerer.. Det er jo ikke det (eller, læretida strekker seg jo for så vidt over to år). Du kunne/burde gått vk1 (VG2) bilskade rett etter Grunnkurs mekaniske fag/VG1 Teknikk og industriell produksjon, i stedet for vk1 kjøretøy.. Linken som ble lagt ut i forrige innlegg forklarer det jo veldig godt. Lenke til kommentar
Smilius Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) hvis du går vg1 TIP, vg2 bilskade, lakk og karoseri som er det fulle navnet på den linja så 2 år i lære som billakkerer så får du fagbrevet. hvorfor synnes du det er rart og måtte ta 4 års utdannelse for å bli lakkerer? 2 år på skole + 2 år i lære er helt normalt det innenfor yrkesfag Endret 29. januar 2009 av Smilius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå