Jaarabygg Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hei Jeg holder på å skal åpne en port til utorrent for å forhåpnetligvis få bedre hastighet. Jeg har satt opp statisk Ip-adresse til 192.168.1.36, men det ser ikke ut til at pc-en reagerer på ip-skiftet for: Når jeg sjekker om porten på utorrent er åpen, så står det at jeg ip-adresse: 93.89.117.224. og at porten er lukket. Og når jeg logger på ruteren på internett så står det at IP-adressen for LAN er 192.168.1.1. Når jeg kjører command/ipconfig/all så ER ip-adressen 192.168.1.36 (altså den statiske) Men det ser ikke ut som det er den jeg surfer på internett med... Hvordan får jeg den statiske adressen til å bli den gjeldende? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 192.168.1.36 er adressen til din PC på LAN og den adressen du skal portforwarde til. 192.168.1.1 er adressen til routeren. 93.x.x.x er adressen til modem/internett. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Du må åpne porter i modemet hvis du har ekstern wifi ruter, som jeg måtte gjøre. EDIT: Skrev feil Endret 26. januar 2009 av No_oN Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Når man sitter bak en NAT router, har man i prinsippet 2 IP-adresser. 192. adressene dine gjelder for trafikk på INNSIDEN av routeren. I tillegg til dette har routeren en ekstern adresse (som du kan finne ut av ved feks. å gå til ). Denne adressen deles av alle bak routeren. Routerens oppgave er å oversette trafikken mellom ditt lokale nettverk, og internett (NAT = network address translation = nettverks adresse oversettesle). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå