Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjonstråd for Forumboka 2008?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvir, sort eller mellomgrå bakgrunn er vel de mest realistiske alternativene vi står overfor. Personlig holder jeg faktisk en knapp på mellomgrå.

Noe luft er det nødt til å bli. Om ikke annet for å gi plass til billedtittel og authornavn. Vi kan heller ikke forvente at alle bilder har samme format, så det er nok mest naturlig å designe med tanke på noe luft på alle kanter.

Lenke til kommentar
Jeg håper da inderlig ikke at det var meningen å ha bilder som skulle dekke hele sider uansett.

Det var vel meningen å ha en sort eller hvit bakgrunn med bildet på midten av siden. Tror og håper jeg da.

+1... helt engi med Icefox!

Jeg er av den typen som liker ha god plass på alle kanter... Det jeg var usikker på var om dere på død og liv skulle få lengste ende til å gå helt ut i sin kant. Dette ville da skapt stygge tomrom....

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
mellomgrå er vel det mest naturlige å bruke, de sort blir for mørkt for lyse, stemmningsfulle sommerbilder, og hvit for lyst for dystre vinter/storm bilder.

Svak grå-blå er fin farge synes jeg - bør ikke være for mørk, ikke bakgrunnen som skal være dominerende. Jeg har brukt det samme CeWe programmet og laget fotobok, var fornøyd med en svak syrinfarget bakgrunn på den. (Legger ut en side i "Krypten" som eksempel)

RandiA

Lenke til kommentar
Personlig er jeg mest opptatt av at noen faktisk påtar seg å gjøre layouten, fremfor å diskutere uvesentligheter(!).

Er det noen som har meldt seg frivillig enda?

Godt mulig at jeg prøver meg på et utkast, men akkurat nå er det mye skolearbeid som er førsteprioritet.

Burde f. eks øve på økonomiprøve fremfor å skrive dette innlegget. :p

Lenke til kommentar
Jeg håper på Tittel, Navn og brukernavn.

EXIF skriker nerdebok. :p

Vel, blender, lukker, hus og objektiv hadde vært gøy. ISO er kanskje ikke fullt så spennende.

Det _er_ tross alt et fotonerdforum, dette her, og når mesteparten av bøkene nok kommer til å selges til forumgjengere som allerede har bilder i boka, så er det interessant med teknikken også.

Lenke til kommentar

Tror egentlig at EXIF er nedstemt uansett.

Som vi har sagt tidligere skal dette være en bok som stolt kan kunne vises fram til andre, ikke så fotointeresserte, og som kan ligge på kaffebordet.

Er man virkelig så nysjerrig på EXIF kan man tross alt sjekke tråden til bildet eller spørre fotografen.

Det skal være en "kunstbok" og ikke en lærebok.

Lenke til kommentar

Og igjen lurer jeg på hvorfor et register bak i boken på en side eller to som lister EXIF ikke er aktuelt? Hvis det er argumentet om å få plass til mest mulig bilder som gjelder, lurer jeg på hvorfor man ansatte flere skribenter for å skrive side opp og side ned med tekst i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...