Gå til innhold

Test av Canon Digital Ixus 400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Nå har jeg vært innom akam sikkert 50 ganger i løpet av dagen og ventet spent på denne testen! Jeg må si det er veldig bra. Har ikke veldig mye greie på kameraer, men skryt skal du ha for å skrive riktig til riktig målgruppe! Men, jeg har blitt enda mer forvirret, hadde egentlig bestemt meg for g3 men nå er jeg i tvil igjen.. Din Feil! :)

Lenke til kommentar

Er dette kameraet mye "bedre" enn Casio Exilim EX-Z3? Jeg tror ikke jeg kommer til å printe ut så mange bilder, tenker vel helst på muligheten til å ta mange bilder, også velge de jeg vil beholde på PC... Fikk veldig lyst på Ixus 400 nå... Ville jeg merke stor forskjell mellom de to kameraene, når jeg aldri har tatt bilder med/brukt et digitalkamera før... Bare tatt et par bilder med et Ixus v2... :roll:

Lenke til kommentar

Hvordan kan kameraet bli "best i test" når det åpenbart har så mange svakheter som testen viser?

Hvordan vurderes kameraet opp mot Ixus V3? Om man bare skal ta bilder på 2 eller 3 megapixler og ser bort fra zoomen, er forskjellen stor?

Ellers takk for en veldig bra side. :)

Lenke til kommentar

Ser + og - i artikkelen og sett rundt om på nettet, men bare lurer på hvordan den er sammenlignet med gamle s20. Klarer liksom ikke å sammenligne med s20 som jeg har vært litt borti før.. :oops:

er ixus noe å satse på da?

(Har litt problemer med å formulere meg riktig her i posten, håper dere forstår)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hva legger dere egentlig i dårlig batterikapasitet??

sitter nå å vurderer å kjøpe kamera. Sånn som det nå ligger ann til eblir det enten Casio Exilim EX-Z3 eller Ixus 400... ikke akkuratt lett å velge ;)

er jo ganske lik pris oxo. Eller er det kanskje andre kameraer som også kan være interresante?

/me trenger kamera foooort :D

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har nettopp fått mitt første digital camera, og i den annledningen var jeg særdeles spennt på hvordan det hele fungerte. Skuffelsen var da stor da jeg ikke fikk til å bruke det. Jeg ser på forumene deres at det er et par som har slike cameraer, mulig de kan hjelpe meg? har ikke orka å brukt supportdesken til Canon enda.

Når jeg slår det på kommer Canons fargeskjerm opp, linsen skyter fram....2sec går så blir skjermen svart hvor det står "e18" nederst til venstre, linsen glir tilbake å lukkes, og camerat slår seg av. Det er når jeg har den saken øverst til høyre mot camera, og ikke får å se bilder.

Har jeg den derimot på den blåe saken på funksjonsvelgeren(se bilder) så fungerer alt som det skal.

Hva er feilen? har lest manualen, og lest FAQen som følger med, men ser ikke ut som den har fanget opp det spørsmålet. Er kamerat mitt helt unikt angående den "feilen"? eller er det noen innstillinger jeg kan stille på for å rette det opp, slik at det går ann å bruke igjen.

Kjedelig å måtte sende det inn igjen, var jo nå jeg ville ha det! :)

Mvh

Skuffet...

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å sende kameraet tilbake. Jeg fikk akkurat samme feilen (e18) da jeg skulle slå på kameraet for første gang. Etter å ha slått det av og på noen ganger gikk det imidlertidig bra, men etter et par mnd slo linsen seg fullstendig vrang. Jeg skulle selv bare ha sendt kameraet tilbake med en gang skjønte jeg da...

Send tilbake kameraet, og du får tilsendt et nytt, det går på garantien, det er en kjent fabrikasjonsfeil fra Canon.

Jeg er ellers superfornøyd med mitt nye ixus 400 :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...