Gå til innhold

Trenger tips til videre utdanning, fullført allmenn.

Dkdaffy

Anbefalte innlegg

Lurer rett og slett på hvilken vei jeg kan ta om jeg ønsker å jobbe med Nettverk og server drifting! Problemet er at når jeg begynte på videregående visste jeg ikke at dette var det jeg ønsket å jobbe med, og tok derfor allmenn fag, har ikke høyere matteutdanning enn 1mx og droppet også fysikk.

Har også svært lite lyst til å gå tilbake til vgs, og ettersom jeg har fullført 3årig utdanning så har jeg vel ikke krav på det heller. Er det en linje på høyskole eller lignende som gir meg samme utdanning som om jeg hadde gått IKT driftsfag?

På forhånd takk for svar og tips, merker det er sinnsykt surt jeg ikke gadd å utforske dette før jeg begynte på vgs >_<

Edit: Bor foreløpig på østlandet, men ønsker sterkt å ta videre utdanningen i trondheim

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett forslag er å gå på HIST ( Høyskolen i sør trøndelag)

De holder matte og fysikk kurs jan-mai

Neste blir da 3Jan 2010

Etter bestått eksamen har du vitnemål for alle ingeniørfag som krever matte og fysikk som data osv.

Evt kan du ta dette som privatist, men husk at du da må på din lokale skole for fysikk-lab.

Lenke til kommentar

Du har ikke noe å angre på. Det finnes høgskoler med 3-termin ordninger slik at du får realfagene du behøver, og du kan få deg ingeniørutdannelse. Da kan du påta deg nettverks og driftsjobber om du vil, og du vil ha bedre startlønn og mange flere valgmuligheter enn med fagbrev.

Lenke til kommentar

De aller fleste institusjoner i Norge krever litt fordypning i matte så vidt jeg vet. Dette er noe som kommer deg til gode da det både i nettverk og programmering trengs en god del mattekunnskaper.

I utlandet er det ofte lettere å komme inn på skoler uten de nødvendige fagene, men det kan fort bli veldig bratt læringskurve om du må lære deg matten samtidig som du skal lære det faget der matten benyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...