Gå til innhold

Bestemor vil ha ny valp.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For 6 år siden hadde bestemor veldig lyst på en ny hund, vi var litt usikkre men hjalp henne dette.

Nå 6 år senere er hunden allerede død. Den var altid ustelt, altfor feit og sikkert ikke stimulert nok psykisk.

Vi angret i etterkant på at vi hjalp henne men gjort er gjort så vi gjorde bare vårt beste til å få henne til å stelle den, men vanskelig når hun bor så langt unna.

 

Ikke ta meg feil, hun er skrekkelig glad i dyr å mener ikke noe vondt, men vet bare ikke bedre tror jeg.

 

Hun ble avlivet nå på tirsdag å i går kom hun med at hun allerede skulle ha ny valp fra samme stedet i mars.

 

Vi mener hun ikke burde ha ny valp men usikker på hvordan vi skal kunne gjøre det?

Ikke noe vits å komme med forslag som "snakk med henne" osv. Det går ikke.

 

Et eksempel: Vi foreslo at hun kunne ta en hund som var på omplasering, men det gikk jo ikke. (status)

 

Hvilke forbund etc kan jeg ta kontakt med? Jeg skal ringe kennelen hun har vært i kontakt med(som er den samme vi hjalp henne med sist) men hvis kennel dama er all about the money?

 

Tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes absolutt at dere burde ta kontakt med oppdretteren og fortelle hvordan valpen ble behandlet. Det er vel ikke stort annet dere KAN gjøre er jeg redd... Det er nok alltid noen som vil selge valper KUN fordi de får penger for den og ikke bryr seg videre om hvordan hunden har det, men da har dere ihvertfall forsøkt...

Endret av granny
Lenke til kommentar

Vanskelig situasjon det der, uten tvil. Men personlig ville jeg nok ikke vært med på å skaffe en person en hundevalp om jeg viste at personen ikke var en god hundeeier, familie eller ikke. Hadde dere virkelig satt dere ned med henne når hun hadde den andre og hun hadde klart og snudd situasjonen da hadde det kanskje vært en annen sak.

 

Men når dere har ingen bevis eller følelse av at hun forstår hun ikke behandlet sin tidligere hund bra, så ville jeg ikke tatt sjansen på at hun ville være noe annerledes med en ny hund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...