Gå til innhold

installere xp naar Linux MInt allerede er installert?

Anbefalte innlegg

skulle prove og legge inn windows xp 64.har folgt dualboot guiden paa hardware.no men naar jeg kommer til partisjonering i windows installen kommer det opp at den maa bruke sdb1 hardisken til noen midlertidige filer?har en partisjon paa 15gb sdb9 eller noe.

hva gjor jeg for aa faa installert?sitter naa med live mint cden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik partisjonene ut,,den ntfs stasjonen er det jeg vil installer xp paa.vil helst kunne slippe og ta bort noen partisjoner,eller er det den eneste utvei?

kommer ikke inn i linux mint heller naa.kommer bare opp error opening operating system.har provd og legge inn grub paa ny men det hjalp ikke.

Screenshot.png

Lenke til kommentar

tok den enkle utveien og slettet alle partisjoner.lagte den første partisjonen som jeg legger windows på.og sitter nå i windows..fortstått det er enklere denne veien(xp og linux fremfor linux og xp).

litt synd at jeg mistet alt jeg hadde på linux da.

Lenke til kommentar

okey.da var først xp installert og så linux mint..men linux mint starter ikke opp når jeg setter den på boot? kommer bare opp at jeg må sette inn en bootbar cd.jeg kommer inn i xp om jeg setter den på boot.men ikke linux?

hva gjør jeg da?

har prøvd og endre litt i menu.lst og reinnstallert grub uten hell

Lenke til kommentar

Innstalerte du ikke Mint etter XP? Da skal nemlig alt fungere uten at du trenger å modifisere noe manuelt. Herjer du selv uten å vite helt hva du gjør kan du fort gjøre ting værre.

Uansett, boot flagget må være på partisjonen som inneholder /boot. Ingen garanti for at det er den første på disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...