DementedAlbino Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Er det mulig å starte maskinen i sikkerhetsmodus via eksternt skrivebord, for så å logge inn igjen når maskinen starter opp i sikkerhetsmodus? Er der eventuelt et annet program enn eksternt skrivebord som lar meg logge på når maskinen er i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvorfor trenger du remote desktop i sikkerhetsmodus egentlig? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Vet ikke om noen måte å gjøre dette gjenom software uten å ha fysisk tilgang til maskinen etter boot. Har alltids hardwareløsninger som KVM da. @ b-real : feilsøking, antivirus osv? Endret 23. januar 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Hvorfor trenger du remote desktop i sikkerhetsmodus egentlig? Jeg bruker software raid-5 i xp, men når jeg nå skal legge inn SP3 så vil de overskrive filene som ligger der og mitt raidoppsett vil forsvinne. Om jeg kopierer tilbake filene uten å være i sikkerhetsmodus så ordner windows de tilbake igjen ved neste oppstart. Fant ut hvordan jeg kan velge å restarte maskinen i sikkerhetsmodus, men må finne et fjernstyringsprogram som vil virke i sikkerhetsmodus før jeg starter. Maskinen det gjelder er filserveren, som veier sykt mye og jeg helst ikke vil flytte vekk bra boden for å tilkoble skjerm osv. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Teamviewer klarer denne jobben! http://www.teamviewer.com/index.aspx Kan logge inn, reboote maskina, reboote i sikkerhets modus - og blir auto innlogget igjen. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 woot legger teamviewer seg i oppstart selv i sikkerhetsmodus?! hva om teamviewer er grunnen til at maskinen ikke booter hva gjør man da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå