Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

har problemer med aktivering av trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei...

 

 

Kjøpte meg ny pc her om dagen med Windows Vista Home Premium 64-bit..

 

Men problemet mitt er at jeg ikke får aktivert trådløst nettverk på den, har en router av typen Phillips SNB5600 og en USB Adapter av typen SNU5600 som medføglte når jeg kjøpte den for ca 2 år siden... Når jeg skulle installere USB Adapteren på den nye pcen så kom det opp sett inn programvaren for denne enheten, selv om programvaren var i aktivitet da jeg fikk opp den meldingen.. Så kom det igjen opp søker etter progamvare for denne enheten, så etter noen par sekunder kom det opp (Kunne ikke installere denne enheten for makinen kunne ikke finne programvaren).. Jeg tenkte hva er dette for noe tull?, når det funker helt fint å installere den i Windows Xp, og ikke finnes noe form for skade på cd platen..

 

Så, kan noen som har peiling på hva denne feilen kan være for noe, være så snill å fortelle meg hva jeg evt kan gjøre???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå på Phillips sine sider, se om det er Vista driver til denne USB adapteren, last ned, høyreklikk og kjør som administrator.

 

Ok, men må driveren være kompatibel med vista 64-bit, eller er det det samme hvilken jeg laster ned bare den er kompatibel med vista???

Lenke til kommentar
ja, må være en driver laget for Vista 64.

Men du kan prøve en Vista x86 driver, enkelte funker, men med nettverk tror jeg temmelig sikkert du trenger 64bit driver.

 

 

 

Har du noe peiling på hvor jeg kan finne en 64 bit driver eller x86 driver???

Har googla "Phillips SNU5600 driver for vista 64-bit", men eneste jeg har funnet er for 32 bit... kanskje jeg skal bruke et annet søkeord???

 

Blir litt kjipt hvis jeg må kjøpe helt ny adapter på grunn av det... :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...