Gå til innhold

Beste prosessor-oppgradering til 939

Vu-caN

Anbefalte innlegg

Sitter med en AMD Athlon 64 x2 3800+ 2.00 GHz prossesor, kanskje være en ide å oppgradere til en amd athlon 64 fx-60, men hvor? I følge prisguiden selges ikke disse lenger :(

Hvorfor?

Fordi det var en toppmodell som kostet 10k(sånn circa) i sin tid?

Den klokker sikkert lengre enn X2 3800+, men begge mine X2 3800+ klokket greit til 2.7Ghz.

Dersom du gidder å lese litt over her, så har forumsmedlem Knopflerbruce nettopp kjøpt en FX-60 til "gibort-pris".

(Trolig en noldus på komplett som trodde det var en Sempron og priset den deretter. :D)

Du får den sikkert til en pen pris.. 200% over det Knopfler ga for den (for det er den verdt for en "kjenner").

Ok. Kanksje jeg skulle prøve å overklokke den da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter med en AMD Athlon 64 x2 3800+ 2.00 GHz prossesor, kanskje være en ide å oppgradere til en amd athlon 64 fx-60, men hvor? I følge prisguiden selges ikke disse lenger :(

Hvorfor?

Fordi det var en toppmodell som kostet 10k(sånn circa) i sin tid?

Den klokker sikkert lengre enn X2 3800+, men begge mine X2 3800+ klokket greit til 2.7Ghz.

Dersom du gidder å lese litt over her, så har forumsmedlem Knopflerbruce nettopp kjøpt en FX-60 til "gibort-pris".

(Trolig en noldus på komplett som trodde det var en Sempron og priset den deretter. :D)

Du får den sikkert til en pen pris.. 200% over det Knopfler ga for den (for det er den verdt for en "kjenner").

Ok. Kanksje jeg skulle prøve å overklokke den da.

Jeg har lagt ut en X2 4600+ til socket 939 til under ebay-pris, om du gidder sjekke bruktmarkedet. 200mhz lavere klokk enn FX60, og halv cache. Mao en av de raskere dual core CPUene du får til 939. SKal du ha noe raskere må du ut med 1000 spenn minst på ebay :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

beste oppgradering er vel å kjøpe AM2 hovedkort for 600kr, ddr2 mine for 300 og en X2 cpu for 500kr

hvorfor? S939 cpuer koster jo over 1000kr

og da er det bare 400kr igjen til å være mye bedre oppgraderbar, alså du kan kjøpe et AM2+ hovedkort og få satt inn en Phenom II når du skal oppgradere senere

Endret av wiak
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hey folkens, jeg har noe 939 utstyr å selge om noen er interessert.

2 stk. 512 MB Corsair brikker, en brukt og en ubrukt AMD prosessor (3500+ og 4000+, eller var det kanskje 8000+?), 400W Chieftec PSU, 2 stk. Seagate Barracuda IDE HDD 40 GB hver, Asus Geforce 6600. Alt fungerer plettfritt.

Har også et defekt A8V-E Deluxe, om noen vil eksperimentere med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...