Gå til innhold

Diskusjonstråd for Forumboka 2008?


Anbefalte innlegg

En fugl har nettopp hviska meg i øret at det er en førstesideartikkel på gang ... :)

Har en følelse av at trykket i tråden kommer til å øke da, sikkert mange som ikke har sett saka ennå.

 

Akam redaksjonen og tek.no er i det hele tatt veldig positive og skamroser tiltaket. JP kaster penger på prosjektet. Ca 30 "påmeldte" i spørretråden, etter ca tolv timer med null markedsføring. Dette er rett og slett gøy.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En fugl har nettopp hviska meg i øret at det er en førstesideartikkel på gang ... :)

Har en følelse av at trykket i tråden kommer til å øke da, sikkert mange som ikke har sett saka ennå.

 

Akam redaksjonen og tek.no er i det hele tatt veldig positive og skamroser tiltaket. Dette er rett og slett gøy.

 

Det viser jo bare at akam består av glade fotografer som faktisk samarbeider istedenfor å bare krangle. Som feks på andre fotosteder.

Bare synd at enkelte av de "gamle" folka er forsvunnet, som feks Riktig.

Lenke til kommentar

Jøss, jeg går glipp av mye når jeg ikke har tid til å være like mye på akam lengre. Vil gjerna delta, er det startet "innsamling" av bilder?

 

Vil også legge til at aktive forumbrukere bør få plass, er jo litt av idê'en, at akam folket kan være med på å lage ei bok.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om man MÅ stille med to bilder? Er det mulighet (sett at man blir plukket ut) til å stille med bare ett bilde?

Ser ikke noe problem med at man kan stille med kun ett bilde.

 

Vi vil også trenge bilder som vil fungere som illustrasjoner, som i forbindelse med de små artiklene som vi skal skrive om aktivitetene.

 

Så det er flere måter å bidra på.

 

Tom

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare få si at dette prosjektet er utrolig spennende og at jeg sansynligvis kommer til å kjøpe et eksemplar av resultatet.

 

Jeg vil også foreslå at hvert bilde/person får en liten utstyrsliste, exif-info og kanskje en setning om hvordan og hvorfor bildet ble tatt. Eks:

EOS 40D

50mm EF-S f1,8

Lukker: 30/1

Blender: f3,5

ISO: 200

"Dette bildet ble tatt utenfor Surmyrfjorden til den månedlige fotokonkurransen på Akam. Temaet var Sjokolade."

 

En slik mal bør vel være enkel å følge uten at noen av deltagerne blir alt for selvglorifiserende?

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke om exif på bildene. Det tar plass og setter fokus på utstyr, ikke bilder.

Jeg er stor tilhenger av exif. Ihvertfall lukkertid/blender, brennvidde og ISO. For at brennvidde skal være interessant, så er crop-faktor viktig. Men om det er Canikon eller noe annet er ikke så farlig.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...