Gå til innhold

Test av Canon Digital Ixus 400

Anbefalte innlegg

Mju 400 tåler vann og sand. Det har også trolig raskere autofokus.

På bildekvalitet vil jeg imidlertid anta at Ixus 400 er noe bedre.

MLW

Hva med responstid på uløserknappen? For meg er det viktig at bildet taes med en gang en trykker på knappen?

Er dette forskjell på mju 300 og 400 forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å kjøpe nytt digitalkamera snart, og var derfor innom akamera for å sjekke tester/priser osv:) Glimrende side btw :woot:

Så først på testen av Ixus 400, og ble veldig overasket av den negative vinklingen på den første siden :o

Men etterhvert forstod jeg at det ixus 400 er god på, er nettopp bildekvalitet. Ta bildet av maurene f.eks, man kan jo se at de fleste maurene trenger en liten dusj på brodden;) (hyl!)

Det jeg også la merke til var hvor lite støy det var i bildene i forhold til andre kompakt-kameraer. Thumbs up!

Så også på z3 fra casio. Ble noe skuffet over bildekvaliteteten til tross for at bilde er på godt over 1.5MB.

Sammenlign med et bilde fra ixus 400...

Vet at det er forskjellige motiver, men selv synes jeg fargene og kvaliteten på z3 er langt dårligeren enn ixus 400. Bildene har jo samme str. (1.5MB).

Jaja, for meg er det viktigst med gode bilder, og derfor kommer jeg til å velge Ixus 400.

Igjen, tusen takk for en meget opplysende test :woot:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Siden dette kameraet nå koster under 3000 så satser jeg på å kjøpe det i morgen, men før jeg bestemmer meg vil jeg vite om der er en enkel måte å fjerne røde øyne på. Ser at dette kameraet får utrolig lett røde øyne på bildene, og da hjelper det jo ikke hvor bra bildekvaliteten er så lenge bildene er ubrukelig siden alle ser ut som vampyrer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...