Gå til innhold

Java "skjevt" i Opera 9.62

p10

Anbefalte innlegg

Har installert java 6.11 i Linux Mint 6 og linket Opera til riktig mappe. Problemet er som følger:

Når jeg laster en javaside, f.eks. bankID så dukker bare øverste venstre hjørne av innloggingsskjermen opp i java-rammen i nettleseren. Har funnet ut at jeg kan løse dette ved å minimere leseren, for så å maksimere den igjen. BankID-bildet vil da være plassert korrekt i java-rammen.

Opplever også at tastaturet slutter å fungere av og til når jeg skal fylle inn i vinduer i java. Da fungerer samme trikset som over for å løse problemet.

Noen som har tips til en mer permanent løsning??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert på at det ikke har noe å gjøre med stil-opsette? Men høres ut som et underlig problem.

Det er ikke umulig. Har heller ikke vært bortig dette problemet før!

Hvilken bank er det snakk om? (sitter på nettbanksupport :-) )

Gjelder dette kun BankID, eller andre java-applets også?

Fungerer den på bankid.no ?

Fokus bank. Har bare oppdaget problemet på bankID-appleter så langt. Den går gjennom testene på bankID.no uten problemer...

Skal prøve å laste ned Opera 9.63 for å se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Hvilken bank er det snakk om? (sitter på nettbanksupport :-) )

Gjelder dette kun BankID, eller andre java-applets også?

Fungerer den på bankid.no ?

Hei, ettersom du jobber på nettbank supprt: Ang. bankID - hvorfor funker det ikke med IcedTea? Og når kommer støtte for dette?

Lenke til kommentar

Med Opera 9.63 og Java 1.6.0.11 fungerer ting slik det skal i BankID. Opplevde at nettsider som inneholdt flash fikk nettleseren til å låse seg med gjevne mellomrom, men dette løste jeg ved å nedgradere til forrige versjon av flash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...