Gå til innhold

KJØPE NY HD FRA UNIQUE DESIGN

luzk

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny 2.5" hd og jeg vil ha en god en. Er det noen som har noe tips. Jeg har sett på de fra Unique Design. De er basert på teknologien fra HITACHI HDD 5K320 SATA 3.0GB/s samt annen teknologi fra hitachi. Den har jo fått veldig bra skår på tester som er gjort av alaTEST.no samt andre: http://alatest.no/anmeldelser/harddisker/h...o3-58137742,67/

Dessuten er designet utrolig kult på produktene dems. USBen er også meget kule der du har multiple partition and password access, write protection switch og andre ting. Noe annet som er kult er at USBen og HDen er laget i metal og ikke plast som alle andre.

post-182969-1232670951_thumb.jpg

post-182969-1232670965_thumb.jpg

post-182969-1232670985_thumb.jpg

post-182969-1232671016_thumb.jpg

post-182969-1232671029_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

jeg synes også den svarte var fin, men hva var egentlig spørsmålet?

Dette virker nesten som reklame, men jeg regner med at det ikke er det.

En annen veldig bra mulighet er jo å kjøpe kun et eksternt kabinett, og så selv velge merket og størrelsen på disken du vil ha inni. Det er å få tak i på de fleste nettbutikker.

Jeg sjekka multicom, komplett, psdata, og microplex i farte, og det virker som om multicom og komplett har best utvalg.

Multicom: 3,5" SATA, 2,5" SATA (trancend synes jeg var fine)

Komplett, alle eksterne kabinett

Lenke til kommentar
Det var bare om dere har noen gode ambefalninger på eksterne HDer. Hva som er bar og ikke bra.

Dårlig tid? :p (edit: hvis du har dysleksi så beklager jeg for tull)

Har ingen erfaring med hverken unique design eller hitachi. Hvis du skal ha ekstern disk så får du mye mer plass for pengene med 3,5" (ca dobbelt så mye). Den testen du refererer til i første posten er test av en intern hitachi disk, så den er bare delvis relevant her.

Hvis du vil ha ekstern 2,5" harddisk så er vell WD passport et godt alternativ, den får strøm fra USB og ser pen og stilren ut (alså ikke flashy som disse).

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
er det noen 3.5 eksterne hardiske som får strøm fra usb?

3.5" disker går på tolv volt og bruker over én ampere, 2.5" disker går på fem volt og bruker rundt 0.5 ampere. USB leverer fem volt og i følge spesifikasjonen 0.5 ampere, det betyr at for mange 2.5" disker kan den akkurat kjøres direkte fra én USB-plugg, men på andre trenger du en kabel som tar strøm fra to.

For å kjøre en 3.5" disk fra USB derimot hadde det krevd strøm fra 6-10 USB-porter samt at enheten inneholdt en spole for justering av spenning fra fem til tolv volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...