Gå til innhold

Diskusjonstråd for Forumboka 2008?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En deltaker for hver side var en god ide. Så kan jo hver enkelt designe sin egen side?

Det høres ut som en god ide på papiret, men som neppe virker i praksis. Jeg tror nok at boken bør ha en helhetlig design. Ellers så blir det en salig røre som ikke vil være noe særlig spennende å bla i.

 

Tom

Lenke til kommentar
Hele idé er jo genialt!

 

Hvis dere akseptere vårt bok som basis, så betaler Japan Photo hele produksjonskostnader for basis boken og maksimal antall tillegssider = totalt 130 sider per bok. Vi tar størrelse XL som er ca. 30x30 cm stor og 2-3 bilder per side er ingen problem.

 

D.v.s att hvis hver deltaker får én side, så kan 130 Akamer være med, hvis dere trenger plass for redaksjonellt ting, blir det tilsvarende mindre. Kanskje ett liten brukerportret per deltaker?

 

Vi øker printoppløsningen fra 250 dpi til 300dpi med neste software update (ca 2 uker), derfor vil vi selvfølgelig gjerne viser den nye kvaliteten og sponsor disse 100-130 bøker som koster omtrennt 1000,.- per stk i butikken.

 

Hvis dere mener att det er bedre å selge den till enn hva som helst pris, så kan jo pengene gjerne går til unicef eller tilsvårende?

 

Tusen takk for deres mening og har enn god helg!

 

Stephan

 

Dette høres supert ut i mine ører.

 

Syns kanskje at hver bør betale litt for boken og så kan da disse pengene gå til en god sak.

 

Nå er ikke jeg kjent med kvaliteten på fotobøkene til Japan Photo, men regner med det er helt grei kvalitet.

Lenke til kommentar

Ha. Her ser det ut som ting tar skikkelig av. Artig og innspirerende å se det.

 

Håper at arbeidsgruppa greier å ha et real time møte i løpet av helga. Vi har ikke greid å møtes alle tre ennå, men vi har i alle fall begynt arbeidet.

 

Vi forsøker å holde dere orientert her underveis. Vi kommer sikkert og til å be om innspill på ulike saker og ting også. Så stay tuned som de sier.

Vi tar og med oss andre innspill. Jo mer interesse og engasjement vi merker, jo mer inspirert blir vi. Men ikke forvent svar på alt. Vi er nødt til å være litt selektive i hva vi engasjerer oss i. Hvis ikke blir vi aldri ferdige.

 

Registrerer det generøse tilbudet fra JP. Må innrømme at jeg ikke helt ser rekkevidden av det ennå. Men uansett utfall - en varm TAKK fra undertegnende :)

Lenke til kommentar

For å endelig få vite din identitet?

Nei, egentlig var det ingen dypere mening bak det, men kan jo være greit å ha med. Skader ikke å ha navn på for at man skal vite hvem som har copyright...

 

Edit: Forøvrig sn0dig med null, ikke stor o, PMn0rmal.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
En deltaker for hver side var en god ide. Så kan jo hver enkelt designe sin egen side?

Det høres ut som en god ide på papiret, men som neppe virker i praksis. Jeg tror nok at boken bør ha en helhetlig design. Ellers så blir det en salig røre som ikke vil være noe særlig spennende å bla i.

Tom

Helt enig i det der, Tom.... :yes:

RandiA

Lenke til kommentar

Idéen har virkelig begynt å utvikle seg her! Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk til det hele, men nå som det begynner å ta form høres det veldig spennende ut.

 

Jeg tror det første man må bestemme seg for er hvordan innholdet skal struktureres. Det virker som det er følgende muligheter som foreløpig er diskutert:

1. Bruker for bruker

2. Aktivitet for aktivitet (BK, utfordringer, osv)

 

En kombinasjon av disse er kanskje også mulig? En del av boken som beskriver Akam i 2008 (kronologisk?) og så en del med bruker for bruker? Det kommer jo litt an på hvor mange som vil være med. Dette bør forresten kartlegges snarest da en del viktige redaksjonelle avgjørelser sannsynligvis vil baseres på deltakerantallet.

 

Synes for øvrig at tilbudet til JPstoney har fått merkelig lite oppmerksomhet her. Er det fordi dere foretrekker et annet trykkeri? I mine ører høres tilbudet temmelig fantastisk ut - det er litt av en sum han er villig til å sponse med her. En fordel med dette tilbudet er jo at man får mange sider til en overkommelig pris.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Vi i redaksjonen har tatt diskusjonen litt inn på bakrommet. Stephans tilbud er generøst og interessant, men det er også en del logistiske utfordringer knyttet til det, sammenlignet med den PoD-modellen vi hadde lagt oss på.

 

Når det gjelder bokens struktur, så har mitt forslag vel vært omtrent det du sier, Arnold - dvs. en del med bruker for bruker, og så noen sider med bilder fra BK/utfordringer/treff utvalgt på mer "faglig" grunnlag (kronologisk var jo en annen mulig vinkling). Jeg syns det hadde vært veldig interessant, men det er også en kjempejobb å finne ut hvilke bilder vi evt skal bruke. Uansett er absolutt ingenting satt i sten. Det eneste som er sikkert er at vi har en redaksjon som med stor entusiasme jobber med saken, og som leser denne tråden og er mottagelig for alle innspill som kommer. Vi kan imidlertid ikke ta alle diskusjoner og beslutninger i plenum.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Synes for øvrig at tilbudet til JPstoney har fått merkelig lite oppmerksomhet her. Er det fordi dere foretrekker et annet trykkeri? I mine ører høres tilbudet temmelig fantastisk ut - det er litt av en sum han er villig til å sponse med her. En fordel med dette tilbudet er jo at man får mange sider til en overkommelig pris.
Når det gjelder tilbudet fra JPstoney, så er det generøst. Ingen tvil om det. Jeg fikk hakeslepp når jeg så det.

 

Og jeg kan forsikre deg. Det har fått oppmerksomhet :)

Uansett utfall. Hatten av for JPstoney :thumbup:

 

For å svare på ditt direkte spørsmål arnold_layne: Forløpig foreetrekker vi ingen ting når det gjelder trykking. Vi forsøker å ta en helhetlig vurdering. Før vi kjenner alternativene tar vi ingen besluttninger.

Lenke til kommentar
Og jeg kan forsikre deg. Det har fått oppmerksomhet :)

Uansett utfall. Hatten av for JPstoney :thumbup:

For å svare på ditt direkte spørsmål arnold_layne: Forløpig foreetrekker vi ingen ting når det gjelder trykking. Vi forsøker å ta en helhetlig vurdering. Før vi kjenner alternativene tar vi ingen besluttninger.

Det høres fornuftig ut....

RandiA

Lenke til kommentar

Vel. Jeg melder meg gjerne til korrekturlesing om det trengs, så vet dere det:)

 

Edit: Jeg personlig mener alle burde slenge inn noen linjer om seg selv. Jobb. Utdannelse. Filosofi. Hva det nå enn måtte være Akam kunne ha godt av å vite om de.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Jeg synes det begynner å bli litt komplisert nå.

 

Er forøvrig enig i at man bør kjenne alternativene først, men Stephans alternativ er jo ytterst generøst, og vil kanskje gjøre det enklere å gjennomføre det. Kostnader har jo også en stor betydning her. Dessuten kan det vel gjøres på noenlunde samme måte som om jobben sendes et annet sted.

 

Jeg vil forresten nevne at anonymiteten er et av poengene med å ha brukernavn.

Lenke til kommentar

Det er ikke så viktig, men hvis du googler navnet mitt så vil du se at det kun er helt seriøse ting som dukker opp. Dere unge er ikke så opptatt av å holde navnet rent på nettet, men det er faktisk viktig når noen skal ansette deg til noe viktigere enn å stå i kassen på Shell. At folk internt kjenner navnet til noen får stå sin prøve, men i størst mulig grad skal man unngå å få navnet publisert på nettsider der man er anonym. Noen kan ta anstøt av den personen man fremstår som.

 

Dessuten er dere noen utrolige kjerringer. Jeg har i mitt lange, syndige liv aldri møtt større kjerringer med utovertiss :p

Lenke til kommentar

Kult å se at ting begynner å ta form!

 

Folk burde helt klart ikke lage sine egne sider, men det har vi vel allerede blitt enige om. Boken skal ta tross alt ha litt stil over seg.

 

Litt usikker på hvor mye tekst vi bør ha med, uten at dette påvirker bildepresentasjonen negativt.

 

Jeg ser ikke noe problem med å ha ekte navn i boka i hvertfall. Jeg ser på det som PR. Men kanskje jeg burde være mer paranoid, som vår kjære PM? :tease:

 

Neida. Selvfølgelig er det lite gunstig å vise ekte navn på Internett hvis du fremstår som en idiot. Oppfører du deg pent på nett og viser gode bilder, ser jeg på det som en fordel. ;)

Lenke til kommentar

PR kan man foreta på egne sider, evt med link til dem. Men på fora der man strengt tatt ikke er så veldig seriøs (som her), så er det det man skriver som betyr noe. Og mange her har godt av litt anonymitet. En annen sak er at jeg tror ikke bildene våre her fungerer som promo, og hvis noen skulle like et bilde veldig godt er det enkelt å sende mail istedenfor PM.

 

For min del er det mest fordi jeg skriver så dårlig norsk her. Jeg skriver omtrent slik jeg prater, og det er ikke helt kosher.

 

Men på den annen side kan jeg jo skifte brukernavn til mitt ekte kunstnernavn, og skrive på samme måte, og med samme seriøsitet som på jobb. Men det blir jo forferdelig kjedelig, og da ender jeg sikkert opp med å være like aktiv på fotodotten som her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...