galaxy13 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har lagt opp kabel fra en trådløs router og ned til kjelleretasjen ettersom jeg har mistanke om at det trådløse netteverket gir dårlig forbindelse ned til kjelleren. Men jeg ønsker trådløs forbindelse i kjelleren også (gjerne i tillegg til kabel). I følge bredbånds-leverandøren bør jeg kjøpe et aksesspunkt. Et aksesspunkt er en trådløs videresender, og har ikke routerfunksjon. Mitt spørsmål er om det er OK å koble inn enda en trådløs router (stående i kjelleren)inn på kabelen som går ned til kjelleren? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Det burde gå fint. Har nesten samme oppsettet selv. I mitt tilfelle var det bare å bruke de vanlige portene til 'inn' ledningen, ikke wan inngangen. Og skru av DHCP funksjonen. Da fungere den som en trådløs switch. Du kan fortsatt ha passord osv på den EDIT: fordelen med det er at du får to AP på samme nett som ikke gir forskjellige IPer og slikt. Da kan du ta med deg en bærbar/mobil med wifi rundt om i huset uten at du mister nett. Endret 22. januar 2009 av noob11 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Og kjøpe et reint AP er jo det mest korrekte, skal du bare ha G så har jeg meget god erfaring med Linksys WAP54G. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Sant det agvg, men om man skulle ha en ruter liggende så er det jo ikke noe poeng i å kjøpe noe nytt utstyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå