Gå til innhold

Blue screen i Vista Ultimate ( feilkode 3d? )

Anbefalte innlegg

Hei.

Vista får bluescreen under spilling av f.eks GTA4 og BF2.

Feil Koden er: 0x0000003D. (0x000000A i XP pro)

Dette er oppsettet mit.

AMDx2 6400 64bit.

4 GB DDR2.

Asus nforce 570s (MB)

2 stk Geforce 8500GT (drives i SLI)

Dette er hva jeg har prøvd for og fikse problemet:

Formatert fra XP pro, til vista.

Oppdatert driverene fra nividia (skjermkortet)

Instalert gammlere drivere (skjermkortet)

Fjernet 1 stk skjerm kort (spilling gikk da lit bedre, men etter 2-3 min fikk jeg blåskjerm i gjen)

Oppdatert DirectX.

Oppdatert lydkort drivere.

Jeg mistenker at det helle kan være skjermkortet. det er ikke de beste kortene og bruke til dette oppsettet.

Noen som mener noe annet ?

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få.

Takk

Endret av TaCune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror også dette kan ha noe med skjermkortet. Har feilen kommet nå i det siste, eller har det alltid vært sånn når du spiller? Uansett, prøvde jeg Google, og du kan jo lese litt her. Dessverre ser det ut som feilen er meget sjelden, og at det derfor ikke finnes så mye info. Du kan også kikke her, men det virker ikke som det står så mye nytt her egentlig. Ser ut som du har en liten nøtt. Har du prøvd med et annet skjermkort/bruke det skjermkortet i en annen PC, for å finne ut om det er skjermkortet som er problemet? Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Den har ikke altid vert slik nei...

Jeg skal se om jeg ikke får kjøpt meg et nytt skjerm kort ganske snart se om det ikke hjelper.

Har en misstanke om det kan være en hardisk som tarkvelden, men det er så mangen hardisker (7 stk som drives i raid) tror det er på tide og sammle allt til 1 eller 2 hardisker.

Jeg får prøve meg lit frem, skal poste så fort jeg finner ut noe :) takk for svar :)

Lenke til kommentar

Har nå demontert helle PC`n... (demontert enhetene)

Og satt den sammen i gjen, MEN denne gang med hardisker jeg er ganske så sikker på.

Tiligere hadde jeg 6 ATA hardiker + 4 SATA disker.

Alle ATA diskene er nå fjernet, og SATA diskene er orntlig formatert (partition magic).

Har instalert XP på 1 av de hardiskene. Har klart og spille BF2 feil fritt i 2 timer, MEN GTA4 låste seg etter ca 2 timer (dette var under samme booten med BF2)

Er usikker på om dette har noen sammenheng, men skal prøve og spille GTA4 en gang til, men nå tar jeg meg en pause :p har vert våken ALT for lenge nå (siden sist post)

Gir dere en update. Natta

Endret av TaCune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...