fototim Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) En fugl har nettopp hviska meg i øret at det er en førstesideartikkel på gang ... Har en følelse av at trykket i tråden kommer til å øke da, sikkert mange som ikke har sett saka ennå. Akam redaksjonen og tek.no er i det hele tatt veldig positive og skamroser tiltaket. JP kaster penger på prosjektet. Ca 30 "påmeldte" i spørretråden, etter ca tolv timer med null markedsføring. Dette er rett og slett gøy. Endret 27. januar 2009 av fototim Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 En fugl har nettopp hviska meg i øret at det er en førstesideartikkel på gang ... Har en følelse av at trykket i tråden kommer til å øke da, sikkert mange som ikke har sett saka ennå. Akam redaksjonen og tek.no er i det hele tatt veldig positive og skamroser tiltaket. Dette er rett og slett gøy. Det viser jo bare at akam består av glade fotografer som faktisk samarbeider istedenfor å bare krangle. Som feks på andre fotosteder. Bare synd at enkelte av de "gamle" folka er forsvunnet, som feks Riktig. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Akam er Norges beste fotocommunity. End. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Hvordan ser dere for dere å bestemme hvilke bilder som blir tatt med? Tas det noen avgjørelser basert på kvalitet, eller er det felleskap og at alle som ønsker det skal få bidra som er tanken? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Det er vel sagt at redaksjonen står fritt til å velge bilder ut fra kvalitet og brukerens aktivitet. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Forsideomtale er på plass. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 virker spennende dette, kunne tenkt meg å bidra jeg også hvis noen av bildene mine er av interesse. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 virker spennende dette, kunne tenkt meg å bidra jeg også hvis noen av bildene mine er av interesse. Det er det sikkert, husk å svare å spørreundersøkelsestråden. Tom Lenke til kommentar
GLN Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Jøss, jeg går glipp av mye når jeg ikke har tid til å være like mye på akam lengre. Vil gjerna delta, er det startet "innsamling" av bilder? Vil også legge til at aktive forumbrukere bør få plass, er jo litt av idê'en, at akam folket kan være med på å lage ei bok. Endret 27. januar 2009 av Pirja Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Jøss, jeg går glipp av mye når jeg ikke har tid til å være like mye på akam lengre. Ja, ikke sant? Kan jeg sitere deg på det? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Skal ikke bli sur vis du gjør det Vi kan vel lage en klubb. Men det skjer mye, er mye aktivitet nå på akam, og det er jo bra Skal få fart på sakene til våren og sommeren, når jeg kan forflytte meg på moped rundt å ta bilder. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg lurer på om man MÅ stille med to bilder? Er det mulighet (sett at man blir plukket ut) til å stille med bare ett bilde? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg lurer på om man MÅ stille med to bilder? Er det mulighet (sett at man blir plukket ut) til å stille med bare ett bilde? Ser ikke noe problem med at man kan stille med kun ett bilde. Vi vil også trenge bilder som vil fungere som illustrasjoner, som i forbindelse med de små artiklene som vi skal skrive om aktivitetene. Så det er flere måter å bidra på. Tom Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Først vil jeg bare få si at dette prosjektet er utrolig spennende og at jeg sansynligvis kommer til å kjøpe et eksemplar av resultatet. Jeg vil også foreslå at hvert bilde/person får en liten utstyrsliste, exif-info og kanskje en setning om hvordan og hvorfor bildet ble tatt. Eks: EOS 40D 50mm EF-S f1,8 Lukker: 30/1 Blender: f3,5 ISO: 200 "Dette bildet ble tatt utenfor Surmyrfjorden til den månedlige fotokonkurransen på Akam. Temaet var Sjokolade." En slik mal bør vel være enkel å følge uten at noen av deltagerne blir alt for selvglorifiserende? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 50mm f/1.8 er vell ett EF objektiv? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg syns ikke om exif på bildene. Det tar plass og setter fokus på utstyr, ikke bilder. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg syns ikke om exif på bildene. Det tar plass og setter fokus på utstyr, ikke bilder. agree... Jeg syntes exif er interessant... men begrunnelsen din var god Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg syns ikke om exif på bildene. Det tar plass og setter fokus på utstyr, ikke bilder. agree... Jeg syntes exif er interessant... men begrunnelsen din var god Samme her. Sjekker exif av ren nyskjerrighet, men i en fotobok blir det forstyrrende. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Jeg syns ikke om exif på bildene. Det tar plass og setter fokus på utstyr, ikke bilder. Jeg er stor tilhenger av exif. Ihvertfall lukkertid/blender, brennvidde og ISO. For at brennvidde skal være interessant, så er crop-faktor viktig. Men om det er Canikon eller noe annet er ikke så farlig. Tom Endret 27. januar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå