Ascubal Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har et problem med Remote Desktop her. Jeg har en bærbar pc jeg vil kunne kontrollere fra min stasjonære pc.. Den bærbare har Vista Home Premium og den stasjonære kjører jeg Vista Ultimate på. Den bærbare har blitt satt opp sånn at den skal tillate Remote Desktop, og den stasjonære skal kunne koble seg til.. For den kobler seg fint til en annen pc her. Den har forøvrig Vista Ultimate den også. Men når jeg har skrevet inn navnet på den bærbare eller ip adressen, så kommer den skjermen opp hvor jeg skal skrive inn brukernavn og passord, jeg skriver ned eksakt samme brukernavn og passord som er på den bærbare, og trykker ok, så kommer jeg ikke lengre.. Jeg kan trykke connect engang til, men det samme skjer igjen og igjen osv.. Prøvd og lage en annen passord beskyttet bruker også, men de funker ikke da heller.. Det kjører på samme switch og ikke igjennom en router.. Selv om den andre pc'n jeg koblet meg til var gjennom routeren, trådløst. Er det noe jeg har gått glipp av her? Lenke til kommentar
mocka Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Har du prøvd å ikke skrive inn noe brukernavn eller passord i det heletatt? Nå har ikke jeg drevet så mye med Remote Desktop, men er det ikke slik at du skal sette opp et eget brukernavn og passord i programmet (i såfall er det dette du skal skrive inn). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvor har du aktivert at du skal kunne bruke RDP å koble deg til den bærbare, når vista home premium ikke støtter remote desktop tilkobling? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Så vidt jeg husker så må pc som du skal inn på med remote desktop ha Vista ultimate, det går ikke med Vista Home Premium. En av mange idiotiske forskjeller på Ultimate og de andre Vista versjonene. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Edit, ser nå at fjernhjelptilkobling ikke er det samme... Beklager unødvendig tråd Endret 24. januar 2009 av Ascubal Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Og med det mente du? Mulig det blir vista ultimate på denne bærbare etter hvert, da har blitt mye søppel her.. Lenke til kommentar
Tonyoer Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Hva med andre veien da? Jeg fjernstyrer 08server med home premium. men får ikke tillatelse til å styre xp? Er det noen porter som må åpnes kanskje? Har D-link dir-365. Endret 27. januar 2009 av Tonyoer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå