p10 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har installert java 6.11 i Linux Mint 6 og linket Opera til riktig mappe. Problemet er som følger: Når jeg laster en javaside, f.eks. bankID så dukker bare øverste venstre hjørne av innloggingsskjermen opp i java-rammen i nettleseren. Har funnet ut at jeg kan løse dette ved å minimere leseren, for så å maksimere den igjen. BankID-bildet vil da være plassert korrekt i java-rammen. Opplever også at tastaturet slutter å fungere av og til når jeg skal fylle inn i vinduer i java. Da fungerer samme trikset som over for å løse problemet. Noen som har tips til en mer permanent løsning?? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Sikkert på at det ikke har noe å gjøre med stil-opsette? Men høres ut som et underlig problem. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvilken bank er det snakk om? (sitter på nettbanksupport :-) ) Gjelder dette kun BankID, eller andre java-applets også? Fungerer den på bankid.no ? Lenke til kommentar
p10 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Sikkert på at det ikke har noe å gjøre med stil-opsette? Men høres ut som et underlig problem. Det er ikke umulig. Har heller ikke vært bortig dette problemet før! Hvilken bank er det snakk om? (sitter på nettbanksupport :-) ) Gjelder dette kun BankID, eller andre java-applets også? Fungerer den på bankid.no ? Fokus bank. Har bare oppdaget problemet på bankID-appleter så langt. Den går gjennom testene på bankID.no uten problemer... Skal prøve å laste ned Opera 9.63 for å se om det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Kommer helt inn i Fokus Bank ( nettbank.fokus.no ) med mitt oppsett ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1065260 ), så får jeg beskjed om at jeg ikke er kunde. Endret 23. januar 2009 av Kagee Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hvilken bank er det snakk om? (sitter på nettbanksupport :-) ) Gjelder dette kun BankID, eller andre java-applets også? Fungerer den på bankid.no ? Hei, ettersom du jobber på nettbank supprt: Ang. bankID - hvorfor funker det ikke med IcedTea? Og når kommer støtte for dette? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Godt spørsmål, så vidt jeg vet burde det fungere. Jeg har hørt noe om at IceTea ikke har en plugin-komponent? Dette burde ikke være et problem i Opera (siden den bruker JVM direkte) så jeg skal prøve IceTea her nå Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Se https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12932091 Lenke til kommentar
p10 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Med Opera 9.63 og Java 1.6.0.11 fungerer ting slik det skal i BankID. Opplevde at nettsider som inneholdt flash fikk nettleseren til å låse seg med gjevne mellomrom, men dette løste jeg ved å nedgradere til forrige versjon av flash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå